اخبار ایران

نصب بیش از ۱۳۰۰ آنتن ۳G/4G موبایل توسط همراه اول

همراه اول اعلام کرد طی یک سال بیش از ۱۳۰۰ سایت لوکیشن در سراسر کشور نصب کرده است.

این اپراتور از آذر ماه سال گذشته تا کنون ۱۳۳۳ سایت لوکیشن با ۴۵۰۰ نقطه اتصال ۳G/4G برای ارتقای شبکه موبایل کشور توسط پیمانکاران فنی نصب کرده است.

افزون بر این، همراه اول می‌گوید طی این یک سال بیش از ۱۵ هزار سکتور ۳G و ۴G روی آنتن‌های BTS نصب شده اضافه کرده تا رکوردی در صنعت تلکام ایران محسوب شود.

این اپراتور می‌گوید توسعه شبکه تلفن همراه کشور در حالی صورت گرفته است که تحریم‌های اعمال شده بر ضد ایران و پاندمی ویروس کرونا، دو مانع بزرگ بر سر راه گسترش شبکه موبایل بودند و نصب و راه‌اندازی سایت‌های مخابراتی جدید را دشوار ساختند.

هزینه نصب و راه‌اندازی سایت لوکیشن‌های جدید همراه اول بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است و طی آن برای ۱۴۰۰ نفر اشتغال‌زایی و ۳۴۰۰ نفر شغل به طور مستقیم فراهم شده است.

در ماه‌های اخیر و با افزایش ترافیک شبکه اینترنت تلفن همراه به خاطر آموزش راه دور دانش‌آموزان و دانش‌جویان و دورکاری مشاغل، شرکت‌های اپراتور موبایل با سرعت بیشتری در حال توسعه شبکه ارتباطی خود هستند.

در همین ایام، رکورد مصرف دیتا روی این شبکه توسط کاربران زده شده است. ایرانسل چند روز پیش اعلام کرد در ۲۹ آذر ماه رکورد ۱۳.۲۱ پتابایت مصرف اینترنت روزانه را زده است. همراه اول هم در گزارشی اعلام کرده بود که مصرف دیتای روزانه این شرکت به بیش از ۱۲ پتابایت رسیده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

  1. این هزینه رو اگه یه بار صرف فیبرنوری کنن سرعت اینترنت و مشکلات فعلی به طور کامل حل میشه و بار اینترنت درست بین فیبرنوری (اینترنت ثابت) و اینترنت موبایل (اینترنت سیار) تقسیم میشه
    و البته که باید در بسترهای اینترنت موبایل هم سرمایه گذاری کرد تا تجهیزات به روز و ثبات خوبی داشته باشیم منظورم سرمایه گذاری شرکت های ثابت در ثابت و سیار در سیاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا