راهنمای خرید

خرید آنتن فنری – نگاهی به انواع آنتن فنری GSM/3G/4G LTE اسکای

آنتن‌هایی برای تقویت سیگنال مودم‌های سیم‌کارتی، کنتورهای هوشمند و دستگاه‌های اینترنت اشیا

وقتی تصمیم می‌گیرید یک آنتن موبایل تقویتی بخرید؛ گزینه‌ها و مدل‌های مختلفی در بازار خواهید یافت. خرید آنتن فنری می‌تواند یک انتخاب شما از میان انواع آنتن‌های موبایل قلمی، لگاریتمی، سکتوری، امنی و … باشد.

آنتن‌های رومیزی فنری به خاطر کوچکی و سهولت در نصب و استفاده و همین‌طور قدرت بالای گیرندگی، مورد توجه طیف بزرگی از کاربرانی هستند که نیاز به تقویت گیرندگی سیگنال دستگاه‌های مخابراتی و موبایل دارند.

شرکت تولیدی آسمان، در سبد محصولات خود علاوه بر آنتن‌های لگاریتمی بیرونی ۴G/TDLTE اسکای، چندین مدل آنتن فنری نیز با کانکتورها و مشخصات متنوع دارد.

در این مطلب، سراغ معرفی این آنتن‌های مگنتی فنری رومیزی خواهیم رفت تا بتوان راحت‌تر برای خرید آنتن فنری اقدام کرد:

آنتن فنری چیست؟

آنتن‌های فنری که با اسامی دیگری مانند آنتن مونوپل، آنتن مگنتی، آنتن پیچ‌پیچی یا مگتنی فنری نیز شناخته می‌شوند؛ گونه‌ای از آنتن‌های تقویتی هستند که معمولا از میله‌های فلزی کوتاه برای دریافت و ارسال سیگنال‌ها استفاده می‌کنند.

این میله‌ها، از جنس مسی، آهنی یا آلومینیومی هستند. یک آنتن فنری مگنتی می‌تواند از فرکانس‌های فوق‌العاده بالای UHF تا باندهای رادیویی موبایل، وای‌فای و شبکه‌های محلی WLAN را پشتیبانی می‌کند.

این آنتن‌ها به دلیل داشتن آهنربای مغناطیسی که خاصیت چسباندن آنتن به سطوح آهنی را آسان می‌کند؛ آنتن‌های مگنتی نیز نامیده می‌شوند.

شکل مارپیچ این آنتن‌های به جهت تعیین فرکانس کاری آن‌ها است که به همین دلیل، تنوع بسیار زیادی را در این حوزه شاهد هستیم.

آنتن فنری چیست

آنتن فنری می‌تواند به مودم‌های سیم‌کارتی جیبی و رومیزی، روترهای وای‌فای، تلویزیون، دستگاه‌های IoT، کنتورهای هوشمند و سایر تجهیزات رادیویی از طریق یک کابل و کانکتور مخصوص وصل شود و قدرت گیرندگی سیگنال در یک نقطه کور را افزایش دهد.

این آنتن‌ها که غالبا از پایه آهن‌ربایی سود می‌برند تا محکم به میز یا هر سطح دیگری بچسبند؛ آنتنی نازک و فنری مانند داشته و از یک کابل چند متری برای اتصال به دستگاه‌ها برخوردار هستند.

شما می‌توانید با خرید آنتن فنری رومیزی و اتصال آن به مودم سیم کارتی، سرعت اینترنت خود را افزایش دهید.

این آنتن‌ها در نقاطی که گیرندگی سیگنال ضعیف است؛ مانند روستاها، حاشیه شهرها یا نقاطی که توسط ساختمان‌های بلند احاطه شده؛ کمک می‌کنند آنتن‌دهی بهتر شده و اتصال اینترنت با کیفیت بهتری در دسترس قرار بگیرد.

چه پارامترهایی برای انتخاب آنتن‌های فنری در نظر گرفته شود؟

آنتن‌های فنری براساس چند فاکتور تقسیم‌بندی می‌شوند:

۱- فرکانس رادیویی

اشاره کردیم این آنتن‌های می‌توانند از فرکانس‌های رده بالا تا انواع فرکانس‌های موبایل و وای فای و تلویزیون را پوشش بدهند.

برخی مدل‌ها فقط دارای یک فرکانس رادیویی هستند؛ مثلا از باند ۴۳۳ یا ۳۱۵ مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند ولی برخی دیگر از آنتن‌ها به دلیل نوع طراحی، از چندین باند رادیویی برخوردار بوده و مثلا می‌توانند سیگنال‌های موبایل GSM/3G/4G را دریافت کنند.

۲- کانکتور اتصال آنتن

چندین کانکتور برای اتصال آنتن فنری به دستگاه‌ها مطرح است که پر اهمیت‌ترین آن‌ها کانکتورهای SMA Male و TS5(CRC9) و TS9 و RP-SMA هستند.

باید بررسی کنید دستگاه شما از چه کانکتوری پشتیبانی می‌کند؛ بعد اقدام به خرید آنتن فنری تقویتی با آن کانکتور کنید.

کانکتور آنتن فنری

۳- پهنای‌باند و قدرت گیرندگی

اینکه قدرت گیرندگی آنتن تقویتی چقدر است و چه پهنای‌باند را پشتیبانی می‌کند؛ هم حائز اهمیت بوده و هم می‌تواند انواع آنتن تقویتی را در دسته‌های مختلف قرار دهد.

۴- محل نصب و شرایط استفاده

آنتن تقویتی باید بیرون از خانه و در فضای باز نصب شود یا مصرف داخل ساختمانی دارد؟ بهتر است آنتن را در کجا نصب کنید تا بیشترین گیرندگی و قدرت ارسال و دریافت سیگنال‌ها را داشته باشد؟

انواع آنتن فنری اسکای

شرکت تولید آسمان، انواع آنتن‌های لگاریتمی، فنری و قارچی را برای تقویت موبایل، مودم‌ها، دستگاه‌های اینترنت اشیا و کنتورهای هوشمند تولید و عرضه می‌کند.

محصولات این شرکت که با برند «اسکای» وارد بازار شدند؛ شامل چندین سری آنتن فنری ۴ باند، ۳ باند، باند ۳۱۵ مگاهرتز، باند ۴۳۳ مگاهرتز و آنتن‌های دایپل می‌شوند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

آنتن فنری اسکای GSM/3G/LTE/4G (چهار باند)

آنتن 4G فنری اسکای با کانکتور SMA Male

آنتن‌های فنری اسکای ۴ باند برای استفاده روی مودم‌های سیم‌کارتی جیبی و دسکتاپ مناسب هستند و از نسل‌های شبکه موبایل GSM/3G/LTE/4G پشتیبانی می‌کنند.

این آنتن‌ها از ۴ فرکانس رادیویی ۹۰۰ مگاهرتز، ۱۸۰۰ مگاهرتز، ۲۱۰۰ مگاهرتز و ۲۶۰۰ مگاهرتز (B1/B3/B7/B8) پشتیبانی کرده و بهترین انتخاب برای استفاده در نقاط کور آنتن‌دهی موبایل هستند.

البته، می‌توان از این آنتن‌ها برای کنتورهای هوشمند نیز استفاده کرد ولی با توجه به پوشش‌دهی شبکه ۴G LTE، معمولا مشتریان برای تقویت اینترنت همراه خریداری می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی این آنتن‌های تقویتی موبایل، عرضه با کانکتورهای متنوع برای اتصال به هر دستگاهی است.

تقریبا این آنتن‌ها برای همه مودم‌های دارای کانکتور SMA یا TS9 و همین‌طور دستگاه‌های دارای کانکتورهای آنتن خارجی CRC9 و RP-SMA مناسب هستند.

آنتن 4G فنری اسکای

مشخصات آنتن‌های فنری ۴ باند:

۱- گین یا قدرت آنتن ۳ دسی بل

۲- کابل ۲ متری RG174

۳- تولید در ۴ مدل با کانکتورهای SMA Male و TS5(CRC9) و TS9 و RP-SMA (به انتخاب مشتری)

آنتن فنری

۴- دارای طراحی امنی دایرکشنال

۵- پایه مگنت یا آهن‌ربایی

۶- سهولت در نصب و راه‌اندازی (نصب روی سطح فلزی)

در وب‌سایت گروه تولیدی آسمان، توضیحات بیشتری درباره آنتن فنری ۴ باند درج شده است.

آنتن فنری اسکای GSM/3G/LTE/4G (سه باند)

آنتن فنری GSM سه باند اسکای با کانکتور SMA

سری بعدی آنتن تقویتی فنری و خارجی اسکای، از سه باند رادیویی پشتیبانی می‌کنند. این آنتن‌های مگنتی از باندهای ۱ (فرکانس ۲۱۰۰ مگاهرتز)، ۳ (فرکانس ۱۸۰۰ مگاهرتز) و ۸ (فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز) پشتیبانی کرده و فاقد باند ۷ هستند.

باز هم این آنتن‌های برای نصب روی مودم‌های سیم‌کارتی جیبی و رومیزی، دستگاه‌های IoT، کنتورهای هوشمند و دستگاه‌های موبایلی که روی این باندهای رادیویی کار می‌کنند؛ مناسب هستند.

آنتن فنری تقویتی ۳ باند اسکای از نسل‌های شبکه موبایل GSM و ۳G و ۴G LTE پشتیبانی می‌کنند و باز هم بنا بر سفارش و درخواست مشتری، می‌توانند یکی از ۴ کانکتور SMA Male یا TS9 یا TS5 و RP-SMA را داشته باشند.

آنتن فنری GSM سه باند اسکای با کانکتور TS9

مشخصات آنتن فنری ۳ باند:

۱- گین یا قدرت آنتن ۲ دسی بل

۲- کابل ۲ متری RG174

۳- تولید در ۴ مدل با کانکتورهای SMA Male و TS5(CRC9) و TS9 و RP-SMA (به انتخاب مشتری)

۴- دارای طراحی امنی دایرکشنال

۵- پایه مگنت یا آهن‌ربایی

۶- سهولت در نصب و راه‌اندازی (نصب روی سطح فلزی)

لینک توضیحات آنتن فنری سه باند اسکای در سایت skyanten.com

آنتن فنری باند آزاد ۴۳۳ مگاهرتز

آنتن فنری 433 مگاهرتز

فرکانس رادیویی آزاد ۴۳۳ که به اختصار LPD433 نیز گفته می‌شود؛ یک باند فرکانسی کم توان روی امواج UHF ولی با برد بالا است که می‌تواند ارتباط رادیویی میان چندین دستگاه را برقرار کند.

دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT)، دستگاه‌های LPWA، تجهیزات و شبکه‌های LoRaWAN، کاربردهای ISM، شبکه‌های هوشمند خانگی و صنعتی، ریموت کنترلرها، سنسورهای محیطی و سیستم‌های مانیتورینگ از جمله مهم‌ترین کاربردهای فرکانس ۴۳۳ مگاهرتز هستند.

شرکت آسمان یک مدل آنتن فنری ویژه برای این باند رادیویی تولید کرده است. آنتن دایپل ۴۳۳ مگاهرتز با یک کابل ۲ متری از جنس RG174 عرضه می‌شود و در سه مدل قابل تحویل به مشتری است:

۱- بدون کانکتور

۲- با کانکتور SMA MALE

۳- با کانکتور RP_SMA

آنتن فنری باند ۳۱۵ مگاهرتز

آنتن باند 315 مگاهرتز اسکای

به طور مشابه باند رادیویی ۴۳۳، گروه تولیدی آسمان برای باند رادیویی آزاد ۳۱۵ نیز آنتن فنری عرضه کرده است تا مشتریان این باند هم بتوانند به آنتن تقویتی مورد نیازشان دست پیدا کنند.

آنتن دایپل فرکانس ۴۳۳ و ۸۶۸ مگاهرتز

آنتن دایپل 433 و 868 مگاهرتز اسکای

آخرین آنتن تقویتی که می‌خواهیم در این مقاله معرفی کنیم؛ آنتن دایپل فرکانس‌های ۴۳۳ و ۸۶۸ مگاهرتز است. طراحی و شکل و شمایل این آنتن کمی متفاوت از آنتن‌های فنری معرفی شده است.

آنتن‌های دلیپل از نظر علمی اصطلاحا مستقل از صفحه زمین بوده و می‌توانند در شرایط متنوعی نصب و راه‌اندازی شوند.

این آنتن که باز با یک کابل ۲ متری از جنس RG174 عرضه می‌شود؛ در سه مدل زیر بنا بر سفارش مشتری، قابل تحویل است:

۱- بدون کانکتور

۲- با کانکتور SMA Male

۳- با کانکتور RP-SMA

این مدل آنتن در شبکه‌های LORA کاربرد وسیعی داشته و به خاطر طول موج بلندتر، برای تقویت ارتباطات رادیویی با برد و مسافت طولانی، مناسب است.

راهنمای خرید آنتن فنری

حالا، یک سوال اساسی مطرح می‌شود: کدام‌یک از آنتن‌های فنری بالا برای ما مناسب است؟ به زبان ساده‌تر، باید کدام مدل را خریداری کنیم؟

خرید آنتن فنری اسکای

در انتخاب و خرید آنتن فنری از برند اسکای به چند نکته مهم توجه کنید:

۱- آنتن تقویتی برای چه دستگاه و کاربردی نیاز دارید؟

می‌خواهید مشکل آنتن‌دهی مودم سیم‌کارتی خود را رفع کنید یا به دنبال خرید آنتن خارجی کنتور هوشمند هستید؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد؛ برخی از آنتن‌های فنری برای مودم‌ها و برخی دیگر فقط برای کنتور هوشمند یا دستگاه‌های اینترنت اشیا مناسب هستند.

۲- دستگاه شما دارای چه کانکتور اتصال آنتن خارجی است؟

از SMA Male پشتیبانی می‌کند یا از TS9 یا کانکتور دیگری دارد؟ چون باید یک مدل آنتن با کانکتور مشابه دستگاه خودتان سفارش بدهید.

۳- نیاز دارید سیگنال‌ها روی چه فرکانس رادیوی تقویت شوند؟

این نکته خیلی مهم است که آنتنی دقیقا برای فرکانس رادیویی دستگاه بخرید.

اگر می‌خواهید مودم و اینترنت ۴G LTE را تقویت کنید و یک آنتن فنری پر قدرت می‌خواهید؛ باید از سری آنتن‌های ۴ باند اسکای یک مدل با کانکتور مشابه مودم خرید کنید.

شاید شبکه موبایل شما ۴G است ولی آنتنی کم قدرت نیاز دارید یا باند ۷ برایتان اهمیت ندارد؛ پس از سری آنتن‌های فنری ۳ باند یک مدل بردارید.

اگر دستگاه شما از فرکانس ۴۳۳ یا ۳۱۵ پشتیبانی می‌کند؛ ناچارا باید آنتن فنری این باندها را خریداری کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آنتن‌های فنری Sky و اطلاع از قیمت آن‌ها می‌توانید به وب‌سایت http://skyanten.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های ۰۹۱۲۵۸۵۲۵۱۱ و ۰۹۳۳۳۲۲۰۱۱۰ تماس بگیرید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا