فناوری

فروش مدل ارزان‌تر سیستم مش وای‌فای Velop لینک‌سیس آغاز شد

یک سال از عرضه سیستم مش وای‌فای Velop شرکت لینک‌سیس می‌گذرد. این سیستم کارایی بالایی داشت و در بازار بسیار موفق ظاهر شد.

این شرکتی که حالا نمی‌دانیم امریکایی یا تایوانی بدانیم‌اش؛ در نمایشگاه CES 2018 از مدل کوچک‌تر، ارزان‌تر و البته کندتر سیستم مش وای‌ای Velop رونمایی کرد تا کسب‌وکارهای تازه‌کار یا کاربران خانگی هم بتوانند طعم وای‌فای این سیستم را بچشند.

حالا خبر رسیده فروش جهانی این سیستم AC1300 آغاز شده است و سایت‌هایی مانند آمازون پیش‌فروش آن را کلید زدند. فروش رسمی این روترها از ۱۵ ماه می آغاز خواهد شد.

این روترها در بسته‌های تکی، دوتایی و سه‌تایی وارد بازار می‌شوند و به ترتیب قیمت‌های ۱۲۹، ۱۹۹ و ۲۹۹ دلار دارند. مدل اصلی سیستم مش وای‌فای Velop با قیمت‌های ۲۰۰، ۳۵۰ و ۴۵۰ دلار به فروش می‌رسند.

اندازه این روترها حدود ۲ اینچ کوتاه‌تر از روترهای Velop اصلی است. این روترها دوبانده با سرعت نهایی ۱.۳ گیگابیت هستند. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۴۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۸۶۷ مگابیتی دارند.

لینک‌سیس می‌گوید این روترها می‌توانند مساحتی ۴۰۰ متر مربعی را زیر پوشش وای‌فای ببرند. در بخش زیرین این روترها، دو درگاه LAN/WAN یک گیگابیتی تعبیه شده است تا هم دستگاه‌های شبکه بتوانند با کابل به این روترها وصل شوند و هم بشود یک لینک Backhaul میان روترهای مش وای‌فای ساخت.

بیشتر بخوانید: لینک backhaul در روترهای مش وای‌فای چیست و چرا برای کاربران مهم است؟

پردازنده این روترها چهار هسته‌ای با سرعت ۷۱۶ مگاهرتز است. از ۲۵۶ مگابایت حافظه رم DDR3 و ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش NAND سود می‌برند تا هرچه سریع‌تر در شبکه وای‌فای ظاهر شوند.

امکانات بی‌شمار

اما لینک‌سیس برای این روترها تا دلتان بخواهد امکانات و قابلیت‌های مختلف تدارک دیده است. برخی از این امکانات به شرح زیر هستند:

اپلیکیشن موبایل

فناوری Intelligent MeshTM

به‌روزرسانی خودکار فریم‌ویر

کنترل والدین

شبکه میهمان

پشتیبانی از لینک Backhaul بی‌سیم و کابلی

پشتیبانی از الکسای آمازون

بلوتوث ۴.۱

فناوری Seamless Wi-Fi

و ده‌ها فناوری یا ابزار دیگر که ذکر هریک از آن‌ها باعث طولانی شدن این مطلب می‌شود. کاربران هنگام نصب این روترها می‌توانند بهترین مکان و موقعیت نصب از نظر سیگنال‌دهی را پیدا کنند. این روترها به طور خودکار پیکربندی و سازمان‌دهی می‌شوند تا بهترین وای‌فای را به هر دستگاه متصل به شبکه برسانند.

به علاوه، این روترها از فناوری MU-MIMO و مدولاسیون 256 QAM سود می‌برند. سه انتن داخلی دارند و می‌توانند در مودهای بریج و تقویت‌کننده نیز تنظیم شوند.

امیدواریم که این روترهای به‌زودی وارد بازار ایران شوند و بتوانیم از نزدیک، سرعت و کارایی‌شان را بررسی کنیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا