اخبار جهان

استارتاپی با اضافه کردن تخت‌خواب و وای‌فای به اتوبوس یک هتل متحرک ساخت

وای‌فای به یک نیاز عمومی و ضروری تبدیل شده است. در مسافرت و حرکت از یک شهر به شهر دیگر، در مناطق دورافتاده یا باستانی، در شهرهایی که وای‌فای عمومی قدرتمند و فراگیری ندارند و در هنگام حوادث غیرمترقبه و طبیعی اتصال به شبکه و اینترنت می‌تواند زندگی بهتری بسازد.

یک استارتاپ به نام Cabin اتوبوسی ساخته است که بیشتر شبیه به یک هتل مجهز چندستاره اما متحرک است. در این اتوبوس می‌توانید روی تخت‌خواب لم بدهید و از یک وای‌فای پرسرعت استفاده کنید یا به طور زنده سریال‌های خود را ببینید. تمام امکانات رفاهی برای اقامت یک شب کامل در این اتوبوس تدارک دیده شده است. 

قرار است از ۱۴ ژولای این اتوبوس مسافرین را بین دو شهر سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس جابه‌جا کند. این اتوبوس ۲۴ تخت‌خواب مجزا، حمام و یک سالن عمومی دارد. برای هر تخت‌خواب یک فضای خصوصی به همراه پنجره و وسایل شخصی در نظر گرفته شده است. در این تخت‌خواب دسترسی به برق مهیا است و البته وای‌فای عمومی در سراسر اتوبوس فراهم شده است. 

مسافرین این اتوبوس باید ۱۱۵ دلار بپردازند تا از ساعت ۱۱ شب تا ۷ صبح مسیر ۴۰۰ مایلی میان دو شهر سان‌فرانسیسکو و لس‌آنجلس را استراحت کنند و البته می‌توانند ساعت‌های بیشتری در اتوبوس بمانند. امکانات فراهم شده در این اتوبوس ویژه شبیه به پروازهای درجه یک استرالیا است. 

این اتوبوس می‌تواند در مکان‌ها و مواقع دیگری هم استفاده شود. در تورهای گردشگری یا اعزام‌های تیمی کسب‌وکارها به یک منطقه خاص می‌توانند این نوع اتوبوس‌ها را کرایه و چندین روز در اختیار داشته باشند. 

شرکت‌هایی مانند سیسکو با استارتاپ Cabin برای ارایه خدمات شبکه‌های بی‌سیم پرسرعت همکاری کردند. سیسکو می‌گوید باید در همه‌جا دسترسی به وای‌فای فراهم شود و شهروندان در زندگی خود از این جهت دغدغه‌ای نداشته باشند. 

 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا