فناوری

سلام وای‌فای ۶ به مک‌بوک‌های اپل و مک مینی

اپل دیشب سه محصول جدید معرفی کرد. مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی که از پردازنده اپل سیلیکون M1 بهره برده و به وای‌فای ۶ مجهز شدند.

به این ترتیب باید گفت وای‌فای ۶ اکنون به سراسر محصولات اپل اضافه شده است و شاهد سریع‌ترین ارتباطات بی‌سیم روی آن‌ها هستیم.

البته، اولین دستگاهی از اپل که به وای‌فای ۶ مجهز شد؛ آیپد پرو ۲۰۲۰ بود که در مارس ۲۰۲۰ معرفی شد و از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax پشتیبانی می‌کرد. پیش از آن، اپل هیچ محصولی مبتنی بر وای‌فای ۶ عرضه نکرده بود.

وای‌فای ۶ سرعت بیشتری دارد؛ ظرفیت شبکه را افزایش می‌دهد؛ تاخیر کمتری دارد و باعث بهبود مصرف انرژی دستگاه‌ها می‌شود. در خانه‌هایی که دارای محصولات زیادی هستند که باید از طریق وای‌فای به اینترنت وصل شوند؛ وای‌فای ۶ یک معجزه و ارتقای بسیار بزرگ است.

برای بهره‌گیری از وای‌فای ۶ باید حتما یک مودم بی‌سیم یا روتر بی‌سیم وای‌فای ۶ نیز در خانه داشته باشیم. بیش از ۲ سال است که مودم‌ها و روترهای وای‌فای ۶ وارد بازارهای جهانی شده‌اند و حالا امکان اتصال لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و مک مینی به آن‌ها با بالاترین عملکرد و سرعت فراهم شده است.

افزوده شدن ویژگی وای‌فای ۶ به نسل جدید لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای اپل را مدیون پردازنده اپل سیلیکون M1 هستیم که به طور اختصاصی توسط خود شرکت اپل طراحی شده است و برای اولین بار در تاریخ این شرکت مبتنی بر معماری ARM است.

M1 یک پردازنده هشت هسته‌ای با فناوری ساخت ۵ نانومتری است که از هشت هسته پردازشی گرافیکی و ۱۶ هسته پردازشی شبکه عصبی هم سود می‌برد ولی در مصرف انرژی عملکردی یک چهارم پردازنده‌های اینتلی دارد.

به همین خاطر، اپل می‌گوید با مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ و اتصال به وای‌فای می‌توانید تا ۱۵ ساعت وب‌گردی داشته باشید یا ۱۸ ساعت فیلم تماشا کنید. در مک‌بوک پرو ۲۰۲۰ باز می‌توان ۱۸ ساعت وب‌گردی و ۲۰ ساعت پخش فیلم داشت که یک آمار فوق‌العاده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا