اخبار ایرانفناوری

اینترنت VDSL با سرعت ۵۰ مگابیت و مودم رایگان به نمایشگاه الکامپ امسال رسید

پیش‌بینی کردم بودیم که به‌زودی اینترنت VDSL از انحصار شرکت مخابرات خارج خواهد شد و شرکت‌های اینترنتی معروف بازار، سرویس‌های VDSL خود را آغاز می‌کنند.

در نمایشگاه الکامپ اولین ارایه‌دهنده اینترنت VDSL رونمایی شد. حداقل من تا جایی که در نمایشگاه الکامپ چرخیدم فعلا شرکت داتک و زیرمجموعه‌های این شرکت مانند رهام داتک ثبت‌نام برای ارایه اینترنت VDSL را آغاز کردند.

البته، به علت نیاز به نزدیکی کاربران با کافوهای اینترنت و مرکز مخابراتی (حداکثر ۱ کیلومتر ولی برای رسیدن به حداکثر سرعت نیاز به فاصله ۶۰۰ الی ۷۰۰ متری است) فعلا این سرویس‌ها برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری با بیش از ۲۰ واحد عرضه می‌شوند.

در گفت‌وگوی با مسئولان و مدیران رهام داتک، اذعان داشتند که می‌توانند در هر نقطه از شهر تهران سرویس‌ اینترنت VDSL را برای مجتمع‌های مسکونی و تجاری راه‌اندازی کنند. در تبلیغات‌شان روی سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه تاکید کردند ولی مدعی بودند امکان ارایه سرویس‌های VDSL2 با سرعت ۱۰۰ مگابیت هم میسر است.

مودم VDSL به طور رایگان به واحدها داده خواهد شد و سرویس‌های در نظر گرفته شده به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه و دوازده ماهه هستند.

هزینه اینترنت VDSL

قیمت سرویس‌های VDSL داتک برای برج‌ها و مجتمع‌ها به صورت زیر است:

سرویس تندر ۱ (۱۲ ماهه): ۶۰ گیگابایت بین‌الملل + ۱۲۰ گیگابایت داخلی + مودم رایگان = ۳.۹۹۰.۰۰۰ ریال

سرویس تندر ۲ (۶ ماهه): ۳۰ گیگابایت بین‌الملل + ۶۰ گیگابایت داخلی + مودم رایگان = ۱.۹۹۰.۰۰۰ ریال

سرویس تندر ۳ (۳ ماهه): ۱۵ گیگابایت بین‌الملل + ۳۰ گیگابایت داخلی + مودم رایگان = ۹۹۰.۰۰۰ ریال

سرویس تندر ۴ (۱ ماهه): ۵ گیگابایت بین‌الملل + ۱۰ گیگابایت داخلی + مودم رایگان = ۴۹۰.۰۰۰ ریال

با در نظر گرفتن قیمت مودم در بازار فعلی که حداقل باید ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید ولی داتک دارد مودم VDSL را رایگان به شما می‌دهد؛ سرویس‌های اینترنت VDSL ارایه شده از سوی این شرکت چندان بد هم نیستند ولی باید برای استفاده از آن‌ها؛ تمام همسایه‌ها را راضی کنید.

به مرور، انتظار داریم شرکت‌های اینترنتی دیگر هم سرویس‌های VDSL خود را آغاز کنند و یک بازار رقابتی روی VDSL شکل بگیرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫4 دیدگاه ها

    1. چون فعلا VDSL تنهایی به شما نمی‌دهند و باید برای برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا