اخبار جهان

شهردار لندن وعده ۴G عمومی در سال ۲۰۱۹ داد

شهردار لندن از راه‌اندازی ارتباطات موبایلی ۴G در سیستم حمل و نقل زیرزمینی این شهر مانند ایستگاه‌های مترو و تونل‌ها تا سال ۲۰۱۹ خبر داد. البته، تا کنون صدیق‌ خان چندین بار وعده راه‌اندازی این ارتباطات را داده ولی محقق نشده‌اند. به نظر می‌رسد این بار باید شاهد ارایه این سرویس‌ها در سال ۲۰۱۹ باشیم. 

وای‌فای عمومی در سال ۲۰۱۲ در ایستگاه‌های مترو و سیستم حمل و نقل زیرزمینی لندن راه‌اندازی شده است اما یک عیب بزرگ دارد. هنگام ورود قطارها به داخل تونل‌ها؛ دیگر ارتباط وای‌فای پاسخ‌گو نیست و قطع می‌شود. اکنون؛ شهرداری لندن می‌خواهد از ارتباطات ۴G استفاده کند که به طور گسترده‌تر و قوی‌تری در دسترس است و مشکل وای‌فای را حل می‌کند. 

شهرداری لندن باید در چند سال آینده از روی اجبار شبکه ارتباطی خدمات اضطراری ایستگاه‌های مترو را ارتقا دهد و می‌خواهد از این رهگذر تجهیزات ارتباطی ۴G و آماده برای ۵G را نصب کند. در حال حاضر، شبکه توکن رادیویی Airwave متعلق به شرکت موتورولا در متروهای لندن استفاده می‌شود که قرارداد آن تا قبل از سال ۲۰۲۰ پایان یافته و سوییچ‌های آن خاموش می‌شوند. 

شهرداری لندن می‌خواهد از شبکه ESN یا Emergency Services Network به جای شبکه ارتباط اضطراری Airwave استفاده کند که یک شبکه با پشتیبانی از ۴G و احتمالا ۵G است. صدیق خان؛ شهردار لندن امیدوار است مسافران هم از تجهیزات نصب شده برای ESN استفاده و به ارتباطات موبایلی ۴G دسترسی پیدا کنند. 

شهردار لندن درباره ضرورت این اقدام می‌گوید: «ما در یک رقابت اقتصادی جهانی هستیم و اگر می‌خواهیم در این رقابت باقی بمانیم؛ باید مطمئن باشیم که هر شهروند به یک اتصال پرسرعت و قابل اعتماد اینترنت دسترسی دارد.» 

حدود یک ماه پیش نیز شرکت Intersection اقدام به نصب کیوسک‌های اینترنت یک گیگابیتی در خیابان‌های شهر لندن کرد. شهرداری لندن دارد تمام تلاش خود را می‌کند تا در سراسر این شهر ارتباطات اینترنت پرسرعت را در دسترس شهروندان قرار دهد. با توجه به برخی تاخیرهای اجرای پروژه‌های شهرداری لندن؛ کارشناسان بعید می‌دانند ارتباطات ۴G عمومی تا سال ۲۰۱۹ در متروها و ایستگاه‌های حمل و نقل زیرزمینی این شهر راه‌اندازی شود. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا