نقد و بررسی

ایسوس RP-AX56: بهترین اکستندر وای فای ۶ برای داشتن بالاترین کارایی با قیمت مناسب

گیمرها و استریمرها می‌توانند با این اکستندر، وای فای خانگی خود را زیر و رو کنند

برندهای تی‌پی‌لینک و دی‌لینک، اکستندرهای وای فای ۶ خوش قیمت با کارایی متوسطی دارند. ما در سایت شبکه‌چی، سعی کردیم برخی از این اکستندرهای وای فای ۶ مقرون به صرفه را معرفی کنیم. از جمله اکستندرهای تی‌پی‌لینک RE505X، دی‌لینک DAP-X1870 و تی پی لینک RE605X مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند.

حالا، در این مقاله می‌خواهیم سراغ معرفی یک اکستندر وای فای ۶ پر قدرت از شرکت ایسوس برویم؛ اکستندری که به شما بالاترین سرعت و کارایی را در قبال یک قیمت نسبتا مناسب ۱۰۰ دلاری می‌دهد. ایسوس این اکستندر وای فای را در فوریه سال ۲۰۲۱ عرضه کرد و از همان زمان، یکی از بهترین اکستندرها برای تقویت وای فای خانگی محسوب می‌شود.

ایسوس RP-AX56

ایسوس RP-AX56 یکی از بهترین اکستندرهای وای فای ۶ سال ۲۰۲۲ به انتخاب سایت CNet و سایت‌های معتبر دیگر است. اکستندری که می‌تواند سریع‌ترین وای فای را به شما روی لپ‌تاپ و پی‌سی بدهد و کاملا وای فای خانگی شما را زیر و رو کند.

این اکستندر وای فای ۶ در رده AX1800 با سرعت ۵۷۴ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۲۰۱ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز است. اینکه اکستندر ایسوس RP-AX56 دو بانده است و روی باند ۵ گیگاهرتز سرعتی بالاتر از ۱ گیگابیت می‌دهد؛ می‌تواند مزیت بزرگی برای گیمرها و استریمرها باشد.

ایسوس RP-AX56

در این اکستندر از ۲ آنتن داخلی استفاده شده است و MIMO 2×2 روی هر دو فرکانس رادیویی ارائه می‌دهد. مجهز به فناوری مدولاسیون ۱۰۲۴-QAM است که ۲۵ درصد سریع‌تر از مدولاسیون QAM 256 روی دستگاه‌های AC است. از پهنای‌باند ۸۰ مگاهرتز در فرکانس ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و مجهز به پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز نیست.

ایسوس RP-AX56

مزیت بعدی اکستندر RP-AX56، داشتن یک درگاه شبکه اترنت گیگابیتی است تا بتوانید به راحتی این دستگاه را به لپ‌تاپ برای تنظیمات اولیه و بعد به روتر یا مودم وصل کنید و اینترنت را روی وای فای تقویت شده به اشتراک بگذارید.

جالب است بدانید این اکستندر ایسوس از فناوری AiMesh نیز پشتیبانی می‌کند تا اگر در خانه یک سیستم مش وای فای ایسوس دارید؛ RP-AX56 بتواند یکی از نودهای فرعی شما بشود.

ایسوس RP-AX56

همانند سایر دستگاه‌های مجهز به استاندارد ۸۰۲.۱۱ax از فناوری رمزنگاری اطلاعات WPA3-Personal پشتیبانی می‌کند؛ ضمن اینکه قادر به استفاده از رمزنگاری قدیمی‌تر WPA2-Personal و WPA-Personal و WPA-Enterprise و WPA2-Enterprise نیز هست. شما می‌توانید این اکستندر را در چندین مود از جمله مود Range extender یا اکسس پوینت یا مدیا بریج تنظیم کنید.

ایسوس RP-AX56

از کلیدهای ریست و WPS برخوردار بوده و به طور مستقیم به پریز برق وصل می‌شود. اندازه این اکستندر تا حدودی بزرگ است و باید پریز برقی پیدا کنید که اطراف آن خلوت باشد. وزن دستگاه حدود ۲۰۰ گرم است.

شما می‌توانید با اپلیکیشن موبایل ASUS Router به سادگی این اکستندر وای فای را راه‌اندازی و نصب کنید. بسیاری از کاربران با پیکربندی و تنظیمات اولین اکستندرها مشکل دارند ولی اکنون با داشتن یک اپلیکیشن موبایل، کار بسیار ساده‌تر می‌شود. در همین اپ موبایل، می‌توانید چندین شبکه وای فای یا SSID جداگانه برای این دستگاه تعریف کنید تا هر فردی بتواند به وای فای اختصاصی خودش وصل شود.

ایسوس RP-AX56

در مقایسه با اکستندرهای وای فای ۶ پرچم‌داری از شرکت‌هایی مانند نتگیر و لینکسیس، اکستندر ایسوس RP-AX56 با قیمت ۱۰۰ دلار، ضمن اینکه مشخصات و امکانات بسیار خوبی ارائه می‌دهد؛ کارایی بالایی دارد و شما می‌توانید سریع‌ترین وای فای را با یک دستگاه ۸۰۲.۱۱ax به دست بیاورید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا