فناوری

مشکل خاص برخی از مشترکین اینترنت VDSL مخابرات

وقتی پرداخت هزینه وی دی اس ال مخابرات دردسرساز می‌شود

کاربر عزیزی از یک مشکل عجیب و خاص در اینترنت VDSL مخابرات برایم گفت. نمی‌دانیم این مشکل فقط برای ایشان و منطقه و شهری که زندگی می‌کنند هست یا برخی دیگر از مشترکان اینترنت مخابرات با آن درگیر هستند. مشکلی که ساده و شاید خنده‌دار باشد ولی سر هر ماه آزاردهنده می‌شود و روی اعصاب شما است و البته دردسرهایی درست می‌کند.

مشکل پرداخت هزینه اینترنت VDSL مخابرات

این دوست می‌گوید مشترک سرویس اینترنت VDSL مخابرات است و هزینه اینترنت او ماهیانه حدود ۲۵۰ هزار تومان است که روی قبض تلفن مخابرات آورده شده و باید پرداخت کند.

مودم ADSL/VDSL
مودم ADSL/VDSL نمی‌توانند از اینترنت فیبرنوری پشتیبانی کنند

اول هر ماه، یک قبض تلفن ۳۰۰ هزار و خرده‌ای برایش صادر می‌شود و اخطار مهلت پرداخت ۱۰ روزه برای آن می‌آید اما با گذشته ۲۴ ساعت از آن و عدم پرداخت قبض تلفن ثابت مخابرات، خط تلفن یک طرفه شده و عملا امکان تماس گرفتن با آن نیست.

بیشتر بخوانید: آموزش ۶ روش خرید اینترنت مخابرات، بسته، ترافیک و مشاهده باقیمانده اینترنت

این دوست عزیز هر ماه باید بلند شود و برود قبض تلفن را پرداخت کرده و حضوری به مرکز مخابراتی منطقه خود برود و تقاضای اتصال خط تلفن بدهد.

ظاهرا مشکل را با سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات در میان گذاشته و آن‌ها برای رسیدگی به شرکت مخابرات ارجاع دادند. شرکت مخابرات با او تماس گرفته و گفته است به این اخطار پرداخت اهمیتی ندهد؛ در حالی‌که هر ماه، اگر سریعا قبض تلفن پرداخت نشود؛ احتمال قطعی خط تلفن وجود دارد.

مشکل ساده‌ای که می‌شود سریعا حل کرد

ضمن اینکه این مشکل خیلی ساده و پیش پا افتاده است و مخابرات می‌تواند به راحتی آن را رفع کند ولی احتمالا این مشترک مخابرات اولین و آخرین کاربر vdsl مخابرات نیست که چنین مشکلی دارد و برای سایرین هم تکرار می‌شود؛ در صورتی که اصولا نباید هزینه اینترنت همان شرایط پرداخت هزینه قبض تلفن را داشته باشد و به کاربر مهلتی برای پرداخت آن بدهند.

تعرفه اینترنت vdsl نسبتا بالا است و همه شرکت‌ها معمولا دوره زمانی برای پرداخت آن در نظر می‌گیرند یا شرایطی فراهم می‌کنند که در صورت عدم پرداخت توسط کاربر، مشکلات دیگری گریبان‌گر او نشود و صرفا اتصال اینترنت قطع گردد.

بیشتر بخوانید: اینترنت TD-LTE بهتر است یا اینترنت VDSL؛ بررسی مزایا و معایب هریک برای کاربران خانگی

البته، چون فعلا در ایران اینترنت ثابت به اندازه کافی رشد نکرده و تقریبا انحصارا دست شرکت مخابرات است و از سوی دیگر هزینه‌ها و زیان‌های مالی مخابرات بسیار بالا است و از هر روشی برای درآمدزایی بیشتر استفاده می‌کند؛ نباید انتظار داشته باشیم که حتی از تلاش برای وصل یک قبض تلفن ۳۰۰ هزار تومانی در یک روز زودتر، به سادگی گذر کند.

به هر حال، دوستان دیگری که مشترک vdsl هستند و هزینه سرویس را روی قبض تلفن پرداخت می‌کنند؛ می‌توانند درباره این مشکل اظهارنظر کرده و بگویید آیا آن‌ها هم چنین تجربه‌ای دارند صرفا برای این دوست عزیز است؟ چه راه‌کاری در پیش گرفتند یا هر ماه خط تلفن یک طرفه نشود یا احیانا چگونه مشکل را برطرف کردند؟

به‌روزرسانی: پس از انتشار این مقاله، دوستان زیادی پیام دادند و گفتند این مشکل را داشتند یا در اطرافیان دیدن و چگونه آن را حل کردند. از میان همه این پیام‌ها، پیام دوست خوبم آقای «مهدی دهقانی» را منتشر می‌کنم:

«این قضیه قطع شدن اینترنت مشترکین مخابرات به خاطر قبض و … ، دوست منم همین مشکل رو داشت.
قضیه اینه که یه سری از مشترکین، مبلغی که به عنوان ودیعه به مخابرات دادن کمتر از اون مبلغ قبض‌شون هست و سیستم مخابرات حتی در برخی موارد یکی دو روز قبل از اینکه قبض صادر بشه، خودکار اینترنت‌شون رو قطع میکنه (این موضوع برای مشترکین پس پرداخت هست).
مثل سیم کارت دائمی که یه سقف اعتبار داره

برای حل این موضوع باید مشترک بره مخابرات و سقف اعتبار شو افزایش بده یا اینکه به جای گرفتن اینترنت پس پرداخت، به صورت پیش پرداخت اینترنت بگیره»


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا