اخبار جهان

آیفون‌های ۱۱ با وای‌فای ۶ و دوربین سه‌گانه معرفی می‌شوند

شاید مهم‌ترین خبر برای کاربران آیفون، پشتیبانی از وای‌فای ۶ (استاندارد ۸۰۲.۱۱ax) در آیفون‌های ۲۰۱۹ باشد.

سایت Barclays ادعا کرده است آیفون ۱۱ شامل چند ویژگی جدید از جمله پشتیبانی از وای‌فای ۶ است. وای‌فای ۶، جدیدترین استاندارد شبکه‌های بی‌سیم است که سرعت بسیار بالا و چند گیگابیتی به کاربران می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های جدید آیفون‌های جدید می‌توان به دوربین پشتی ۳ لنزه یا اندازه آیفون ۶.۵ اینچی اشاره کرد. البته، گفته می‌شود سیستم تشخیص چهره Face ID هم بهبود داده می‌شود و آنتن‌های جدید روی این گوشی‌ها نصب خواهد شد.

برخی شایعات می‌گویند اپل در آیفون‌های ۲۰۱۹ به جای استفاده از آنتن‌های PI، سراغ آنتن‌های MPI رفته است. آنتن‌های جدید باعث می‌شوند کارایی آیفون در آنتن‌دهی بهتر شود.

در حالی‌که گفته می‌شود آیفون‌های ۲۰۱۹ به تراشه نسل جدید ۵G مجهز نشده‌اند؛ پشتیبانی از وای‌فای ۶ می‌تواند تا حدودی این کمبود را جبران کند. 

اولین روترهای بی‌سیم و محصولات شبکه مبتنی بر وای‌فای ۶ از ابتدای امسال میلادی وارد بازار شدند. روترهای رده بالای وای‌فای ۶ سرعتی تا ۱۱ گیگابیت بر ثانیه ارایه می‌دهند و با استانداردهای پیشین وای‌فای نیز سازگاری دارند.

وای‌فای ۶ باعث افزایش سرعت وای‌فای گوشی‌های آیفون می‌شود ولی امنیت را هم بهبود داده و تاخیر کاهش پیدا می‌کند.

آیفون ۱۱ و اسمارت‌فون‌های سری گلکسی ۲۰۱۹ از معروف‌ترین گوشی‌های مجهز به وای‌فای ۶ خواهند بود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا