اترنت

سوییچ اترنت ۱۰ گیگابیتی خانگی برای گیمینگ با اپلیکیشن موبایل و داشبورد اختصاصی

تجهیزات شبکه‌های ۱۰ گیگابیتی کم‌کم راه خود را به درون خانه‌ها پیدا کردند.

کاربران خانگی در حال عبور از سرعت‌ یک گیگابیتی هستند و تمایل دارند تجهیزاتی با سرعت‌های چند گیگابیت داشته باشند. شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات شبکه نیز با درک این نیاز بازار؛ محصولاتی می‌سازنده و معرفی می‌کنند که هم سرعت‌های بالاتر از یک گیگابیت و به طور ویژه ۱۰ گیگابیت را پشتیبانی می‌کند و هم قیمت مناسب و ارزان‌تری دارند.

شرکت نت‌گیر در نمایشگاه CES 2018 یک سوییچ ده گیگابیتی خانگی برای بازی و استریم ویدیو به نام  GS810EMX یا SX10 معرفی کرد.

این سوییچ از دو درگاه RJ45 ده گیگابیتی سود می‌برد که البته سرعت‌ها و استانداردهای جدید دنیای اترنت یعنی ۲.۵ گیگابیت و ۵ گیگابیت را نیز پشتیبانی می‌کنند. یعنی کاربران با این سوییچ می‌توانند چندین سرعت و استاندارد را در شبکه داشته باشند و دستگاه‌های با سرعت‌ها یا استانداردهای مختلفی را به کار بگیرند.

همچنین؛ این سوییچ از ۸ درگاه اترنت یک گیگابیتی استفاده می‌کند و مجهز به قابلیت‌هایی مانند QoS یا Port Trunking است که امکان دستیابی به سرعت ۲۰ گیگابیت را با قابلیت لینک اگریکیشن هم فراهم می‌کند.

انقلاب در سوییچ‌های خانگی

این سوییچ یک داشبورد مخصوص بازی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد ترافیک گیم را در شبکه بهتر مدیریت کنند. نت‌گیر روی این سوییچ مجموعه‌ای از قابلیت‌های گیمینگ نیز عرضه کرده است تا رسما این سوییچ ده گیگابیتی خانگی مخصوص گیم و گیمرها شود.

در داشبورد سوییچ GS810EMX، امکان مشاهده وضعیت هر درگاه و مدیریت آن وجود دارد. می‌توان به ترافیک هر درگاه اولویت بیشتر یا کمتری داد.

طراحی این سوییچ هم شبیه دستگاه‌های بازی است و از طراحی خشک و تکراری سوییچ‌های بازار فاصله گرفته است. برای هر درگاه یک چراغ LED زیبا برای نشان دادن وضعیت اتصال و انتقال دیتا دارد. رنگ چراغ‌های این روتر تغییر می‌کنند و قابل برنامه‌ریزی هستند.

به علاوه، نت‌گیر یک اپلیکیشن موبایل نیز برای مدیریت و گزارش‌گیری از این سوییچ روی دستگاه‌های همراه عرضه کرده است. تا کنون معدود سوییچ‌های اترنتی را شاهد بودیم که از اپ موبایل برخوردار باشند. بیشتر دستگاه‌ها طوری طراحی می‌شوند که کمترین مدیریت و کنترل آن‌ها نیز سخت است.

جنس سوییچ GS810EMX از آلومینیم است و هیچ‌گونه فنی یا خنک‌کننده‌ای استفاده نمی‌کند. می‌تواند با روترها و دستگاه‌های خانواده Nighthawk نت‌گیر به خوبی جفت شود و تاخیر بسیار کمتری در شبکه داشته باشد.

هنوز زمان عرضه یا قیمت این سوییچ ده گیگابیتی مشخص نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا