اپلیکیشن

۶ اپلیکیشن افزایش‌دهنده سرعت اینترنت گوشی‌های اندرویدی

این برنامه‌ها می‌توانند اینترنت موبایل شما را بهبود دهند

تا کنون چندین ترفند برای افزایش سرعت اینترنت روی گوشی‌های اندرویدی روی سایت شبکه‌چی آموزش دادیم. برای نمونه می‌توانید به مطلب «۶ ترفند افزایش سرعت اینترنت اسمارت‌فون‌های اندرویدی» مراجعه کنید.

نرم‌افزارهای کوچک و کاربردی هم هستند که می‌توانند برخی تنظیمات و بهینه‌سازی‌ها را روی گوشی اندرویدی شما انجام دهند تا سرعت اینترنت بیشتر شود. برخی از این اپلیکیشن‌ها مدعی هستند سرعت اینترنت گوشی را دو برابر می‌کنند که بعید است و ادعای بزرگی است.

خودم در تست چند نرم‌افزار که در زیر هم معرفی کردم؛ شاهد افزایش سرعت ۳۰ الی ۵۰ درصدی سرعت اینترنت بودم و هیچگاه سرعت اینترنت دو برابر نشد.

اما همین بهبود سرعت اینترنت هم می‌تواند برای برخی از کاربران غنیمت و ارزش بزرگی باشد. به‌ویژه، افرادی که گوشی اندرویدی قدیمی دارند و مثلا نمی‌توانند به اینترنت موبایل ۴G و ۴.۵G متصل شوند یا سرعت مودم اینترنت گوشی آن‌ها پایین است.

در ادامه ۶ اپلیکیشن افزایش‌دهنده سرعت اینترنت روی گوشی‌های اندرویدی را خیلی سریع مرور می‌کنیم:

Faster Internet 2X

اپلیکیشن Faster Internet 2Xاین اپلیکیشن خیلی ساده سعی می‌کند با استفاده از یک سری اسکریپت‌ها و دستکاری پروتکل‌های اتصال گوشی به اینترنت، سرعت اینترنت را افزایش دهد. خود نرم‌افزار مدعی است سرعت اینترنت را ۲ برابر می‌کند که البته گفتم بعید است واقعا این اتفاق بیفتد. استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است و نیازی نیست تنظیمات خاصی انجام دهید. قدرت سیگنال‌دهی گوشی را نیز بالا می‌برد تا باز هم از این طریق سرعت اینترنت افزایش پیدا کند (دانلود از گوگل‌پلی).

Internet Booster & Optimizer

اپلیکیشن Internet Booster & Optimizerاین نرم‌افزار سراغ تنظیمات مرورگر وب گوشی شما می‌رود تا مطمئن شوید بالاترین مصرف سرعت اینترنت را دارید. برعکس نرم‌افزار Faster Internet 2X کاری به تنظیمات اینترنت گوشی یا سرویس‌دهنده اینترنت شما ندارد. شما پس از نصب این اپ متوجه می‌شوید با همان سرعت اینترنت، چقدر وب‌گردی شما سریع‌تر شده است (دانلود از گوگل‌پلی).

Internet Speed Meter Lite

اپلیکیشن Internet Speed Meter Liteنرم‌افزار Internet Speed Meter Lite به روش دیگری می‌خواهد به شما کمک کند سرعت اینترنت بیشتری داشته باشید. نه سراغ تنظیمات اینترنت می‌رود و نه کاری به برنامه مرورگر وب دارد؛ بلکه به صورت یک ویجت، سرعت اتصال اینترنت گوشی را دایما در صفحه اصلی به شما نشان می‌دهد. همین‌طور، سرعت اتصال نرم‌افزارهای مختلف به اینترنت را به شما گزارش خواهد داد. به این شکل، شما دایما روی سرعت اینترنت گوشی و استفاده نرم‌افزارهای موبایل از اینترنت نظارت دارید و می‌توانید آن‌ها را مدیریت کنید (دانلود از گوگل‌پلی).

Internet Speed Booster

اپلیکیشن Internet Speed Boosterیکی از معروف‌ترین نرم‌افزارها اندرویدی برای افزایش سرعت اینترنت است. استفاده از آن بسیار ساده است و فقط باید کلید Start را لمس کنید. از جمله کارهایی که روی گوشی شما انجام می‌دهد؛ غیرفعال کردن اپ‌های پس‌زمینه برای رها کردن پهنای‌باند بیشتر اینترنت است. با نصب این نرم‌افزار، مطمئن باشید سرعت اینترنت شما چند ده درصد افزایش پیدا می‌کند (دانلود از گوگل‌پلی).

Network Master – Speed Test

اپلیکیشن Network Masterاپلیکیشن Network Master با بررسی و تجزیه و تحلیل سرعت اینترنت گوشی شما و همچنین نرم‌افزارهایی که در پس‌زمینه فعال هستند و اینترنت مصرف می‌کنند و نرم‌افزارهایی که نیاز به سرعت و پهنای‌باند بیشتری دارند؛ سرعت اینترنت اسمارت‌فون اندرویدی شما را برای بازی و ویدیو افزایش می‌دهد. در حقیقت، نرم‌افزارهای متصل به اینترنت را طوری مدیریت می‌کند که هریک به بالاترین پهنای‌باند و سرعت اینترنت متصل باشند (دانلود از گوگل‌پلی).

Speedify – Faster Internet

اپلیکیشن Speedifyیکی دیگر از اپلیکیشن‌های معروف افزایش سرعت اینترنت در اندروید است. ضمن افزایش سرعت اتصال به اینترنت چه به صورت وای‌فای یا موبایل، مدیریت هر دو انواع اتصال را هم برعهده دارد تا اگر سرعت اینترنت وای‌فای کند شد؛ سریعا گوشی به اینترنت موبایل سوییچ کند و برعکس اگر سرعت اینترنت موبایل کاهش پیدا کرد؛ به دنبال یک اتصال وای‌فای قوی باشد (دانلود از گوگل‌پلی).

اپلیکیشن‌های سرعت‌دهنده اینترنت موبایل در گوشی‌های اندرویدی به همین ۶ برنامه ختم نمی‌شوند و شما می‌توانید از ده‌ها برنامه دیگر استفاده کنید.

برای مثال، با اپلیکیشن NetMonster می‌توانید اطلاعات کاملی درباره آنتن‌های موبایل BTS اطراف خود به دست بیاورید یا با اپلیکیشن Network Cell Info Lite می‌توانید بهترین فرکانس رادیویی اطراف خود روی یک اینترنت موبایل را یافته و گوشی را روی آن تنظیم کنید.

همین‌طور، برای مدیریت وای فای، مودم و روتر، اپلیکیشن‌های بسیار خوبی داریم که باز کمک می‌کنند شما به وای فای و اینترنت سریع‌تر و با کیفیت بهتری دسترسی داشته باشید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

  1. این برنامه آخری که معرفی کردید
    یعنی Speedify – Faster Internet
    یک فیلتر شکن خوب و رایگان هست
    نه افزایش دهنده سرعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا