اخبار ایران

شاتل خبر داد: اینترنت VDSL با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ مگابیت برای کاربران تهران و قم

وزیر ارتباطات در توییتی از حداقل ۴ برابر شدن سرعت اینترنت خانگی کاربران تهرانی و قمی خبر داد. 

با ارتقای سرویس‌های اینترنت ADSL به سرویس اینترنت VDSL کاربران می‌توانند از اینترنت سریع‌تر بهره‌مند شوند. من در یک مطلب به طور کامل درباره ابهامات طرح اینترنت VDSL حرف زدم و پاسخ‌گوی سوالات کاربران بودم.

حالا، در کانال تلگرام شرکت شاتل خبر جدیدتری دیدم: «سرعت سرویس‌های اینترنت شاتل در تهران و قم، چندین برابر می‌شود.»

روابط عمومی شاتل اعلام کرد کاربران سرویس‌های ADSL این شرکت در دو استان تهران و قم می‌توانند از سرویس‌های اینترنت با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ مگابیت بهره‌مند شوند.

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل درباره این خبر توضیحات بیشتری داده است. به گفته نخجوانی، شرکت شاتل از چندین سال پیش شروع به سرمایه‌گذاری روی اینترنت VDSL کرده است تا بسترها و زیرساخت ارائه این سرویس اینترنت پرسرعت برای کاربرانش فراهم شود.

مدیرعامل شاتل می‌گوید با پیگیری‌ها و همکاری وزیر ارتباطات و همین‌طور مساعدت شرکت مخابرات، اکنون این شرکت آماده است طرح ارتقای اینترنت کاربران به سرعت ۸۰ الی ۱۰۰ مگابیت را برای دو استان تهران و قم اجرا کند.

این طرح به‌زودی شروع می‌شود و به گفته احمدرضا نخجوانی، کاربران شاتل بدون نیاز به تجهیزات اضافی یا تعویض تجهیزات می‌توانند به طور متوسط از سرعتی ۴ برابری برخوردار شوند.

از این صحبت‌ها این‌طور استنباط می‌شود که اینترنت ADSL کاربران شاتل به طور خودکار و رایگان به سرویس اینترنت VDSL ارتقا داده خواهد شد. احتمالا، خود شرکت شاتل مودم‌های VDSL هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شاتل گفته است: «با هماهنگی‌ها و دستورات جناب وزیر، قرار است ثبت‌نام و واگذاری این سرویس‌ها در قم از هفته‌ آینده و در تهران طی ماه آینده آغاز شود.»

این پروژه ظرف چند ماه اجرایی می‌شود و به قول شاتل یک انقلاب در بازار ارتباطات ثابت کشور است.

باید منتظر ماند تا در روزهای آینده اخبار بیشتری درباره این طرح و نحوه ثبت‌نام کاربران و شرایط ارتقا به سرویس VDSL از سوی شرکت شاتل منتشر شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا