فناوریگجت

اپل آیپد ایر جدیدی با وای‌فای ۶ معرفی کرد

امشب اپل از آیپد ایر جدید خود با پردازنده A14 بایونیک رونمایی کرد که از ارتباطات سریع وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند.

آیپد ایر ۲۰۲۰ اولین دستگاه تبلت شرکت اپل با قابلیت وای‌فای ۶ است. این استاندارد وای‌فای که سرعت چندین برابری نسبت به وای‌فای پیشین ارائه می‌کند.

آیپد ایر جدید ۱۰.۹ اینچی و نمایشگری Liquid Retina با رزولوشن ۲۳۶۰ در ۱۶۴۰ پیکسل است که حاشیه‌های بسیار باریکی دارد و از طراحی بسیار مشابه آیپد پرو سود می‌برد.

پردازنده A14 بایونیک سوار شده روی این آیپد ایر بسیار چشم‌گیر است. اپل می‌گوید قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین پردازنده موبایلی است که تا کنون ساخته و از ۱۱.۸ میلیارد ترانزیستور در ساخت آن استفاده شده است.

پردازنده A14 شش هسته است که دو هسته عملکرد بسیار بالایی دارند و چهار هسته دیگر برای پردازش‌های سبک‌تر استفاده می‌شوند. این پردازنده با فناوری ساخت ۵ نانومتری ساخته شده است و از واحدهای پردازش عصبی پیشرفته و بهینه‌سازی‌شده‌ای سود می‌برد.

اپل می‌گوید برای افزایش عملکرد گرافیکی این پردازنده از یک GPU چهار هسته‌ای هم استفاده کرده است. به این ترتیب، کارایی این پردازنده ۴۰ درصد بیشتر از آیپد ایرهای قبلی است.

از دیگر ویژگی‌های مهم تبلت جدید اپل می‌توان به استفاده از درگاه USB-C با سرعت انتقال اطلاعات ۵ گیگابیت بر ثانیه و شارژر ۲۰ واتی اشاره کرد.

اپل می‌گوید آیپد ایر ۲۰۲۰ را در دو مدل وای‌فای و LTE روانه بازار خواهد کرد. قیمت پایه این تبلت ۵۹۹ دلار است و در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری فضایی، رز گلد، سبز و آبی آسمانی وارد بازار می‌شود.

کاربرانی که این تبلت را خریداری می‌کنند؛ اگر به یک روتر وای‌فای ۶ دسترسی داشته باشند؛ قادر خواهند بود از سرعت وای‌فای بالای یک گیگابیت به صورت عملی استفاده کنند. سرعتی که امکان استریم ویدئو و بازی را فراهم می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا