آموزش

چگونه باقیمانده بسته وای فای را مشاهده کنیم؟

تفاوت اینترنت و وای فای و روش‌های مشاهده باقیمانده بسته اینترنت در اپراتورهای مختلف

واقعیت‌اش این سوال را یک خواننده عزیز در دایرکت اینستاگرام پرسید. خودم هم ابتدا کمی مکث کردم و به فکر فرو رفتم که «بسته وای فای» چیست و چگونه می‌توان باقیمانده یک بسته وای فای را دید.

بعد یادم آمد هنوز بسیاری از مردم، فرق اینترنت و وای فای را نمی‌دانند و وای‌فای را با اینترنت اشتباه می‌گیرند. مثلا می‌گویند «من یک مودم وای فای ایرانسل می‌خواهم» یا «هزینه وای فای همراه اول چند است» یا «ارزان ترین وای فای متعلق به کدام اپراتور است؟» و نظایر این‌ها.

تفاوت اینترنت و وای فای

اینترنت ما را به شبکه جهانی وصل می‌کند؛ به وب و شبکه‌های اجتماعی و امکان ارتباط با دیگران در بستر پیام‌رسان‌ها اما وای فای یک روش دسترسی به اینترنت است. شما می‌توانید از طریق کابل شبکه یا وای فای به اینترنت وصل شوید. اپراتورهای موبایل و شرکت‌های اینترنتی به شما بسته و سرویس اینترنت می‌فروشند؛ نه بسته وای فای.

مودم وای فای

وای فای یک شبکه بی‌سیم است که براساس یک استانداردی، اطلاعات را از مودم و روتر و اکسس پوینت برای گوشی و تبلت و کامپیوتر شما می‌فرستد و برعکس سیگنال‌های دستگاه شما را دریافت می‌کند.

مشاهده باقیمانده بسته وای فای

بهتر است بگوییم چگونه باقیمانده بسته اینترنت ایرانسل یا بسته اینترنت همراه اول یا بسته اینترنت مخابرات را مشاهده کنیم. در مقالات قبلی سایت شبکه‌چی، روش‌های مختلف مشاهده باقیمانده بسته اینترنت و مدیریت حجم را آموزش دادیم که در زیر آورده شده‌اند:

مشاهده باقیمانده بسته اینترنت ایرانسل مودم‌

چگونه باقیمانده بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل را ببینیم؟

آموزش ۶ روش خرید اینترنت مخابرات، بسته، ترافیک و مشاهده باقیمانده اینترنت

۴ روش مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت ایرانسل

۴ روش مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت رایتل

۴ روش مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت همراه اول

اما به طور کلی، یک راه‌حل برای مشاهده باقیمانده بسته اینترنت در هر اپراتور و شرکتی وجود دارد و آن، نصب اپلیکیشن سرویس‌دهنده و رجیستر شدن در اپ آن‌ها است. مثلا، اگر مشترک اینترنت ایرانسل هستید؛ اپلیکیشن «ایرانسل من» را نصب کنید؛ اگر مشترک همراه اول هستید؛ اپلیکیشن «همراه من» را نصب کنید.

همین‌طور، شاتل، رایتل، مخابرات و سایر شرکت‌ها یک سرویس و اپ دارند که به شما اجازه می‌دهند با شماره موبایل یا کد اشتراک، وارد آن شده و همه اطلاعات مرتبط با بسته اینترنت و سرویس خریداری شده را مشاهده کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا