نقد و بررسی

بررسی مودم ۴G نتربیت NWR-M920

تست و ارزیابی ما خبر از یک مودم رومیزی سیم کارتی خوب برای داشتن اینترنت تمیز و روان و پرسرعت می‌دهند

امروز می‌خواهیم یکی از مودم‌های رومیزی سیم کارتی ۴G خوش نام بازار را به طور اختصاصی بررسی کنیم: مودم نتربیت NWR-M920

اگر هنوز با این مودم آشنا نشدید و اطلاعات زیادی درباره‌اش نمی‌دانید؛ پس از ابتدا تا انتهای مقاله همراه ما باشید؛ شاید خرید مودم بعدی شما، همین نتربیت M920 باشد.

اگر هم با مودم M920 قبلا آشنا شده و حتی از آن استفاده کردید؛ مطمئن باشید نکات و اطلاعاتی در این مقاله رو می‌کنیم که تا کنون توجه نکردید یا برایتان اهمیت نداشته است.

از سرعت اینترنت مودم نتربیت ۹۲۰ در اینترنت همراه اول، ایرانسل و شاتل موبایل می‌گوییم؛ تست سرعت وی پی ان این مودم را نشان می‌دهیم و کلی درباره وای‌فای و پنل کاربری آن حرف خواهیم زد.

پس همراه ما باشید تا یک بررسی و کالبدشکافی درست و حسابی روی مشخصات، قیمت و خرید مودم روتر ۴G نتربیت مدل NWR-M920 داشته باشیم:

 مودم روتر ۴G LTE بی‌سیم نتربیت NWR-M920

تا یکی دو سال پیش، کاربران صرفا دنبال یک مودم سیم کارتی بودند و زیاد توجهی به ویژگی جیبی و همراه یا رومیزی بودن مودم نداشتند. همین‌طور، مهم نبود مودم از آنتن داخلی بهره می‌برد یا مجهز به آنتن خارجی است.

اما کم‌کم سطح آشنایی و توقع کاربران از مودم‌های سیم‌کارتی افزایش یافت و فهمیدند بهترین مودم سیم کارتی باید دارای آنتن خارجی باشد یا داشتن آنتن خارجی، کمک زیادی به افزایش گیرندگی سیگنال مودم می‌کند.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

نتربیت NWR-M920 یکی از مودم‌های ۴G سیم‌کارتی رومیزی دارای آنتن خارجی است. این مودم ساخت ایران و شرکت آوانگ است؛ موضوعی که روی جعبه مودم و برچسب اطلاعات آن به وضوح ذکر و تاکید شده است.

این مودم شباهت ظاهری و سخت‌افزاری زیادی با مودم دی لینک DWR-M920 دارد و هر دو در بازار ایران هستند. شرکت آونگ مودم‌های نتربیت را تحت لیسانس شرکت دی لینک ولی در کارخانه‌های خودش در ایران تولید می‌کند و روی آن‌ها یک گارانتی سه ساله رسمی می‌دهد؛ مزیتی که غالب مودم‌های بازار ندارند.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

نتربیت M920 مودمی آنلاک برای اتصال به اینترنت موبایل یا همراه با هر سیم‌کارت و اپراتوری است.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

کافی است یک سیم کارت فورجی داشته باشید و روی آن بسته اینترنت فعال باشد تا هر کجا و هر زمان، بدون نیازی به خط تلفن ثابت یا ثبت‌نام و انتظار کشیدن برای اتصال خط و دردسرهای رایج اینترنت‌های ثابت، به یک نت پرسرعت وصل شوید.

مشخصات مودم روتر بی سیم ۴G LTE نتربیت مدل NWR-M920

نتربیت ۹۲۰ یک مودم ۳G/4G LTE است؛ از رده LTE Cat 5 با پشتیبانی از باندهای رادیویی FDD.

حداکثر سرعت دانلود این مودم به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود به ۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. طبیعتا از تجمیع فرکانس یا CA پشتیبانی نمی‌کند و مناسب استفاده در اینترنت TDLTE نیست؛ چون فاقد باند ۴۲ است.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

باندهای پشتیبانی شده توسط مودم نتربیت NWR-M920:

FDD LTE: B1/B3/B7/B8/B20/B28

TDD LTE: B38/40/41

WCDMA: B1/B8

GSM: B1/B3

همان‌طور که می‌بینید؛ خبری از باند ۴۲ نیست و نمی‌توانید سیم‌کارت TD-LTE روی این مودم قرار دهید.

البته خبر خوب اینکه به‌زودی مودم جدید TD-LTE نتربیت با ویژگی CA و پشتیبانی از باند ۴۲ روانه بازار خواهد شد. این مودم آنلاک بوده و قابلیت پشتیبانی از همه سیم‌کارت‌های TD-LTE موجود در بازار را خواهد داشت.

یک پردازنده تک هسته‌ای با سرعت ۱ گیگاهرتز به همراه حافظه داخلی فلش ۸ مگابایت و حافظه رم ۱۲۸ مگابیت روی این مودم سوار است.

وای‌فای این مودم نیز از رده N300 یا استاندارد ۸۰۲.۱۱n تک بانده با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و MIMO 2×2 است.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

سایر مشخصات مهم مودم نتربیت ام ۹۲۰:

۱- درگاه WAN صد مگابیت

۲- سه درگاه LAN صد مگابیت

۳- دو آنتن خارجی ۴G LTE با قدرت ۵ دسی بل

۴- دو آنتن وای‌فای ۴G LTE با قدرت ۵ دسی بل

۵- کلیدهای روشن/خاموش دستگاه، ریست، WPS

۶- مدولاسیون کیو ای ام ۱۶ و ۶۴ بیتی

۷- پروتکل رمزنگاری اطلاعات بی‌سیم WPA2/WPA3

۸- پشتیبانی از فایروال SPI و NAT

۹- پشتیبانی از VPN L2TPv2/v3/PPTP

قابلیت وی پی ان و WPA3 اهمیت زیادی دارند و مزیت ویژه برای این مودم سیم کارتی رومیزی محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که در مودم دی لینک DWR-M920 خبری از پروتکل WPA3 نیست و نهایت WPA2 دارد ولی مودم نتربیت ۹۲۰ به WPA3 هم مجهز شده که جدیدترین و پیشرفته‌ترین پروتکل رمزنگاری اطلاعات وای‌فای است و هنوز قابل شکستن نیست.

ضمن اینکه داشتن چند درگاه شبکه نیز دست شما را برای اتصال دستگاه‌های مختلف به مودم و اینترنت پرسرعت با کابل شبکه، باز می‌گذارد.

طراحی مودم ۴G نتربیت M920

در جعبه مودم خیلی ساده و مینیمال، خود مودم، یک کابل شبکه Cat5a و یک آداپتور برق ۱۲ ولت دیده می‌شود.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

جعبه مودم محکم و کاملا مناسب اندازه این مودم است و اشاره کردیم که روی آن نوشته شده مودم در ایران و منطقه ویژه اقتصادی پیام ساخته شده است.

راهنمای کوچی از چراغ‌های LED و درگاه‌ها به همراه مشخصات مهم مودم نیز روی جعبه دیده می‌شود.

خوب، سراغ خود مودم برویم که وزن نسبتا زیادی ندارد و اندازه آن خیلی بزرگ نیست؛ البته وقتی آنتن‌ها باز می‌شوند؛ جای زیادی روی میز کار را به خود اختصاص می‌دهد.

می‌توانید مودم را روی دیوار هم نصب کنید؛ در بدنه پشتی آن دقیقا جای دو شکاف برای همین منظور هست.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

مودم M920 نتربیت، مشکی رنگ است؛ یک مشکی مات ولی برچسب لوگو و چراغ‌ها سفید رنگ هستند. ستاره وسط پنل جلویی (شبیه به ستاره مرسدس بنز) مشکی براق است.

طراحی ساده و کاملا سرراستی دارد؛ بیشتر شبیه به مودم‌های ADSL ولی با این تفاوت که یک اسلات سیم کارت بزرگ در میان درگاه‌ها هست که یادآوری می‌کند در دست ما مودمی سیم کارتی است.

دو آنتن خارجی در همان بدنه پشتی و دو طرف درگاه‌ها و کلیدها نصب شده و دو آنتن خارجی دیگر در طرفین مودم هستند. آنتن‌ها جدانشدنی بوده و قابلیت تنظیم و چرخش ۲۷۰ درجه را دارند.

کمی جنس بدنه مودم خشک است و لکه‌گیر ولی معلوم است یک ماده با کیفیت استفاده شده و اگر از دست شما بیفتد و ضربه ببیند؛ بالافاصله شکسته نمی‌شود یا ترک برنمی‌دارد.

شیارهای تهویه هوا در طرفین مودم و همین‌طور پنل زیرین دیده می‌شوند. ۴ پایه چند سانتی‌متری هم در بخش زیرین مودم هست تا کمی از سطح صاف، ارتفاع بگیرد و به جریان هوا کمک کند.

برچسب اطلاعات در بخش زیرین دیده می‌شود و اطلاعات کاملی از جمله آدرس IP، نام کاربری و رمزعبور پیش‌فرض پنل مودم روی آن حک شده.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

در بخش پشتی از چپ به راست، امکانات و درگاه‌های زیر چینش شدند:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

کلید پاور – سوکت آداپتور برق – کلید WPS – کلید ریست – اسلات سیم کارت – سه درگاه زرد رنگ شبکه اترنت لن RJ45 و یک درگاه WAN صد مگابیتی.

چراغ‌های LED سفید رنگ روی مودم هم کامل هستند و از وضعیت آنتن‌دهی شبکه تا دیتا، درگاه‌ها، وای‌فای و … را به شما نشان می‌دهند.

برای جا انداختن سیم‌کارت خیلی دقت کنید؛ چون کمی قلق دارد و خیلی نرم و راحت نیست.

در کل، طراحی مودم نتربیت M920 رضایت‌بخش است و چیزی نیست که توی ذوق شما بزند یا برای کار با مودم به دردسر بیفتید.

نصب، راه‌اندازی و پنل کاربری مودم M920

سرعت لود و آماده به کار مودم خوب است؛ باید حدود ۷ الی ۸ ثانیه منتظر بمانید و بعد اینترنت مهیا است.

چراغ قدرت آنتن به شما می‌گوید گیرندگی سیگنال‌ها در چه وضعیتی است و چراغ وای‌فای و دیتا هم خبر می‌دهند که وصل هستید و می‌توانید اطلاعات ارسال و دریافت کنید.

وقتی آدرس آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ را در یک نوار آدرس مرورگر وب بزنید و بعد با رمز و نام کاربری admin/admin وارد شوید؛ متوجه خواهید شد که پنل کاربری هم با مجوز برند نتربیت است و نسخه سخت‌افزار و نسخه فریم‌ویر درج شده است.

 

رابط کاربری مودم ساده ولی شیک و تا حدودی مدرن است. خوش‌بختانه، از رابط کاربری گرافیکی قدیمی و بسیار نچسب دی لینک فاصله گرفته و اتفاقا خیلی کار با آن راحت‌تر شده است.

در همان صفحه نخست، بالا منوهای تنظیمات مختلف را می‌بینیم؛ در وسط وضعیت اتصال دستگاه به اینترنت و مودم را نشان می‌دهد و در بخش پایین، می‌توانید گزارشی از IPv4 و IPv6 و Mobile Network بگیرید.

در بخش Mobile Network اطلاعات زیادی نیست و قدرت سیگنال، آدرس IP اتصال به اینترنت، گیت‌وی پیش‌فرض، دی ان اس سرورها، نوع شبکه و چند اطلاعات نه چندان مهم دیگر را نمایش می‌دهد:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

خیلی دوست داشتیم بدانیم به کدام باند رادیویی وصل شدیم؛ اپراتور یا شماره دکل کدام است؛ اطلاعات بیشتری درباره وضعیت سیگنال‌ها و کیفیت و قدرت آنتن‌دهی دریافت کنیم و … که متاسفانه نشان نمی‌دهد.

اگر با ماوس روی آیکون مودم در وسط صفحه کلیک کنید؛ نوبت به نمایش اطلاعات مربوط به مودم می‌رسد:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

اطلاعاتی مانند میزان مصرف پردازنده و رم مودم، اطلاعات وای‌فای و … در این بخش قابل مشاهده هستند. با زدن روی دستگاه متصل به مودم، هم آدرس مک و آدرس IP دستگاه دیده می‌شوند:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

در بخش Wizard می‌توانید با طی کردن یک سری مراحل، رمز عبور پنل کاربری، نام SSID وای‌فای و رمز وای‌فای، مود کاری مودم و … را خیلی سریع عوض کنید. این بخش بیشتر برای افراد مبتدی مناسب است و حرفه‌ای‌ها برای این تنظیمات، مستقیم سراغ هر بخش از منوها می‌روند.

در بخش Settings که اصلی‌ترین منوی تنظیمات مودم است و احتمالا ۹۰ درصد اوقات شما با این منو کار دارید؛ تنظیمات شبکه WAN، تنظیمات شبکه موبایل، تنظیمات وای‌فای، تنظیمات شبکه LAN و VPN را مشاهده می‌کنید:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

هر کدام از این بخش‌ها نیز خودش در یک سطح پایین‌تر، به چندین بخش دیگر تقسیم می‌شود تا کاربر بتواند، سریع‌تر به تنظیم مورد نظرش برسد:

 

مثلا، بخش Mobile network به بخش‌های تنظیمات اولیه، مدیریت PIN، پنل دریافت SMS و USSD و میزان مصرف دیتا تقسیم می‌شود:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

یا بخش VPN شامل تنظیمات فیلترشکن PPTP، پروتکل L2TPv2 و L2TPv3 و GRE و Status است:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

در بخش وای‌فای، خیلی راحت می‌توانید نام شبکه وای‌فای، رمزعبور، باند رادیویی کانال وای‌فای، پهنای‌باند کانال و تنظیمات دیگری مانند BroadcastSSID و WMM یا بردن مودم به مود تقویت‌کننده یا رپیتر وای‌فای را مدیریت کنید:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

در این بخش، مشاهده می‌شود که از پروتکل رمزنگاری WPA3 و ترکیب آن با WPA2 پشتیبانی می‌گردد:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

اگر دنبال تنظیماتی مانند QoS، پورت فورواردینگ، فایروال، فیلتر URL یا DNS پویا بودید؛ باید سراغ منوی Features بروید:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

در بخش Management می‌توانید ابزارهایی مانند به‌روزرسانی فریم‌ویر، لاگ سیستم، گزارش‌گیری از سیستم، SNMP و نظایر این‌ها را مشاهده کنید.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

من که از پنل نتربیت ۹۲۰ خوشم آمد و به نظرم یکی از کامل‌ترین پنل‌های کاربری در میان مودم‌های سیم‌کارتی است. در مقایسه با مودمی مانند HWS33، امکانات بسیار بیشتری دارد.

تنها ایراد یا شاید بهتر است بگوییم آرزویی که می‌توانستیم برای این پنل داشته باشیم و الان ندارد؛ قابلیت انتخاب دستی شبکه و باند رادیویی است.

تست و بررسی کارایی

برای تست این مودم از سه سیم کارت شاتل موبایل، همراه اول و ایرانسل استفاده کردیم و به دفعات و در ساعت‌های مختلف شبانه‌روز، هریک از این سیم‌کارت‌ها روی مودم بوده و مشغول تست شدیم.

تست در یک آپارتمان ۱۵۰ متری طبقه دوم انجام شد. فاصله از دکل ایرانسل حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ متر است ولی از دکل همراه اول حدود ۱.۵ کیلومتر دورتر هستیم. همیشه ایرانسل در این نقطه، سرعت بیشتری می‌دهد و روی همه مودم‌ها و حتی گوشی، همراه اول ضعیف‌تر است.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

تست‌ها هم توسط لپ‌تاپ و کابل شبکه انجام شدند و هم توسط گوشی موبایل با استفاده از اپلیکیشن معروف اسپید تست. برای تست وای‌فای از اپلیکیشن WiFi Speed Test کمک گرفتیم.

ابتدا سراغ تست‌های شاتل موبایل می‌رویم:

در لپ‌تاپ و با کابل شبکه، سرعت دانلود حدود ۵۰ مگابیت و سرعت آپلود حدود ۲۵ مگابیت است. برخی اوقات سرعت دانلود ۴۴ تا ۴۹ مگابیت شده و آپلود حتی به حد ۱۶ مگابیت می‌رسید:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

در گوشی موبایل، سرعت دانلود بیشتر شده و رکوردهای ۶۶/۷۳ مگابیت یا ۶۲ مگابیت نیز به ثبت رسید. برای آپلود هم سرعت ۳۰/۴ مگابیت ثبت شده است که خوب برای یک مودم ۴G با وای‌فای تک بانده خیلی خوب است:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

پینگ اینترنت شاتل موبایل در همه این تست‌ها بین ۵۰ تا ۶۰ میلی ثانیه بود.

با سیم کارت همراه اول، روی کامپیوتر سرعت دانلود ۲۵ مگابیت و روی گوشی سرعت دانلود ۳۲/۸ مگابیت ثبت شد:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

سرعت آپلود هم بین ۲۵ تا ۲۸ مگابیت با پینگ بالای ۱۰۰ میلی ثانیه ثبت شده است. چون دکل همراه اول دورتر از نقطه تست ما است؛ انتظار داشتیم با سیم کارت همراه اول، سرعت و پینگ خوبی نگیریم.

مودم نتربیت M920 در شبکه ایرانسل، بالاترین سرعت و کارایی خود را نشان داد؛ به طوری که روی لپ‌تاپ عمده تست‌ها، سرعت دانلود بین ۶۰ تا ۷۰ مگابیت را نشان می‌داد: ۶۶/۶۷ مگابیت، ۶۵/۴۵ مگابیت، ۶۲/۸۹ مگابیت، ۶۹/۶۰ مگابیت.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

آپلود دسکتاپ هم حدود ۲۵ مگابیت با پینگ بسیار خوب ۳۲ میلی ثانیه بود.

اما روی گوشی موبایل، در کمال ناباوری به سرعت دانلود ۸۰ مگابیت با پینگ ۲۸ میلی ثانیه و سرعت ۱۵/۳ مگابیت رسیدیم:

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

در تست‌های بعدی، سرعت‌های دانلود ۵۷/۲ مگابیت، ۵۳/۴ مگابیت، ۶۸ مگابیت، ۴۶/۳ مگابیت و سرعت‌های آپلود ۲۲/۵۳ مگابیت، ۲۲/۹۷ مگابیت و ۲۴/۵ مگابیت با پینگ‌های بین ۲۸ تا ۳۵ میلی ثانیه ثبت شد:

ثبت رکوردهای سرعت دانلود ۶۰ و ۷۰ مگابیت با پینگ ۳۰ میلی ثانیه برای یک مودم ۴G LTE خیلی خوب است و نشان از گیرندگی سیگنال بالا به خاطر آنتن‌های خارجی و سخت‌افزار مناسب دارد.

ما سرعت اینترنت مودم روی ایرانسل با فیلترشکن را هم تست کردیم که باز باعث غافل‌گیری ما شد و سرعت‌های ۶۰ تا ۷۰ مگابیت و حتی بیشتر روی سرورهای خارجی به دست آمد:

در تست وای‌فای، برای فاصله‌های ۲ متری، ۷ متری، ۱۰ متری و ۱۵ متری به ترتیب سرعت‌های ۱۲۸/۲۳ مگابیت، ۱۱۹/۴۲ مگابیت، ۹۹/۱۸ مگابیت و ۶۵/۵۰ مگابیت ثبت شده است.

قدرت سیگنال‌های وای‌فای نیز به ترتیب منفی ۲۱ دسی بل، منفی ۴۹ دسی بل، منفی ۵۶ دسی بل و منفی ۶۸ دسی بل هستند.

با توجه به این مودم نتربیت دو آنتن خارجی برای وای‌فای دارد؛ انتظار داشتیم چنین نتایج خوبی بگیریم و در تست سرعت هم مشاهده کردیم که با یک وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز به سرعت ۸۰ مگابیت رسیدیم.

در مدتی که مودم زیر تست بود؛ قطعی یا هنگ کردن و پریدن وای‌فای نداشتیم و یک اینترنت تمیز و روان را تجربه کردیم.

مجموع بررسی و ارزیابی ما نشان می‌دهد نتربیت NWR-M920 یک مودم بسیار خوب برای مصارف خانگی و کسب‌وکاری است.

تمام دردسر شما تهیه یک سیم‌کارت و شارژ آن است تا به اینترنت پرسرعت در هر نقطه‌ای دسترسی پیدا کنید و چندین دستگاه همزمان به مودم وصل شوند و آنلاین باشند.

قیمت مودم neterbit nwr m920

نتربیت M920 از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شود. یک قیمت رقابتی برای گرفتن سهم بازار از رقبایی مانند نزتک ۷۷DX، تی پی لینک MR200، یوتل L443 و حتی خود دی لینک M920. به طور کلی، قیمت مودم سیمکارتی نتربیت بالا نیست و خوش قیمت محسوب می‌شود.

با پرداخت این هزینه چه چیزی داریم؟ یک مودم رومیزی ۴G LTE آنلاک با آنتن‌های خارجی، چندین درگاه شبکه اترنت، کیفیت ساخت خوب، پنل کاربری مملو از امکانات و از همه مهم‌تر، سرعت اینترنت موبایل بسیار بالا.

بررسی مودم 4G نتربیت NWR-M920

پس، باید گفت این مودم ارزش خرید دارد اما برای چه افرادی؟ هر فردی که به یک اینترنت پرسرعت و بدون دردسر در خانه، دفتر محل کار، مکانی که اینترنت ثابت در دسترس نیست و … نیاز دارد.

به ویژه اگر در مکانی باشید که انتن‌دهی خوبی ندارد؛ می‌توانید به سرعت و کیفیت اینترنت مودم نتربیت، دل ببندید. هر سیم کارتی از اپراتورهای موبایل را بدون هیچ‌گونه محدودیتی روی آن بیندازید و مودم را با خود به سفر ببرید تا به معنای واقعی کلمه، اینترنت همراه داشته باشید.

پشتیبانی از VPN و WPA3 مزیت‌های بزرگی هستند که شما روی مودم نتربیت M920 خواهید داشت.

حرف آخر، مودم Neterbit NWR-M920 یک دستگاه قوی، تمیز و کامل برای اتصال به اینترنت موبایل است.

مزایا:

۱- طراحی خوب

۲- سرعت اینترنت فوق‌العاده

۳- گیرندگی سیگنال بالا به دلیل آنتن‌های خارجی

۴- پشتیبانی از پروتکل رمزنگاری WPA3

۵- پنل کاربری فوق‌العاده و پر از امکانات

۶- گارانتی سه ساله با تعویض در سال نخست

معایب:

۱- انتخاب دستی شبکه و باند رادیویی ندارد

۲- درگاه USB ندارد

خرید مودم نتربیت NWR-M920


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا