اخبار ایران

شاتل هم مدعی شد بسته‌های اینترنت ثابت افزایش قیمت نداشتند

مدیرعامل شاتل: تعرفه برخی بسته‌ها در بازه‌ مجاز رگولاتوری افزایش یافت

شاتل و مخابرات، اولین شرکت‌هایی بودند که کاربران خبر از دو برابر شدن قیمت بسته‌های اینترنت آن‌ها طی چند روز اخیر دادند.

شرکت مخابرات با انتشار اطلاعیه‌ای، به طور رسمی گفت افزایش قیمت اینترنت نداشتند و صرفا براساس موصبه ۲۶۶ رگولاتوری در سال ۱۳۹۶، تغییراتی در بسته‌های اینترنت دادند.

اکنون، مدیرعامل شرکت شاتل نیز طی یک گفت‌وگو، هرگونه افزایش قیمت اینترنت این شرکت را رد کرده است و همان سخن شرکت مخابرات را تکرار می‌کند: تعرفه برخی بسته‌ها در بازه‌ مجاز رگولاتوری افزایش یافت!

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل شاتل به زومیت گفته است قیمت سرویس‌ها را عوض نکردند و فقط در برخی بسته‌ها، تغییرات تعرفه‌ای ایجاد کرده که براساس مصوبه سال ۱۳۹۶ رگولاتوری بوده است.

مدیرعامل شاتل در پاسخ به این پرسش که چرا همان سال ۱۳۹۶ این تغییرات تعرفه‌ای در بسته‌ها را اعمال نکردید؛ هم پاسخ می‌دهد: «آن‌ها برای ماندن در بازار رقابت با اپراتورهای موبایل و نیز فشار افتصادی کاربران، به ناچار دست به تغییر تعرفه‌های خود نزدند.»

نخجوانی با اشتباه خواندن ثابت ماندن قیمت اینترنت در شرایط کنونی که کشور دچار تورم شدید است و یک سره قیمت کالاها و خدمات افزایش پیدا می‌کند؛ درباره تغییرات جدیدی که در بسته‌های اینترنت ثابت این کشور اعمال شده؛ این‌طور توضیح می‌دهد:

ما میزان آستانه مصرف منصفانه یا همان حجم ترافیک سرویس را تغییر دادیم که طبیعتاً جزو اختیارات قانونی اپراتور است. دوم این که ما طبق مصوبات اجازه داشتیم قیمت سرویس‌های نقره‌ای را که با دسترس‌پذیری ۹۹ درصد ارائه می‌شود تا ۴ هزار تومان افزایش بدهیم و این اختیار را از آذر ۹۶ تا الان داشته‌ایم. ولی الان تصمیم به این گرفتیم که قیمت ترافیک سرویس‌های نقره‌ای را به‌ناچار تا ۴ هزار تومان افزایش دهیم.

مدیرعامل شاتل تاکید دارد این تغییر کاملا قانونی و براساس مصوبه ۴.۵ سال پیش رگولاتوری است. او می‌گوید هزینه‌های شرکت آن‌ها به طور متوسط سالانه بیش از ۲۶۰ درصد رشد کرده و وقتی کالاها در طی یک سال رشدی ده‌ها درصدی داشتند؛ آن‌ها هم از اختیارات خود برای تغییر تعرفه برخی بسته‌ها استفاده کنند تا بتوانند در بازار باقی مانده و سرویس‌های بهتری به مشتریان بدهند.

او از یک رسم نانوشته درباره عدم افزایش قیمت اینترنت در سال‌های گذشته سخن می‌گوید:

متأسفانه یک فرهنگی ساخته شده که تصور می‌کنیم همه کالاها و خدمات می‌تواند افزایش پیدا کند به‌جز قیمت خدمات و هزینه‌های اپراتورها. باید بگویم که هزینه تمام‌شده‌ای که داریم تنها ۲۰ درصد آن مربوط به هزینه پهنای باند و امکانات مخابراتی است و ۸۰ درصد هزینه‌های ما شامل حقوق و دستمزد، کالاها و خدمات و نرخ ارز برای خرید تجهیزات می‌شود.

احمدرضا نخجوانی می‌گوید اگر مردم و مسئولان به دنبال اینترنت با کیفیت و توسعه شبکه هستند؛ باید تعرفه اینترنت را تغییر دهند. آنچه که برای مردم اهمیت دارد؛ نسبت قیمت به کیفیت خدمات است و شاتل برای این منظور از سال ۱۳۹۶، تجهیزات بسیار کافی برای ارائه نسل جدید خدمات اینترنت با سرعت ده‌ها برابر سرویس‌های کنونی، خریداری کرده است و در صورت همکاری سازمان‌های مرتبط، این تجهیزات نصب و سریعا در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا