فناوری

گلکسی اس ۲۱ اولترا جزو اولین گوشی‌های مجهز به وای‌فای ۶E است

سامسونگ دو روز پیش از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۲۱ خود رونمایی کرد.

هر سه گوشی گلکسی S21، گلکسی S21 Plus و گلکسی S21 Ultra به تراشه مرکزی اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز هستند که با مودم ۵G ادغام شده است.

مشخصات فایوجی هر سه گوشی جدید سامسونگ مشابه هم است ولی برخلاف تصور عمومی، مشخصات وای‌فای این گوشی‌ها مشابه نیست.

گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا جزو اولین گوشی‌هایی است که از استاندارد Wi-Fi 6E پیشتیبانی می‌کند. برودکام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد روی این گوشی تراشه وای‌فای BCM4389 کار شده است که جزو اولین تراشه‌های وای‌فای ۶E تایید شده از سوی موسسه FCC است.

بنابراین؛ باید وای‌فای گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا را جزو سریع‌ترین شبکه‌های بی‌سیم دنیا بدانیم. در وای‌فای ۶E از سه باند رادیویی پشتیبانی می‌شود. علاوه بر باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز که در گوشی‌های نسل‌های پیشین؛ از جمله گوشی‌های گلکسی اس ۲۰ وجود دارد؛ باند رادیویی جدید ۶ گیگاهرتز هم افزوده شده است.

سریع‌ترین وای‌فای روی بهترین اسمارت‌فون اندرویدی

باند رادیویی ۶ گیگاهرتز از طیف امواج ۱۲۰۰ مگاهرتز با پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز استفاده می‌کند و فعلا در دو کشور کره جنوبی و ایالات متحده آزاد شدند تا برای مصارف وای‌فای پرسرعت به کار گرفته شوند. انتقال داده روی این باندهای رادیویی بسیار سریع‌تر از باندهای ۵ گیگاهرتز است. سرعت وای‌فای ۶ ایی می‌تواند تا ۱۰ گیگابیت برسد.

امسال در نمایشگاه CES 2021 از انواع روترها و مودم‌های مبتنی بر وای‌فای ۶E رونمایی شد.

نکته اینجا است که دو گوشی دیگر گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس از تراشه کوالکام BCM4389 بهره نبرده و به وای‌فای ۶E مجهز نیستند. این دو گوشی همانند سری گلکسی اس ۲۰ به وای‌فای ۶ مجهز شدند که آخرین استاندارد وای‌فای نیست ولی باز بسیار سریع بوده و یک فناوری کاملا به‌روز محسوب می‌شود.

گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا با قیمت ۱۲۵۰ یورو و در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی از هفته آینده وارد بازار می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا