فناوریگجت

این پریز برق هوشمند و وای‌فای باعث می‌شود بهره‌وری بالاتری در خانه داشته باشید

متاسفانه در ایران پریزهای برق هوشمند یا گجت‌های Plug خوب جا نیفتادند و خیلی کم شاهد استفاده از آن‌ها هستیم.

شما در طول روز چند بار کلیدهای برق خانه را روش/خاموش می‌کنید؟ چند بار تلویزیون، پخش‌کننده مالتی‌مدیا، کولر و دستگاه‌های برق دیگر را روشن/خاموش می‌کنید؟ چند بار دو شاخه یک دستگاه برقی را به پریز می‌زنید؟

بخش قابل توجهی از وقت ما صرف همین اموری می‌شود که سال‌ها است برای آن راه‌حل‌ها و گجت‌های هوشمند و نسبتا ارزان‌قیمتی ارائه شده است.

داشتن یک پریز برقی هوشمند و مجهز به وای‌فای می‌تواند بهره‌وری شخصی شما در طول یک روز را چندین برابر کند. تصور کنید از راه دور و در هر نقطه‌ای از خانه بتوانید از طریق گوشی تلفن همراه و یک اپلیکیشن، دستگاه‌های الکترونیکی خانه را روشن/خاموش کنید. دیگری نیازی به لمس کلیدهای فیزیکی برق ندارید.

اسمارت پلاگ وای‌فای کازا

شرکت تی‌پی‌لینک مجموعه وسیعی از گجت‌های اسمارت پلاگ (Smart Plugs) دارد که دقیقا برای همین منظور طراحی و ساخته شده‌اند. اسمارت پلاگ‌های وای‌فای کازا (Kasa) حتی به شما اجازه می‌دهند برای روشن و خاموش شدن یک دستگاه برنامه‌ریزی کنید و تایمر داشته باشید.

چراغ‌های خانه، دوربین‌ها، تلویزیون، بلندگو، مودم و روتر و هر دستگاه دیگری را می‌توانید به یک Smart Plugs وصل کنید و بعد از راه دور، در بیرون از خانه آن‌ها را روشن و خاموش کنید یا اینکه برنامه زمانی برای روشن و خاموش شدن آن‌ها به پریز برق بدهید.

مثلا، زمانی که مسافرت هستید؛ می‌توانید از طریق اپلیکیشن Kasa به پریز برق تی‌پی‌لینک برنامه بدهید که هر روز از یک ساعت مشخص، چراغ‌های خانه را روشن و در یک ساعت مشخص خاموش کند.

گجت‌های Kasa Smart Wi-Fi Plugs تی‌پی‌لینک را می‌توانید با دستیارهای صوتی الکسای آمازون یا اسیستنت گوگل هم کنترل کنید و از فرامین صوتی برای کنترل هریک از پریزهای برق یا گروهی از آن‌ها سود ببرید.

این گجت‌ها به کاهش مصرف برق خانه نیز کمک می‌کنند و دیگر نیازی نیست چراغ یا تلویزیون و دستگاهی روشن باقی بماند و مصرف برق هدررفت داشته باشد.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا