اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: چگونه دستگاه اندرویدی ما همیشه به قوی‌ترین وای‌فای متصل شود؟

اگر یادتان باشد، زمانی که اندروید ۸.۱ اوریو معرفی شد؛ یک ویژگی مهم آن برای شبکه‌های وای‌فای را بررسی کردیم. اندروید اوریو می‌تواند قدرت سیگنال‌دهی شبکه‌های بی‌سیم را پیش از اینکه به آن‌ها متصل شوید؛ به شما نشان بدهد.

بیشتر بخوانید: اندروید اوریو ۸.۱ سرعت شبکه‌ها را قبل از اتصال نشان می‌دهد

این ویژگی کمک می‌کرد تا شما راحت‌تر تصمیم بگیرید به کدام اکسس‌پوینت وای‌فای متصل شوید تا سرعت بیشتری دریافت کنید. به زبان ساده؛ اندروید شما را راهنمایی می‌کرد که به کدام روتر یا اکسس‌پوینت نزدیک‌تر هستید یا در موقعیت بهتری نسبت به آن قرار دارید و اگر متصل شوید؛ سرعت اینترنت بالاتری خواهید داشت.

حالا می‌خواهیم یک اپلیکیشن به شما معرفی کنم که این ویژگی را به طور خودکار روی دستگاه اندرویدی شما پیاده‌سازی می‌کند و با یک تنظیم ساده؛ می‌توانید همیشه به سریع‌ترین، قوی‌ترین و نزدیک‌ترین روتر بی‌سیم متصل شوید.

اپلیکیشن Wifi Switcher بسیار ساده طراحی شده است و هدف‌اش فقط یک چیز است: نمایش وای‌فای‌ها و روترهای بی‌سیمی که قوی‌تر از دیگران هستند.

وقتی این اپ را نصب می‌کنید. فهرستی از شبکه‌های بی‌سیم به شما نشان می‌دهد. می‌توانید با تیک زدن گزینه Preferred؛ به اندروید بگویید فقط شبکه‌های بی‌سیم انتخاب شده را نمایش و به آن‌ها متصل شود.

مثلا تصور کنید در یک مکان عمومی هستید و دایم می‌خواهید از اینترنت آن‌جا استفاده کنید. با تیک زدن بهترین وای‌فای می‌توانید در هر بار اتصال تنها از بهترین وای‌فای‌ها استفاده کنید و دیگر بدون اجازه شما به وای‌فای ضعیف‌تر متصل نشوید.

یک مزیت دیگر این برنامه، انتخاب شبکه‌های فرکانس ۵ گیگاهرتز است. می‌توانید به برنامه بگویید فقط به وای‌فای‌های ۵ گیگاهرتز متصل شود.

چگونه قوی‌ترین وای‌فای نمایش داده شود؟

این برنامه فقط یک بخش تنظیمات دارد. از بالای برنامه سمت راست روی سه نقطه تقه بزنید تا گزینه Settings نمایش داده شود. روی Settings تقه بزنید تا بخش تنظیمات برنامه باز شود. همان‌طور که می‌بینید، تنظیمات این برنامه بسیار ساده است.

ابتدا از گزینه اول و نوار کشیدنی می‌توانید محدوده نمایش شبکه‌های بی‌سیم را تعیین کنید. هر چقدر نوار را به سمت راست بکشید؛ وای‌فای‌های قوی‌تر نمایش داده می‌شوند. از سوی دیگر؛ این برنامه تنها به شما اجازه می‌دهد وای‌فای‌های با سیگنال‌های منفی ۸۵ دسی بل به بالا را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید به صورت عددی به اندروید بگویید کدام شبکه‌های بی‌سیم را نمایش دهد و به آن‌ها متصل شود؛ از گزینه دوم می‌توانید قدرت سیگنال‌ها را تعیین کنید. از منفی ۸۵ به بالا امکان وارد کردن یک عدد را دارید. به صورت پیش‌فرض روی منفی ۷۰ قرار دارد.

معمولا بهترین شبکه‌های وای‌فای باید زیر منفی ۵۰ باشند ولی در مکان‌های عمومی بهتر است این مقدار کمی بیشتر باشد تا شما یک شبکه بی‌سیم را فقط به خاطر کمی ضعیف‌تر بودن سیگنال‌ها از دست ندهید.

با کمک گزینه‌های بعدی می‌توانید به اپلیکیشن Wifi Switcher بگویید قبل از سوییچ میان وای‌فای‌های قوی‌تر؛ شما را مطلع و اجازه بگیرد. 

نمایش نام کامل شبکه‌های بی‌سیم یا SSID هم گزینه بعدی است که بهتر است تیک خورده باشد.

 اپلیکیشن Wifi Switcher یک اپ بسیار ساده است که اندروید شما را طوری تنظیم می‌کند تا تنها به وای‌فای‌های قوی‌تر سوییچ کند. اگر همیشه چند وای‌فای دارید و دایم باید به طور دستی دنبال یک شبکه بی‌سیم قوی‌تر بگردید؛ حتما این اپ کاربردی را نصب کنید.
 
برای دانلود اپلیکیشن Wifi Switcher به لینک زیر مراجعه کنید:
 

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا