تاروپود

۵ دلیل برای بازدید از نمایشگاه الکامپ ۹۷

الکامپ ۲۴ از ابتدای هفته آینده، ۶ تا ۹ مردادماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. 

در حالی دومین نمایشگاه الکامپ در فصل تابستان را تجربه می‌کنیم که هنوز خاطرات و دستاوردهای خوش الکامپ پارسال از ذهن‌مان پاک نشده است. 

در چند سال اخیر و با برگزاری نمایشگاه الکامپ توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور؛ شاهد رونق دوباره الکامپ و حضور شرکت‌های بزرگ فناوری کشور در کنار کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ بودیم. حداقل به نظر می‌رسد یک توافق و همدلی میان بزرگان فناوری اطلاعات کشور درباره این نمایشگاه به وجود آمده است.

اما امسال در الکامپ ۹۷ چه خبر است و چرا باید برای حضور و بازدید از این رویداد، برنامه‌ریزی کنیم و از هر کجای ایران خودمان را به محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برسانیم

۱- الکام‌استارز

مگر می‌شود در این سال‌های اخیر به نمایشگاه اکامپ پا گذاشت و ابتدا سراغ سالن الکام‌استارز نرفت. الکام‌استارز ۴ ساله شده است. دوره اولی تنها با ۶۰ استارتاپ شروع کرد و پارسال نزدیک به ۳۲۰ کسب‌وکار نوپا در سالن ۱۸ در جنب و جوش بودند. پارسال چه غوغایی بود؛ چقدر ایده و انرژی و انگیزه با نیروهایی جوان و سرمایه‌گذاران آینده‌نگر به همراه برگزاری ده‌ها نشست خبری و سمینار و مراسم‌های معرفی ایده‌ها!

حالا تصور کنید امسال قرار است فقط در بخش الکام‌استارز نزدیک ۴۳۰ استارتاپ حضور داشته باشند و ۵۰ شرکت و سازمان دیگر شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شتابدهنده‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نیز به عنوان تکمیل کننده چرخه زیست بوم استارتاپ‌ها در سالن الکام‌استارز حاضر باشند.

به گفته مسئولان نمایشگاه الکامپ ۲۴، الکام استارز در سالن‌ها ۸ و ۹، ۱۰ و ۱۱ و بخشی از سالن ۲۷ برپا می‌شود گفت: سالن ۲۷ به الکام ترندز اختصاص دارد و استارتاپ‌هایی که حوزه فعالیت‌شان به محورهای این بخش و فناوری‌های آینده نزدیک‌تر بود، در سالن ۲۷ جانمایی شده‌اند.

خوب، حالا فکر می‌کنید ارزش یک روز گشت‌وگذار در الکامپ و الکام‌استارز را ندارد؟

۲- الکام‌گیمز

گیمرها امسال باید برای بازدید از الکامپ به صف شوند. چرا؟ حضور ۳۰ بازی‌ساز در الکام‌گیمز امسال در مساحتی به وسعت 650 متر مربع و در سالن ۱۰ و ۱۱ جذاب نیست؟

برگزارکنندگان الکامپ از سال گذشته در سودای الکام‌گیمز هستند ولی سال ۹۶ این اتفاق عملی نشد و حالا امسال با کمک و اسپانسری کافه‌بازار شاهد اولین حضورش هستیم. حسام میرآرمندهی عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و مدیر بخش الکام‌گیمز دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد:

«کافه‌بازار به عنوان اسپانسر رویداد الکام‌گیمز امسال حضور دارد و در این فضا از بازی‌سازانی که حرفی برای گفتن در کشور دارند، دعوت کرده است تا محصولات جدید خود را معرفی کنند.»

شاید در هیچ رویداد دیگری فرصت نشود که افرادی با تخصص‌های مختلف در حوزه بازی‌سازی را یک‌جا ببینید.

۳- فریلنسرها

برای آزادکارهایی مانند من، نمایشگاه الکامپ بهترین فرصت در سال برای ارتباط‌گیری با شرکت‌ها، یافتن پروژه‌های جدید، دیدار از نزدیک مدیران و افرادی که در طول سال باید ماه‌ها دنبال‌شان بدوید و منتظرشان باشد؛ هست. 

الکامپ بهشت فریلنسرها است. «سجاد زاهدی» کارشناس دیجیتال مارکتینگ با بیان این جمله، تاکید دارد این افراد نباید از پتانسیل نمایشگاه غافل بمانند:

«جدا از اینکه امروزه کسب‌وکارهایی مختص فریلنسرها راه افتاده که معمولا تعدادی از آنها هرساله در نمایشگاه شرکت می‌کنند، عموم استارتاپ‌های تازه نفس و حتی شرکت‌های قدری که در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند، می‌تواند هدف خوبی برای فریلسنرها باشند. بسیاری از غرفه‌ها که به صورت علنی فرم‌هایی برای همکاری به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌کنند و برخی غرفه‌های دیگر را نیز باید وارد مذاکره شد.»

الکامپ هر ماهیتی که در ذات خود دارد، می‌تواند تبدیل به یک بنگاه کاریابی بزرگ مخصوص حوزه خودش هم باشد.

۴- الکام‌ترندز

روزی روزگاری نمایشگاه الکامپ رویدادی برای نمایش تازه‌ها بود. بازدید از الکامپ باعث می‌شد دانش و آگاهی شما افزایش پیدا کند و در رشته تخصصی خود به‌روز شوید.

چندین سال الکامپ با این کاربرد فاصله گرفت و به ویترینی برای نمایش محصولات بازار شد ولی حالا دوباره الکامپ دارد به جاده واقعی خود برمی‌گردد. رویدادهایی مانند الکام‌ترندز می‌توانند برای دانش‌آموزان، دانش‌جویان، افراد متخصص و مدیران شرکت‌های دولتی و خصوصی یک فرصت بزرگ برای به‌روزرسانی دانش‌ها باشد.

به گفته ستاد خبری الکامپ، امسال الکام ترندز در ۶ محور اصلی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، بلاک‌چین و رمز ارزها، رایانش ابری، پردازش موازی و ابر پردازشگرها و اینترنت اشیا برگزار می‌شود. به دلیل اهمیت کلان داده‌ها (Big Data) امسال نیز بخشی به این موضوع اختصاص داده خواهد شد

۵- همراه اول، ایرانسل و باقی اینترنتی‌ها

تعجب نکنید. بخش بزرگ و مهمی از نمایشگاه دست اپراتورهای موبایل و شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت است. من هر ساله از فرصت نمایشگاه الکامپ برای دیدن مودم‌های جدید این شرکت‌ها، تعرفه‌های جدید اینترنت و احیانا اشتراک با ۵۰ درصد تخفیف استفاده می‌کنم. 

در روزهایی که شاید هزینه یک سال اینترنت کاربران چند صد هزار تومان و برای افرادی مانند من بالای یک میلیون تومان است؛ نمایشگاه الکامپ آوردگاه مهم و بزرگی است تا سر در بیاورم اوضاع اینترنتی‌ها و موبایلی‌ها چگونه است و چه اتفاقات تازه‌ای رخ داده است.

گفتنی است الکامپ ۹۷ از ۶ الی ۹ مردادماه از سساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ بعدازظهر در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. بازدیدکنندگان عادی می‌توانید با ثبت‌نام الکترونیکی در سامانه نمایشگاه، به طور رایگان از این رویداد بزرگ آی‌تی کشور بازدید کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام. ما شهرستانی ها ک ب این راحتیا نمیتونیم سر از پایتخت در بیاریم اونم برا همچین چیزایی.
    لااقل شماها که سعادت نصیبتون میشه از مودم های همراه ۴g خوب و قیمتای -یهو ارزونش- برامون بگین 😄😄😄😄

    1. چرا دوست عزیز
      الکامپ در تاریخ‌های مختلف در مراکز استان برگزار می‌شود ولی خوب این الکامپ تا اون الکامپ!!!

  2. مرسی از مهندس محمدی زاده ک خلاصه و مفید گفتن ک …
    الکامپ شهرستانا مثل اینه ک ۷-۸ تا فروشگاه از سراسر استان رو جمع میکنن یجایی و اونا ماوس و پد و کیبورد و نهایتا این اسپیکر بلوتوثیای فله ای چینی میفروشن به ملت ..
    دقیقا مثل نمایشگاه کتاب. هر وقت نمایشگاه کتاب استان ها ۱۰ درصد-فقط ۱۰ درصدا- به کیفیت نمایشگاه کتاب تهران رسید، اونوقت الکامپ شهرستان هام ۱ درصد ب الکامپ پایتخت میرسه!!!
    آقایون داداشم!
    مودم ۴g یا ۴/۵g یا بالاترشو یادتون نره 🙏🙏🙏
    راستی اقای مهندس. دیجیکالا قیمت M7350_V3 تی پی لینک رو زده ۳۶۵. چطوره بنظر شما؟

  3. سلام مهندس عزیز بنده میخوام مودم tf-i60 ارانسل بگیرم ۴ نفر میخوام اسفاده کنیم ازش اینجا اینترنت ایرانسل خوب انتن میده الان انتن گوشی من پر هست ایا خوبه؟. بعد میخوام بدونم برای دانلود باری ps4انتن سرعتش خوبه یا نه من بخاطر اینکه باتری نداره اینا میخوام بخرم قیمتم برام مهمه

  4. با سلام
    من شهرستان هستم و امکان حضور در نمایشگاه رو بدلایل کاری ندارم . آیا امکان حرکت مجازی در نمایشگاه وجود داره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا