فناوری

به‌زودی آمازون از سه دستگاه وای‌فای ۶ با برند Eero رونمایی می‌کند

شایعات زیادی درباره روترهای نسل جدید برند Eero شرکت آمازون شنیده می‌شود.

بیشترین شایعات مربوط به ویژگی وای‌فای ۶ این روترها است. به طور مثال، سایت ZatzNotFunny گزارش داده آمازون به‌زودی دو دستگاه به نام‌های Eero 6 Gateway و Eero 6 Extender را رونمایی خواهد کرد. همین‌طور، یک روتر خاص وای‌فای ۶ نیز در راه است.

این دستگاه‌ها مجوز FCC را دریافت کردند و تصاویری از جعبه آن‌ها نیز به بیرون درز کرده است.

روترهای Eero یکی از موفق‌ترین روترهای مش وای‌فای در سال‌های اخیر بودند. Eero یک شرکت استارتاپی بود که بعدا توسط شرکت آمازون خریداری شد. 

هنوز روترهای این شرکت به استاندارد وای‌فای ۶ مجهز نشده‌اند. به همین دلیل، بازار منتظر عرضه یک روتر Eero با استاندارد وای‌فای ۶ است. در واقع، Eero کمی دیرتر از سایر برندها و رقابت سراغ وای‌فای ۶ رفته است.

برخی از رسانه‌ها می‌گویند Eero در این کار عمدی داشته و آن هم عرضه روترهای وای‌فای ۶ ارزان بوده؛ چون پس از یک سال عرضه روترهای وای‌فای ۶ دیگر قیمت آن‌ها شکسته شده است.

گفته می‌شود هر دو دستگاه جدید گیت‌وی و اکستندر Eero دو بانده هستند ولی روتر Eero Pro 6 سه بانده است.

از دیگر شایعات گفته شده؛ دستگاه گیت‌وی Eero دارای دو درگاه اترنت و یک درگاه USB-C برای شارژ شدن است اما مدل اکستندر فقط با یک درگاه شارژر وارد بازار می‌شود.

روتر این شرکت هم از استاندارد Zigbee پشتیبانی خواهد کرد. این استاندارد اجازه می‌دهد دستگاه‌های خانه هوشمند، از جمله لامپ‌ها و سنسورها به وای‌فای و روتر Eero متصل شده و از این طریق هدایت شوند تا دیگر نیازی به یک هاب Zigbee نباشد.

هنوز هیچ خبری از سوی شرکت آمازون درباره معرفی و عرضه این محصولات یا قیمت آن‌ها منتشر نشده است. آمازون در اواخر سپتامبر یک رویداد معرفی سخت‌افزارهای جدید دارد که به گمان زیاد در این مراسم، روترها و دستگاه‌های جدید برند Eero نیز رونمایی می‌شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا