راهنمای خرید

برای اینترنت پرسرعت VDSL باید چقدر هزینه کنیم؟

نگاهی به تعرفه‌های بسته‌های اینترنت وی‌دی‌اس‌ال شاتل، مخابرات و دیگر شرکت‌ها

به‌روزرسانی ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۱

جدیدترین تعرفه‌ای که از اینترنت VDSL مخابرات به دست ما رسیده است را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

قیمت اینترنت VDSL مخابرات

کاملا مشخص است که قیمت‌ها نسبت به سال ۱۴۰۰، با افزایش دو برابری و گاها بیشتر روبرو شده‌اند. کمترین طرح VDSL مخابرات، ماهیانه ۲۵ هزار تومان برای ۴۰ گیگ حجم اینترنت بین‌الملل است. با پرداخت ماهی ۶۵ هزار تومان هم می‌توانید ماهیانه ۱۳۰ گیگابایت اینترنت بین‌الملل با سرعت متوسط ۴۰ مگابیت داشته باشید.

دریافت اینترنت VDSL شاتل در سال ۱۴۰۱ به همراه مودم و بسته ۲۴۰ گیگابایت یک ساله نیز حدود ۱.۵ میلیون تومان برای کاربران هزینه خواهد داشت.

به‌روزرسانی ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰

شنیده می‌شود وزارت ارتباطات به شرکت‌های مخابرات و اینترنت ثابت برای افزایش قیمت تعرفه‌های اینترنت ADSL و VDSL چراغ سبز نشان داده است. وزیر ارتباطات در یک گفت‌وگوی اخیر خود اعلام کرد یکی از دلایل عقب‌ماندگی اینترنت ثابت نسبت به اینترنت موبایل، بحث ثابت مانده تعرفه‌های اینترنت ثابت طی چندین سال اخیر است.

البته، در بودجه سال ۱۴۰۱ هیچ‌گونه صحبتی از افزایش قیمت اینترنت ثابت و موبایل نشده است ولی این‌طور که مدیران وزرات ارتباطات دولت سیزدهم صحبت می‌کنند؛ باید در سال ۱۴۰۱ منتظر افزایش قیمت تعرفه اینترنت ثابت باشیم؛ چیزی که تمامی شرکت‌های FCP و در راس آن‌ها شرکت مخابرات خواهان هستند.

فعلا، هیچ‌گونه صحبتی از افزایش قیمت اینترنت VDSL نیست؛ چون اصولا هنوز سرویس جدید از سوی شرکت‌ها به مشتریان ارائه نمی‌شود.

به‌روزرسانی ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

در حالی‌که شرکت مخابرات تمام تعرفه‌های اینترنت VDSL و FTTH خود را در سال جاری برداشته است و هیچ‌گونه خبری هم از توسعه و ارائه این سرویس‌های اینترنت نیست تا بدانیم در سال جدید تعرفه‌ها چقدر افزایش قیمت داشتند؛ شاتل به صورت مشخص و شفاف تعرفه‌های اینترنت VDSL جدید خود را اعلام کرده است.

در سایت شاتل سه سرویس اینترنت VDSL یک ماهه ارائه شده است که قیمت و حجم آن‌ها به شرح زیر است:

همین‌طور برای مشترکان جدید، سه سرویس سه ماهه اینترنت VDSL با تخفیف در نظر گرفته است:

مشترکان قدیمی VDSL شاتل هم برای تمدید سالیانه با یک افزایش قیمت روبرو هستند. مثلا، طرح ۲۴۰ گیگابایت اینترنت بین‌الملل سالیانه که در سال ۹۹ برابر با ۲۸۸ هزار تومان بود؛ امسال به ۳۲۸ هزار تومان افزایش یافته است.

اگرچه قیمت‌های اینترنت ثابت وی‌دی‌اس‌ال شاتل افزایش پیدا کرده است؛ ولی مشکل بزرگ کاربران نه این افزایش قیمت بلکه عدم دسترسی به آن است. بسیاری از کاربران حاضر هستند چنین هزینه‌هایی را متقبل شوند ولی به آن‌ها سرویس ارائه شود.

شرکت مخابرات در اواخر سال گذشته، توسعه اینترنت VDSL را به طور کامل متوقف کرد و از شرکت‌های FCP خواست قرارداد جدید ببندند. در اواخر فروردین ماه ۱۴۰۰ قرارداد بیت‌استریم جدید میان مخابرات و شرکت‌های شاتل، آسیاتک، صبانت و های‌وب بسته شد.

به‌روزرسانی ۸ آذر ۹۹

شاتل مودم VMG1312–T20B را تمام کرده و به متقاضیان سرویس اینترنت VDSL خود مودم VMG5301–T20A را با قیمت ۹۱۰ هزار تومان می‌دهد.

هنوز دو سرویس ۲۴ و ۲۴۰ گیگابایت این شرکت، قیمت گذشته را دارند ولی با افزایش قیمت مودم، اکنون گرفتن سرویس ۲۴۰ گیگابایت یک ساله نزدیک به ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان می‌شود.

مخابرات هنوز هزینه سرویس‌های VDSL خود را تغییر نداده است.

شرکت‌های دیگری مانند آسیاتک و پارس‌آنلاین هم برای ارائه سرویس‌های اینترنت VDSL اقدام کردند ولی هنوز تعرفه و قیمت مشخصی از آن‌ها منتشر نشده است و در سایت‌های رسمی آن‌ها تعرفه‌های VDSL را نمی‌بینیم.

به‌روزرسانی ۱۱ خرداد ۹۹

مودم VDSL شاتل به قیمت ۳۰۵ هزار تومان به کاربران واگذار می‌شود. قیمت این مودم در بازار بیشتر از این مقدار است.

همچنین، دو طرح جشنواره اینترنت VDSL با حجم ۲۴ و ۲۴۰ گیگابایت اینترنت یک ساله به کاربران پیشنهاد می‌شود که به ترتیب با در نظر گرفتن قیمت مودم هزینه‌ای ۳۶۴ و ۶۴۵ هزار تومان دارند.

طبیعتا طرح ۲۴۰ گیگابایت اینترنت یک ساله به صرفه‌تر است و از آن استقبال بیشتری می‌شود.

کاربرانی که برای اینترنت شاتل ثبت‌نام کردند؛ در صورتی که مودم VDSL دارند؛ می‌توانند مودم خود شاتل را تحویل گرفته و بعد در بازار بفروشند تا از این طریق مقداری از هزینه‌های ثبت‌نام اولیه اینترنت VDSL آن‌ها جبران شود.

شاتل اینترنت VDSL با سرعت ۲۰ الی ۱۰۰ مگابیت عرضه می‌شود که براساس نویز و کیفیت خط تلفن مشتری و فاصله او با کافوها می‌تواند متغیر و در این بازه باشد.

به‌روزرسانی ۱۹ فروردین ۹۹

به گفته وزیر ارتباطات و همین‌طور گزارش‌هایی که مردم در پنل‌های مخابرات مشاهده کردند؛ برای تبدیل اینترنت ADSL به VDSL مخابرات هزینه‌ای نمی‌گیرد و رایگان است.

البته، اگر بخواهید سرعت شما بیشتر شود باید مودم VDSL به هزینه خودتان بخرید. برخی گزارش‌ها می‌گویند مودم پیشنهادی مخابرات هزینه‌ای حدود ۱ میلیون تومان دارد. قیمت مودم‌های VDSL در بازار هم افزایش پیدا کرده است و کمترین مودم ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

همین‌طور، وزیر ارتباطات هم اشاره کردند در اینترنت VDSL مصرف منصفانه شما بیشتر شده و بسته‌ها زودتر تمام می‌شود و احتمالا باید هزینه‌ای برای خرید بسته‌های جدید بدهید.

به‌روزرسانی ۱۳ فروردین ۹۹

چند نکته درباره هزینه‌های سرویس اینترنت VDSL در سال ۹۹ قابل ذکر است:

۱- مخابرات طرحی به نام اینترنت «سورینو» دارد که بدون هزینه سرویس ADSL کاربران خودش را به سرویس VDSL تبدیل کند. اگر کاربر مخابرات هستید؛ نیازی به دادن هزینه نصب و راه‌اندازی و ارتقای سرویس ندارید و حتی خرید مودم هم نیازی نیست. خود مخابرات طبق گفته‌هایش مودم ADSL را دریافت و مودم VDSL تحویل مشتری می‌دهد.

۲- شرکت شاتل به کاربران یک مودم در حدود قیمتی ۳۰۰ هزار تومان می‌دهد. بنابراین؛ نیازی به خرید مودم VDSL جدید ندارید. البته، این مودم قدیمی است و برای مصارف خانگی و تک کاربره مناسب است.

۳- کاربر برای دسترسی به سرویس VDSL اصلا نیازی به هزینه کردن برای کابل‌کشی یا فیبرنوری و … ندارد. فقط باید هزینه خرید بسته اینترنت VDSL و مودم را بپردازید. 

۴- برای مشاهده قیمت تعرفه‌های اینترنت VDSL مخابرات به سایت شرکت مخابرات و برای مشاهده تعرفه خدمات VDSL خانگی شاتل به این لینک مراجعه کنید.

جدول قیمت اینترنت VDSL شرکت مخابرات:

جدول قیمت اینترنت VDSL شاتل (البته برای شهرهایی که به این سرویس دسترسی دارند):

۵- براساس اینکه در کدام استان و شهر هستید؛ سرعت اینترنت VDSL تعیین می‌شود و بعد قیمت آن مشخص می‌شود. باید به نمایندگی سرویس‌دهنده VDSL در شهر خودتان مراجعه کنید تا بفهمید دقیقا چه سرویسی با چه بسته‌های اینترنتی به شما می‌دهند.

هزینه‌های اینترنت VDSL (سال ۱۳۹۶)

این روزها شاهدیم که اینترنت VDSL در حال جایگزین شدن با اینترنت ADSL است. چند سال پیش اینترنت ADSL با سرعت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ کیلوبایت یک آرزو و رویا برای بسیاری از کاربران بود اما امروز اینترنت VDSL سرعت‌های چند ده مگابیتی را وعده می‌دهد. 

شرکت مخابرات ایران با کابل‌کشی فیبرنوری و تجهیز برخی از مراکز مخابراتی خود دارد کم‌کم برای بسیاری از مناطق تهران و شهرهای بزرگ دسترسی به اینترنت VDSL را فراهم می‌کند. همزمان با این رویداد؛ سرویس‌های اینترنت VDSL نیز از سوی شرکت مخابرات و برخی دیگر از شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت آغاز شده است و در بازار تجهیزات شبکه نیز شاهدیم که مودم روترهای VDSL وارد بازار شدند.

بنابراین؛ یک سوال اساسی مطرح می‌شود: چقدر باید برای اینترنت VDSL هزینه کنیم؟ 

مودم VDSL

در مقاله «معرفی ۵ مودم روتر VDSL پرسرعت بازار ایران» می‌توانید قیمت‌های مودم روترهای VDSL موجود در بازار ایران را مشاهده کنید. البته، این مودم روترها چون دو بانده و پرسرعت هستند؛ قاعدتا قیمت بالایی دارند. در بازار مودم روترهای تک بانده VDSL سری N300 قیمت‌هایی حدود ۱۵۰ هزار تومان دارد. بنابراین؛ برای استفاده از یک سرویس اینترنت VDSL باید مودم آن را بخرید و حداقل ۱۵۰ هزار تومان هزینه کنید. 

شرکت مخابرات

شرکت مخابرات چندین سرویس اینترنت VDSL متناسب با نیاز کاربران از خانگی یا شرکت‌های تجاری پر مصرف ارایه می‌کند. از اینجا می‌توانید انواع سرویس‌های شرکت مخابرات به همراه قیمت و حجم و شرایط درخواست‌شان را مشاهده کنید. 

فعلا شرکت مخابرات حداقل سرعت ۲ مگابیت و حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابایت را روی اینترنت VDSL ارایه می‌کند اما تصور نمی‌کنم واقعا سرعت ۱۰۰ مگابیت در دسترس باشد. حداقل سرعت عملی اینترنت VDSL نیز با توجه به جداول شرکت مخابرات ۱۶ مگابیت است. 

کاربران خانگی و عادی می‌توانند از طرح مروارید استفاده کنند که حداقل سرعت ۱۶ مگابیت و حداکثر سرعت ۵۰ مگابیت را به دست می‌دهد. در این طرح حجم‌های ۵۰ و ۱۰۰ گیگابایت یک ماهه در دسترس است و قیمت آن‌ها ۶۰ تا ۱۱۰ هزار تومان است. 

در طرح فیروزه شرکت مخابرات یک قرارداد دو ساله با کاربر منعقد کرده و کاربر باید یک پیش‌پرداخت بدهد اما می‌تواند از سرعت ۱۶ مگابیت به بالا تا ۵۰ مگابیت و حجم ۳۰ گیگابایت ماهیانه استفاده کند. هزینه این سرویس ۱۵ هزار تومان است. 

در سرویس‌های زمرد و الماس شرکت مخابرات که برای کاربران پر مصرف و کاربران تجاری و سازمانی هستند؛ باز هم دسترسی به سرعت ۱۶ مگابیت تا ۵۰ و ۱۰۰ مگابیت در نظر گرفته شده است اما حجم‌ها افزایش یافته و بسته‌های ۵۰ گیگابایت تا ۵۰۰ گیگابایت و در سرویس زمرد ۳ حجم یک ترابایت پیش‌بینی شده است.

طبیعی است که قیمت این سرویس‌ها بسیار گران است و فقط کسب‌وکارها و سازمان‌ها از پس پرداخت‌اش برمی‌آیند. 

بنابراین؛ با یک نگاه ساده به سرویس‌های اینترنت VDSL مخابرات می‌توان فهمید ماهیانه باید هزینه‌ای ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

شرکت شاتل

شاتل دیگر شرکتی است که اینترنت VDSL ارایه می‌دهد. جدول سرویس‌های این شرکت را در زیر مشاهده می‌کنید.

شاتل حداقل سرعت یک مگابیت و حداکثر سرعت ۵۰ مگابیت را ارایه می‌دهد و هزینه سالیانه استفاده از این سرویس ۲۸۸ هزار تومان یا ماهیانه ۲۴ هزار تومان است. البته حجم ترافیک اختصاص داده شده بسیار پایین است و باید بسته‌های ترافیکی بیشتری خریداری کنید. 

جمع‌بندی

اینترنت VDSL تازه وارد بازار ایران شده است و طبیعی است که گران باشد؛ به‌خصوص حالا که انحصارا در اختیار شرکت مخابرات است. اگر بخواهید از اینترنت VDSL استفاده کنید؛ نیاز به یک مودم VDSL دارید که حداقل هزینه‌ای ۱۵۰ هزار تومانی دارد و بعد باید یکی از سرویس‌های اینترنت VDSL مخابرات را انتخاب کنید که آن هم هزینه‌ای حدود ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای مصرف‌های عادی دارد. بنابراین؛ باید برای استفاده از VDSL یک دلیل بسیار محکم داشته باشید تا بتوانید این هزینه‌ها را پرداخت کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫61 دیدگاه ها

  1. جالبه که در طرح زمرد۲ باید برای سرعت ۱۶ تا ۵۰ مگابیت و با ترافیک ۵۰۰ گیگ ماهیانه ، مبلغ ۶۵۰ هزار تومن رو پرداخت میکردیم . پس میبینیم که در طرح های جدید مصوبه ۲۶۶ ، اینترنت برای پر مصرف ها خیلی ارزونتر شده. در حال حاضر میتونید از مخابرات سرعت ۵۰ مگ رو با ۵۰۰ گیگ ترافیک با هزینه ی ماهیانه ۱۶۰ هزار تومن بخرید که یعنی ۴ برابر ارزونتر از قبل شده ، تازه قبلا سرعت و پهنای باند بین ۴ تا ۸ نفر تقسیم میشد و ممکن بود سرعت شما در ساعات اوج مصرف تا ۱۶ مگ هم پایین بیاد ولی در طرح های جدید هیچ شرکتی حق نداره پهنای باند یک نفر رو بین چند نفر تقسیم کنه . برای مثال خود بنده اینترنت با سرعت ۸ مگ خریدم و سرعتم هیچ وقت از ۸ مگ پایین تر نرفته و اکثرا روی ۱۵ تا ۲۰ مگ بسته شده .

    1. سلام روزتون بخیر.شما نت vdsl استفاده میکنین یا فیبر نوری؟چون تا حالا نشنیده بودم vdslهمچین سرعتی داشته باشه
      mehranmehran1
      آیدی تلگرام بنده هست ممنون میشم یه صحبتی باهم داشته باشیم

  2. سلام من خواستم اینترنت vdsl بگیرم ولی گفتن فاصله منزل تا مرکزمخابراتی باید حداکثر ۵۰۰ متر باشه آیا این حقیقت داره ؟ ممنون می شم راهنمایی کنید

    1. سلام
      بله درست است
      اینترنت وی‌دی‌اس‌ال به شدت وابسته به فاصله خانه شما تا کافوی مخابراتی است. هرچه فاصله کمتر باشد؛ سرعت اینترنت بیشتر است و از یک فاصله به بعد دیگر جوابگو نیست و می‌شود ADSL

        1. سلام

          ۱- چشمی می‌توانید پیدایش کنید. معمولا در خیابان اصلی نزدیک خانه شما هستند
          ۲- از مامور مخابرات منطقه خودتان سوال کنید
          ۳- از سرویس‌دهنده اینترنت سوال کنید
          ۴- از شرکت مخابرات منطقه خودتان سوال کنید

    2. دقت کنید تا «کافوی» مخابراتی باید ۵۰۰ متر باشه نه مرکز.
      به ندرت این قدر فاصله هست، کافوی مخابراتی همون جعبه‌ی فلزی هست که کابل تلفن از زمین یا از دکل میاد توش تقسیم میشه بین مثلا ۵ تا خونه نزدیک بهش
      تا مرکز مخابراتی فکر میکنم تا ۱.۵ کیلومتر جواب میده که فیبر نوری هست و به ما ربطی نداره، از کافو تا سیم کشی خونه هم یه کابل معمولی مخابراتی هست.

      1. اونی که شما میفرمایید جعبه تقسیم هست دوست عزیز
        کافو اون کمد فلزی عموما آبی-خاکستری رنگی هست که توی پیاده روی خیابون ها دیده میشه خونه های زیادی ممکنه فاصله بالای ۵۰۰ متر از کافو داشته باشن

    3. نخیر درست نیست فاصله از کافو مطرحه نه از مرکز مخابراتی
      مرکز مخابراتی ممکنه تا چندین کیلومتر هم فاصله داشته باشه و اگه قرار بود فاصله از مرکز مخابراتی زیر ۵۰۰ متر باشه که دیگه هیچ صرفه اقتصادی برای راه اندازی vdsl وجود نداشت عملا فقط کوچه بغل مخابرات میتونست از این سرویس استفاده کنه

  3. دراینستاگرام ادرس مخابرات tci.irدرموردطرح VDSL اینترنت نیازی نیست کاربران خانگی کاری انجام بدن ودرموقع خودشرکت مخابرات باکاربران تماس میگیره وهمکاران مخابرات میان مودم ADSLراتحویل میگیرندومودم VDSLتحویل میدندبه همین صورت ونیازی به خرید مودمVDSLنیست واینترنت VDSLشهر به شهربه نوبت میادومخابرات خودش خبرمیده و درحال لازم نیازنیست کاربران خانگی بدون اطلاع مودم VDSLخریداری کنند

  4. صد سال بعد 😐 اینترنت وی دی اس ال میاد
    آره میااااااااد قراره بیاد بشین تا بیاد
    ایران کلا عقب افتاده است این چیزا عادیه
    ما از دنیا سیصد سال عقبیم

  5. شما از طرح مخابرات خبر دارید که گفتن حجم باقی مانده منتقل میشه ماه بعد؟
    اجرایی نشده ؟ چون من تیکت زدم گفتن چنین چیزی وجود نداره !

  6. سلام چرا این صفحه رو با گوشی باز میکنم ناقص باز میشه؟ یه بار خودتون چک کنید یه مشکلی وجود داره حتما چون مرورگرم اپدیته و اشکال از این صفحه هستش از سایت شبکه چی تقاضا دارم یه بار همین صفحه رو با گوشی چک کنید.

    1. سلام
      دوست عزیز بسیار ممنون که اطلاع دادید. مشکلی در متن بود که برطرف شد
      تشکر ویژه که سایت شبکه‌چی را سایت خودتون می‌دونید و چنین مواردی را گزارش می‌دهید.

  7. سلام دوستان کسی این روزا اینترنت وی دی اس ال مخابرات گرفته؟ لطفا یه توضیحاتی درباره سرعت و حجم و قیمتش بدید

    مدیر عزیز سایت لطفا شما هم اگه میتونید یه مقاله در اینباره بنویسد

    ازتون ممنونم

  8. سلام جناب محمدی زاده
    من اینتر نت ۲ مگ مخابرات دارم ( ۱۶۰ گیگ داخلی یا ۴۰ گیگ بین الملل ) مودم هم تی پی لینک تک پورت و تک انتن هست و فاصله خونه ما از مرکز خدامات دهنده مخابراتمون حدودا ۸۰۰ متر یا ۱ کیلومتر هست . سوالم اینه این تغییر برای من چه قدر هزینه وکلا چه هزینه هایی داره ؟؟؟ میگند هزینهای نداره بعد قراره یک میلیون برای یه مودم بگیرند ؟؟؟

    1. دوست عزیز
      برای کاربران تهرانی و قیمی در پنل اینترنت مخابرات راهنمای کامل ارتقا به VDSL اومده
      ارتقا هزینه ندارد و حتی می‌توانید مودم نخرید و فقط سرعت را ۴ برابر کنید. مثلا ۲ مگ شما بشود ۸ مگ واقعی
      ظاهرا سه نوع مودم هم با قیمت‌های ۳۵۰ و ۶۵۰ و ۱ میلیون تومان گذاشتند تا هریک را خواستید انتخاب کنید.
      در تدارک نوشتن یک راهنمای کامل اینترنت مخابرات برای تبدیل ADSL به VDSL هستیم و به‌زودی منتشر می‌شود
      با همه این تفاسیر بهتر است از مخابرات سوال کنید

        1. سلام
          بله یک طرح مخابرات افزایش همین اینترنت ADSL به طور متوسط ۴ برابر بدون تعویض مودم یا انتخاب طرح تبدیل ADSL به VDSL است.
          در پنل مخابرات اگر مشتری این شرکت باشید توضیحات کاملی هست

  9. سلام.بنده نت شاتل دارم.تماسی که گرفتم گفتن امکان ارایه سرویس vdsl به خاطر نبود مرکز خدماتی نزدیک محلتون رو نداریم.همینطور فاصله مرکز خدماتی مخابرات تا خونمون ۲کیلومتر بیشتر هست.راه حلی دارین؟شهر قم هستم.ممنون

  10. صفحه تعرفه مخابرات از دسترس خارج شده.تو پنل کاربری هم سه بسته در قسمت وی دی اس ال معرفی شده که واقعا مسخره ست.طبق معمول میخوان با فروش حجم جیب ملت رو خالی کنن.
    سرویس سرینو سه ماهه ۳ ۵۰ ۶۰,۰۰۰
    سرویس سرینو شش ماهه ۶ ۱۵۰ ۱۵۰,۰۰۰
    سرویس سرینو یک ساله ۱۲ ۴۴۰ ۴۰۰,۰۰۰

    1. حداکثر سرعت ADSL می‌تواند به ۲۴ مگابیت برسد. اگر مخابرات از کابل‌های فیبرنوری تا کافوی شما استفاده کند و بعد سرویس ADSL بدهد می‌تواند تا نزدیک به ۵۰ مگابیت برسد.

  11. سلام خواهشا به این سوال بنده جواب بدید.

    الان مخابرات تا دم در خونه ما سیم کشی فیبر انجام دادن و یک باکس onu دم در ما گذاشتن، برای داشت اینترنت vdsl باید سیم‌کشی مسی داخل ساختمون رو به باکس onu وصل کرد؟
    و برای داشتن اینترنت فیبر باید سیم‌کشی داخلی ساختمان رو از مسی به فیبر تبدیل کرد؟

    1. سلام
      در VDSL نیاز به کابل‌کشی در داخل خانه نیست و کافی است کابل تلفن داخلی خانه به کافوی نزدیک خانه وصل شود.
      در FTTH یا فیبرنوری باید کابل‌کشی داخل خانه هم فیبر نوری شود

  12. سلام . من ساکن تهران هستم و فاصله خط مسی من تا مخابرات محل ۵ کیلومتره . متاسفانه از هر شرکتی نت می گیرم سرعت دانلودم نهایتا ۱۰۰ کیلوبایته در صورتیکه دوستم همون سرویس رو داره و چون خونشون نزدیک مرکز مخابراتیه سرعتش یک مگابایت در ثانیه هستش .
    آیا من با همین فاصله ۵ کیلومتری خطم ، اگه سرویس adsl خودم رو تبدیل به vdsl بکنم سرعتم بیشتر میشه . آیا میشه خط مسی خودم رو نگه دارم و یک خط فیبر نوری دیگه برای خونه بگیرم . چون فیبر فقط دست مخابراته و اگر ناراضی بودم بتونم مجددا از خط مسیم استفاده کنم . لطفا به سوالاتم پاسخ بدید . سپاسگزارم

    1. سلام
      اینترنت VDSL برای فاصله زیر ۱ کیلومتر است و بعید است اگر واقعا فاصله شما ۵ کیلومتر است سرویس بدهند.
      باید فاصله را تا کافوی مخابراتی یا همان جعبه تقسم نزدیک خانه حساب کنید نه مرکز مخابراتی
      میشود بدون دست زدن به کابل مسی برای خانه خودتان یک فیبرنوری هم بکشید. باید با مخابرات صحبت کنید و اگر تجهیزات داشته باشند و براشون به صرفه باشد؛ انجام می‌دهند

  13. به نظرتون همون نت ۴g یا ۴.۵g بهتر نیست از اینهمه دردسر؟. خط adsl من به زور تا ۴ مگ میکشه، من همراه اول سرعت دانلودم ۴۰ مگابیته. یک طرح نامحدود داره ماهی ۲۰ تومن، ۱ شب تا ۱۱ صبح ۴۵۰ گیگ، طرح ماهانه هم ۳۵ گیگ به قیمت ۵۰ تومن میده. از طرفی تعرفه های vdsl هم ارزون نیست. شاید من اشتباه میکنم ، ولی همیشه با این اینترنت adsl مشکل داشتم.

    1. بسیاری از کاربران نظر شما را دارند
      بستگی به مصرف اینترنت شما دارد. اینترنت همراه موبایل برای بازی و استریم و دانلود و این‌ها جالب نیست یا برخی افراد تصور می‌کنند جالب نیست و جواب نگرفتند و از این سراغ VDSL می‌روند

  14. من مشترک مخابرات هستم و در پنل کاربری توضیحاتی نوشته مبنی بر اینکه تنها در صورتی ارتقاء سیستم به vdsl انجام میشه که حتما مودم adsl رو ازشون بخرید پس ارتقاء سرعت بدون خرید مودم منتفیه.
    ” ارتقای فناوری منوط به ثبت ­نام قطعی پس از آماده شدن امکانات و با پرداخت هزینه مودم VDSL بصورت نقدی و یا تعهد پرداخت قسط ماهیانه هزینه آن از طریق قبض تلفن به شرح جدول ذیل خواهد بود. “:

    مودم نوع یک ۳۵۰,۰۰۰ تومان
    مودم نوع دو ۵۵۰,۰۰۰ تومان

    سه بسته سرینو هم قرار داده شده که اصلا به صرفه نیست و حتی در مقایسه با خود سرویس های ADSL مخابرات واقعا گرون و کم حجم هستند:

    نام بسته مدت زمان اعتبار بسته (ماه) حجم ترافیک بین الملل (GB) قیمت بسته
    سرویس سرینو سه ماهه ۳ ۵۰ ۶۰,۰۰۰
    سرویس سرینو شش ماهه ۶ ۱۵۰ ۱۵۰,۰۰۰
    سرویس سرینو یک ساله ۱۲ ۴۴۰ ۴۰۰,۰۰۰

  15. سلام من یه سوال دارم ممنون میشم زود جواب بدید
    من اگه برم توی سایت مخابراط و درخواست بدم برای تعویض ای دی اس ال به وی دی اس ال باید مودم بخرم یا اینکه مخابراط خودش میده رایگان برای من مودم مهم هست یعنی اگه من ثبت نام کنم مخایراط مودپ رو رایگان میده یعنی مودم ای دی اس ال رو بگیره و وی دی اس ال رو تحویل بده
    و اینکه این کار هزینه داره ممنون میشم سریع جواب بدید تا من ثبت نام کنم

    1. مخابرات مودم رایگان نمی‌دهد

      دو مدل مودم دارد؛ ۳۵۰ و ۵۵۰ هزار تومانی که باید یکی را انتخاب و سفارش بدهید و اگر موجود باشید می‌آیند برایتان نصب می‌کنند و اگر موجود نباشد باید منتظر بمانید
      هزینه دیگر ارتقا به VDSL مربوط به خرید بسته اینترنت VDSL است

  16. سلام در پی اعلام مخابرات مبنی بر برقراری اینترنت vdsl ما که از مخابرات شهید محلاتی اینترنت میگیریم فورا درخواست دادیم متعاقب اون با ما تماس گرفتن گفتن ضرف ۴۸ ساعت vdsl وصل می شه و در خانه بمانید تا کارشناس بیاد و مودم رو نصب کنه و اینکه چقدر باید کارت بکشید ما که از قطعی و کندی adsl عاجز شدیم همه شرایط رو قبول کردیم دو روز گذشت خبری نشد با مخابرات تماس گرفتیم گفتن چیزی ثبت نشده دوباره درخواست دادیم تماس گرفتن گفتن فردا میاد خونه باشید به این نشون که چهار روزه adsl ما هم قطع شده هیچ کس هم جوابگو نیست

  17. لطفا این بروزرسانی ۱۱ خرداد را کمی شفاف تر کنید. مودم قیمتش چند گفته شده؟ ترافیک داده شده برای کل سال است یا ماهیانه؟ ترافیک بین الملل است یا ترافیک داخلی؟ مودم رایگان داده می شود یا جداگانه باید خرید؟ کلا شاتل چه طرح هایی به مشترکین می دهد؟ ایا فعلا فقط قم ارایه می شود یا مشتکرین تهرانی هم می توانند دریافت کنند؟ (نه صرفا ثبت نام)

    1. این اطلاعات برای کاربران دزفول شاتل است و هنوز برای کاربران قمی و تهرانی دقیقا اطلاع‌رسانی و شفاف سازی‌ نشده است.
      در دزفول شاتل دو طرح جشنواره دارد:
      ۲۴ گیگابایت ترافیک بین‌الملل ۱۲ ماه + مودم VDSL برابر ۳۶۴ هزار تومان
      ۲۴۰ گیگابایت ترافیک بین‌الملل ۱۲ ماه + مودم VDSL برابر ۶۴۵ هزار تومان

      مودم اجباری است و قیمت آن ۳۰۵ هزار تومان است. مابقی می‌شود هزینه اینترنت که در جشنواره تخفیف خورده به گفته خود شاتل
      مودم را همراه با سرویس می‌دهند و خود نصاب شاتل می‌آید و برای شما نصب می‌کند و وای‌فای آن را هم راه‌اندازی می‌کند.

  18. من adsl با سرعت ۱۶ مگ از مخابرات گرفته بودم و مودم ایسوس با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگ داشتم ولی سرعت واقعی من همیشه روی ۸ مگ و پایین تر بود تا اینکه دو ماه پیش آذری جهرمی گفت vdsl رایگان میخوان بدن من هم درخواست دادم و رفتم مودم vdsl پیدا کردم و خریدم تا وقتی که قرار شدن vdsl رو تحویل بدن مودمم آماده باشه . البته هنوز که خبری نشده ولی با این مودم جدید سرعتم به ۱۴ مگ رسیده

    1. ۱۴ مگابیت سرعت خیلی خوبی برای ADSL است.
      ان‌شاءالله هرچه زودتر VDSL بگیری و سرعت ۵۰ مگابیت را تجربه کنید

  19. سلام خسته نباشید
    ما رفتیم‌ مخابرات برای خرید خط تلفن بهمون گفتن باید حتما فیبر نوری بخریدو اون مسیا دیگه نصب نمیشن ما هم خریدیم بعد الان برای نصب تا دم در خونه بیشتر برای من سیم کشی نکرده و میگه هزینه سیم کشی داخل خونه با خودتونه و حساب کرده برای من حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزینه داره
    مگه هزینه سیم کشی داخل به عهده خودشون نیس مگه نگفتن رایگانه؟

  20. سلام خط ثابت ما فیبر نوری الان مودم adsl/VDSL 9960 تی پی لینک دارم خواستم سرویس شاتل بگیرم گفتن چون خط ثابت شما فیبر نوری نمی تونید چجوری باید بگیرم آیا راهی داره؟؟؟
    بعد هزینه بسته های VDSL بیشتر از ADSL???

    1. سلام احتمالا باید با مخابرات صحبت کنید تا به شما سرویس اینترنت پرسرعتی بدهد
      هزینه‌های بسته‌های اینترنت VDSL گران‌تر از ADSL است

  21. سلام وقت بخیر.
    خونه ما قدیمیه خط تلفنش میگه تا ۱ مگابیت کشش بیشتر نداره.
    اگه بخوایم vdsl بگیریم، احتمالا کابل کشی نیازه درسته؟
    هزینه کابل کشی و اینا برای خونه ما چقدره حدودا درمیاد؟
    بعد باید داخل خونه رو هم کابل کشی کنیم؟ اون چقدر میشه هزینش؟ ممنون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا