اخبار جهانفناوری

آیفون‌های ۱۱ از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند ولی از ۵G خیر!

اپل از آیفون‌های جدید خود رونمایی کرد. سه آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس تا دو هفته دیگر وارد بازار می‌شوند و جایگزین آیفون‌های قدیمی‌تر خواهند شد.

در خبرهایی که پیش از انتشار آیفون‌هایی ۱۱ منتشر شد؛ مطمئن شدیم که در این نسل از گوشی‌های اپل خبری از مودم ۵G نیست. به عبارت دیگر، از شبکه‌های ۵G پشتیبانی نخواهند کرد. احتمالا آیفون‌های ۲۰۲۰ به مودم فایوجی مجهز شوند.

اما آیا آیفون‌های ۱۱ برای کاربران عشق سرعت اینترنت هیچ تازگی و خبر جدیدی ندارند؟

خوش‌بختانه، اپل در آیفون‌های ۱۱ از پردازنده جدید A13 استفاده کرده است. وقتی به سایت اپل مراجعه کنیم و مشخصات دقیق‌تر این پردازنده و شبکه‌های ارتباطی آن را بخوانیم؛ کمی هیجان‌زده خواهیم شد چون از وای‌فای ۸ دو بانده (MIMO 2×2) پشتیبانی می‌کنند.

به این ترتیب، آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به جدیدترین استاندارد وای‌فای دنیا مجهز شدند تا هم با روترهای وای‌فای ۶ سازگار و جفت شوند و هم سرعت اینترنت و بی‌سیم بیشتری به دست دهند.

این یک به‌روزرسانی بزرگ برای ارتباطات و اینترنت آیفون است. هنوز بسیاری از پرچم‌دارهای دنیا از وای‌فای ۶ پشتیبانی نمی‌کنند.

آیا روی آیفون ۱۱ اینترنت سریع‌تری داریم؟

البته، دقت کنید صرف خرید آیفون ۱۱ نمی‌تواند سرعت اینترنت یا وای‌فای شما را افزایش دهد و مثلا چند برابر سرعت آیفون‌های قدیمی‌تر کند. باید شما روتر وای‌فای ۶ هم داشته باشید یا در وای‌فای عمومی به روترهایی وصل شوید که وای‌فای ۶ هستند تا سرعت واقعی آیفون جدید را لمس کنید.

به هر حال تا چند وقت دیگر، روترهای وای‌فای ۶ هم ارزان‌تر شده و هم به تدریج جایگزین روترهای وای‌فای ۵ می‌شوند. اپل با این به‌روزرسانی، یک گام بزرگ رو به جلو برای دستیابی به ارتباطات چند گیگابیتی برداشته است.

با افزوده شدن مودم ۵G به آیفون دیگر می‌توان انتظار داشت کاربران این گوشی به سریع‌ترین ارتباطات دنیا دسترسی داشته باشند و از اینترنت و وای‌فای پر سرعت واقعی سود ببرند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا