نقد و بررسی

معرفی و مشخصات مودم مبین نت MN6500Q

مودم 4.5G TDLTE خوش قیمت و با کیفیت ایرانسل حالا با لوگوی مبین‌نت وارد بازار شد

دست به دست شدن مودم‌ها میان ایرانسل و مبین نت تازگی ندارد. مودم مبین نت MN6500Q که چند هفته‌ای است وارد بازار شده؛ برای ما خیلی آشنا است و خوش‌بختانه جزو معدود مودم‌های ۴.۵G TDLTE با کیفیتی است که اپراتورها روش دست گذاشتند.

همان ابتدای مقاله، حرف آخر را بزنیم: مودم مبین نت MN6500Q همان ایرانسل TF-i60 E1 است. همان شکل، همان مشخصات و همان پنل کاربری با یک تفاوت که حک لوگوی سبز رنگ مبین‌نت و لاک این شرکت است.

می‌توانید بررسی مودم ایرانسل TF-i60 E1 که اتفاقا مفصل و با جزئیات زیاد است را بخوانید و از ادامه دادن این مقاله صرف‌نظر کنید یا اینکه مشخصات و مزایای ویژه این مودم سیم کارتی را سریعا و گذرا مرور کنید.

مشخصات مودم مبین نت MN6500Q

مبین نت MN-6500Q یک مودم ۴.۵G TDLTE از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت بر ثانیه، است.

رده و سرعتی که این روزها در بازار ایران به شدت طرفدار داشته و محبوب است و خواهان زیادی دارد.

پردازنده این مودم مدل GDM7243QT از شرکت GTC است که نشان داده کارایی نسبتا خوبی دارد.

مشخصات مودم مبین نت MN6500Q

از باندهای ۱ و ۳ و ۷ و ۲۸ برای اینترنت ۴G FDD و باند ۴۰ و ۴۲ و ۴۳ برای اینترنت ۴G TDLTE پشتیبانی می‌کند و روی هر دو سری فرکانس‌های رادیویی نیز قابلیت تجمیع فرکانس CA2 دارد.

وای فای ۵ دو بانده AC1200 با حداکثر سرعت ۸۶۷ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز و ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز؛ پشتیبانی از ۳۲ کاربر همزمان و به کارگیری رمزنگاری WPA3 و MIMO 2×۲  از مشخصات مهم دیگر مودم مبین نت ۶۵۰۰ است.

مبین نت ۶۵۰۰

سیم کارت بزرگ می‌خورد؛ ۴ درگاه شبکه LAN گیگابیتی دارد و از کلیدهای پاور، ریست و WPS سود می‌برد.

اندازه مودم نسبتا بزرگ است ولی در عوض طراحی مناسبی داشته؛ کمتر داغ می‌کند و از نظر آنتن‌دهی و گیرندگی سیگنال در وضعیت مطلوبی قرار داد.

پنل کاربری مودم مبین نت ۶۵۰۰

براساس فیلم‌ها و تست‌هایی که روی اینترنت از مودم ۶۵۰۰ مبین‌نت منتشر شده؛ پنل کاربری آن با مدل E1 تغییر زیادی ندارد و همان ویژگی‌ها و امکانات را به کاربر می‌دهد.

در پنل کاربری مودم E1 شامل ویژگی‌های بسیار خوبی مانند قفل باند، قفل شبکه، مدیریت APN، تنظیمات VPN، تجمیع فرکانس دستی، صفحه Status کامل با جزئیات زیاد و پارامترهای شبکه، تنظیمات DHCP، تنظیمات کامل کانال‌های وای فای و ارسال/دریافت پیامک بودیم.

این مودم جز معدود مدل‌هایی است که ایرانس داده و تنظیمات پنل کاربری را قفل نکرده است. حالا، مبین نت هم این تنظیمات را باز گذاشته تا کاربر بتواند کیفیت و سرعت اینترنت بهتری دریافت کند.

تست و بررسی مودم MN-6500Q مبین نت

ما مودم ایرانسل E1 را به طور کامل و با چندین سیم‌کارت تست کردیم و قبلا مفصل درباره‌اش نوشتیم.

نتایج تست‌ها نشان می‌داد مودم سیم کارتی بسیار خوب و با کیفیتی برای کاربران خانگی ایران است. با سیم کارت ایرانسل و اینترنت موبایل، سرعت دانلود از ۱۵۰ مگابیت تا ۲۳۰ مگابیت نشان داده شد که نتیجه تجمیع فرکانس باندهای ۱ و ۳ و ۷ بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین مودم مبین نت

در تست‌های وای فای هم سرعت‌های بسیار خوب نزدیک به ۱۰۰ مگ به ما می‌داد. در اینترنت TDLTE سرعت از ۱۹ مگابیت تا نزدیک به ۳۰ مگابیت بود. برای سایر کاربران این مودم سرعت تی دی تا ۶۰ مگابیت هم داده است.

زمان لود و گیرندگی سیگنال مودم نیز خیلی خوب و سریع بود و نیازی به انتظار طولانی برای شناسایی سیم‌کارت و شبکه ندارد.

قیمت مودم مبین نت MN6500Q

خود مودم ایرانسل TF-i60 E1 در بازار از ۳ تا ۳.۵ میلیون تومان (نسخه لاک شده) است؛ یکی از ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین مودم‌های سیم‌کارتی ۴.۵G TDLTE ایرانسل و بازار.

حالا، مبین نت روی سایت خودش و در قالب جشنواره بهاره، مودم MN6500Q را ۳۰ گیگ اینترنت یک ماهه به قیمت ۲/۵۹۹/۰۰ تومان و با ۲۰۰ گیگ اینترنت یک ساله به قیمت ۲/۸۹۹/۰۰۰ تومان می‌دهد.

قیمت مودم مبین نت MN6500Q

در بازار، قیمت این مودم از ۳ میلیون تومان با بالا و بدون سیم کارت و بسته اینترنت است. با بسته اینترنت ۴۰۰ گیگ یک ساله، قیمت مودم ۶۵۰۰ به نزدیکی ۴.۵ میلیون تومان می‌رسد.

ارز خرید این مودم همان قیمت حدود ۳ میلیون تومان است و واقعا دادن پول بیشتر برای آن، منطقی نیست و شما می‌توانید مودم‌های بهتری مانند نزتک GTX1000 یا سرکام LTE2122GR را خریداری کنید.

نکته آخر اینکه مبین نت مودم‌های ۴.۵G TDLTE دیگری هم دارد ولی به نظر ما فعلا مدل MN6500Q از همه بهتر است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫7 دیدگاه ها

  1. آخه نفهمیدم چند تا باند را این مودم تجمیع میکنه ۳ تا یا اینکه دو تا روش نوشته ac2 اما شما گفتید تجمیع فرکانس باندهای ۱ و ۳ و ۷ بود بالاخره کدوم یکی هستش .

    1. سلام
      این مودم دو باند رادیویی LTE را تجمیع می‌کند. از رده LTE Cat 6 با CA2 یا تجمیع فرکانس ۲ باند است.
      AC1200 مربوط به وای فای دو بانده است که هیچ ارتباطی به تجمیع فرکانس ندارد.
      یک مودم می‌تواند ده‌ها باند رادیویی را پشتیبانی کند ولی فقط CA2 باشد یا اصلا تجمیع فرکانس نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا