اخبار جهان

احتمالا آیفون ۱۲ به طور خودکار بین شبکه‌های ۴G و ۵G سوئیچ می‌کند

دو روز دیگر گوشی‌های آیفون ۱۲ جدید اپل معرفی می‌شوند.

آیفون‌های ۱۲ همگی از نسل پنجم شبکه‌های موبایل (۵G) پشتیبانی می‌کنند ولی برخی از مدل‌ها با امواج میلی‌متری هم کار کرده و برخی مدل‌های دیگر فقط از شبکه‌های ۵G با فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

حالا، امروز اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل در پی یک ویژگی بسیار جذاب و کاربردی است و آن سوئیچ خودکار میان شبکه‌های ۴G و ۵G است.

این قابلیت که Smart Data Mode نام دارد؛ به طور خودکار تشخیص می‌دهد کاربر در حال استفاده از چه اپلیکیشنی است و نیاز دارد به اینترنت ۴G وصل شود یا اینترنت ۵G!

مثلا اگر کاربر در حال استریم ویدئو باشد؛ به طور خودکار به نزدیک‌ترین شبکه ۵G وصل می‌شود ولی اگر در حال وب‌گردی است؛ شبکه ۴G انتخاب می‌کند.

هنگامی که نیاز به دانلود فایل حجیم است یا پردازش‌های سنگین و با رزولوشن بالا روی آیفون ۱۲ انجام می‌شود؛ شبکه به طور خودکار سراغ ۵G خواهد رفت.

قابلیت Smart Data Mode به طور خودکار سعی می‌کند بین شبکه‌های ۴G و ۵G سوئیچ کند تا بهترین عملکرد و کیفیت به دست بیاید. 

تشخیص خودکار نیاز کاربر و سوئیچ میان شبکه‌ها مزایای بزرگی به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه اینترنت اشاره کرد.

اگر شایعات درست باشند و واقعا اپل چنین ویژگی روی گوشی‌های آیفون ۱۲ خود گنجانده باشد؛ از این نظر از گوشی‌های اندرویدی پیشی خواهد گرفت و کار با شبکه‌های ۴G و ۵G برای کاربران این گوشی‌ها جذاب می‌شود.

در گوشی‌های اندرویدی، شبکه باید به طور دستی بین ۴G و ۵G سوئیچ کند. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا