آموزش

۴ روش مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت همراه اول

اپراتورهای موبایل روش‌های متنوعی برای استعلام‌گیری از میزان مصرف یک بسته اینترنت در نظر گرفتند. در حالی‌که روش‌های گوناگونی برای بررسی وضعیت یک بسته اینترنتی وجود دارد؛ کاربران می‌توانند هر روشی که برایشان آسان‌تر و سریع‌تر است را انتخاب و استفاده کنند.

در بخش نخست این آموزش، ۴ روش مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت ایرانسل را آموزش دادیم و حالا می‌خواهیم به سراغ ۴ روشی برویم که وضعیت بسته اینترنت همراه اول را نشان می‌دهند. 

در همراه اول نیز به مانند ایرانسل می‌توانید با کدهای USSD، اپلیکیشن همراه من، سایت همراه من و البته SMS از بسته اینترنتی خود استعلام بگیرید:

استفاده از کدهای دستوری

دو کد دستوری USSD برای اطلاع از مانده بسته اینترنت همراه اول معرفی شده است.

شماره‌گیری کد دستوری  #۰*۱۰۰* یا  #۳۲۰*۱۰* به شما از طریق پیامک می‌گوید چقدر از حجم بسته ایتترنت مصرف شده و چقدر از حجم آن به همراه تعداد روزهای بسته باقیمانده است.

استفاده از SMS

کافی است عدد ۳۲۰ را به صورت انگلیسی برای شماره پیامکی ۱۰ ارسال کنید تا وضعیت بسته اینترنت در حال استفاده برای شما پیامک شود.

همین‌طور، می‌توانید عدد صفر (۰) را به لاتین برای سامانه اس‌ام‌اسم ۸۰۸۰ ارسال کنید.

استفاده از اپلیکیشن همراه من

یکی از بهترین روش‌ها برای مشاهده باقیمانده حجم بسته اینترنت، بررسی بسته‌های اینترنت رزرو شده، رزرو بسته، دریافت بسته‌های اینترنت رایگان یا ارزان قیمت و اطلاعات دیگر، استفاده از اپلیکیشن همراه من است.

ابتدا، اپلیکیشن همراه من را از روی گوگل‌پلی یا کافه‌بازار دانلود و نصب کنید. پس از ثبت‌نام در این نرم‌افزار و دریافت کد تایید و ورود به آن، می‌توانید به صورت نموداری وضعیت بسته اینترنت در حال استفاده را مشاهده کنید و حتی سراغ جزئیات مصرف حجم بسته بروید.

استفاده از سایت MCI

وارد سایت همراه اول به نشانی https://my.mci.ir شده و شماره موبایل خود را وارد کنید. یک کد چند رقمی به گوشی شما پیامک می‌شود تا از طریق آن بتوانید وارد سیستم شده و برای خودتان یک رمزعبور تعریف کنید.

بعد با استفاده از شماره موبایل و این رمزعبور می‌توانید وارد سایت mci شده در همان صفحه اصلی میزان مصرف حجم بسته اینترنت و باقیمانده آن را مشاهده کنید. سایت mci اطلاعات و سرویس‌های دیگری هم در اختیار شما قرار می‌دهد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا