اخبار جهانفناوریوای‌فای

آمازون روتر مش وای‌فای دوبانده‌ای معرفی کرد که با دستورات صوتی کنترل می‌شود

آمازون در رویداد روز جمعه خود از روتر دوبانده «All-new Eero» رونمایی کرد. این روتر مش وای‌فای با دستیار صوتی الکسا کنترل می‌شود.

آمازون سال گذشته استارتاپ Eero را خرید. Eero یک شرکت تازه تاسیس در حوزه طراحی و تولید روترهای بی‌سیم مش وای‌فای بود که محصولات موفقی هم تا پیش از پیوستن به آمازون عرضه کرده بود.

روتر جدید آمازون به نام «All-new Eero» یک روتر کاملا به‌روز برای توسعه وای‌فای در محیط‌های بزرگ است. یک مش وای‌فای whole-home با لینک backhaul است که با همه روترها و محصولات Eero کار می‌کند.

آمازون می‌گوید این روتر در ۱۰ دقیقه یا کمتر از آن نصب و راه‌اندازی می‌شود؛ طراحی مشابه دیگر محصولات گذشته Eero دارد و البته با دستیار صوتی الکسا از راه دور کنترل می‌شود. 

الکسا درون روتر جدید آمازون

مثلا، کاربران می‌توانند به الکسای روتر دستوراتی مانند «Alexa, turn off Wi-Fi for the PlayStation» و «Alexa, turn on the guest Wi-Fi» بدهند تا راحت‌تر و سریع‌تر این قابلیت‌ها راه‌اندازی و اجرا شوند.

پشتیبانی از الکسا به وضوح استفاده از روتر را برای کاربران ساده‌تر و سریع‌تر خواهد کرد. روتر بی‌سیم هوشمندتر شده و می‌تواند در زندگی افراد نقش موثرتری داشته باشد.

آمازون برای گنجاندن الکسا در روتر بی‌سیم جدید «All-new Eero»، بسته Alexa API را به فریم‌ویر روتر افزوده است. 

روتر all-new Eero از هم‌اکنون با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رود ولی بسته ۳ تایی آن ۲۴۹ دلار قیمت دارد.

وقتی به صفحه فروش این محصول در سایت آمازون مراجعه می‌کنیم؛ متوجه می‌شویم که بسته ۳ تایی آن می‌تواند مساحتی‌ نزدیک به ۴۵۰ مترمربع را زیر پوشش وای‌فای قرار دهد. ۲ درگاه LAN یک گیگابیتی دارد و برای آن اپلیکیشن اندروید و iOS آمازون عرضه می‌شود.

این روتر بی‌سیم با یک درگاه USB-C شارژ می‌شود و در عین سادگی و زیبایی طراحی شده است. یک چراغ LED نیز روی این روتر می‌بینیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا