اخبار ایران

رگولاتوری: بیشترین شکایت کاربران از کیفیت اینترنت است

گزارشی درباره شکایات سه ماهه اول سال سامانه ۱۹۵

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارشی از وضعیت شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات برای سه ماهه نخست سال ارائه داده است.

باز هم مانند گذشته، شکایت از اینترنت در صدر شکایات مردم قرار دارد تا بدانیم هنوز مردم از وضعیت ارائه سرویس‌های اینترنتی شرکت‌ها و اپراتورها راضی نیستند.

به گفته روابط عمومی رگولاتوری، در مجموع ۴۳ هزار و ۵۷۷ شکایت در سامانه ثبت، رسیدگی و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) ثبت شده که از این تعداد به ۴۲ هزار و ۶۷ شکایت پاسخ داده شده و هزار و ۵۱۰ شکایت نیز در حال رسیدگی است.

آمار تفکیکی شکایات ثبت شده به قرار زیر است:

۱۹ هزار و ۳ شکایت در حوزه اینترنت

۷ هزار و ۹۳۱ شکایت در حوزه تلفن همراه

۱۴ هزار و ۴۱ شکایت در حوزه تلفن ثابت

۱ هزار و ۹۱۳ شکایت در حوزه خدمات پستی

۳۷۴ شکایت در حوزه دفاتر پیشخوان

۲۸۴ شکایت در حوزه تشعشعات

۳۱ شکایت در حوزه خدمات ارزش افزوده

کیفیت اینترنت؛ بیشترین شکایت کاربران

همان‌طور که مشاهده می‌شود؛ تعداد شکایت‌های اینترنت با فاصله زیادی از دیگر حوزه‌ها و نزدیک به نیمی از شکایات را به خود اختصاص می‌دهد.

به گفته «پیمان قره‌داغی»، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، عدم جمع‌آوری سرویس و ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب به ترتیب بیشترین فراوانی شکایات را در حوزه اینترنت دارند.

در حوزه شکایات مربوط به تلفن همراه نیز بیشترین موارد مربوط به قطعی سیم‌کارت بدون اطلاع‌رسانی، عدم آنتن‌دهی شبکه‌های ۳G و ۴G و نبود آنتن‌دهی شبکه موبایل است.

در حوزه تلفن ثابت نیز آمار شکایت‌های موضوعی قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده و ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب در صدر قرار دارد.

کیفیت اینترنت بیشترین شکایت را در سال‌های اخیر از سوی کاربران در سامانه ۱۹۵ داشته است. بسیاری از شرکت‌های اینترنتی آن سطح کیفی و سرعت فروخته شده به مشتری را ارائه نمی‌دهند و کاربر در عین حالی که هزینه سرویسی مثلا ۱۶ مگابیت را پرداخت کرده است ولی سرویس ۸ مگابیت یا پایین‌‌تر دریافت می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا