اترنت

دی‌لینک دو سوییچ گیگابیتی ۱۰ و ۲۸ درگاهه با قابلیت PoE معرفی کرد

شرکت دی‌لینک دو سوییچ جدید مدیریتی و گیگابیتی به سری محصولات DGS-1210 اضافه کرد.

سوییچ‌های مدیریتی جدید دی‌لینک ۱۰ و ۲۸ درگاهه گیگابیتی با قابلیت PoE و چندین ویژگی جدید دیگر هستند. این سوییچ‌ها از درگاه‌های ترکیبی نیز سود می‌برند.

این سوییچ‌ها در لایه ۲ شبکه به کار گرفته می‌شوند و از قابلیت‌های جدیدی مانند مود نظارت تصویری یا مسیریابی ایستا سود می‌برند. 

سوییچ DGS-1210-10MP

اولین سوییچ جدید دی‌لینک، یک سوییچ مدیریتی با ۸ درگاه RJ45 و ۲ درگاه ترکیبی است. درگاه‌های ترکیبی می‌توانند RJ45 یا SFP باشند تا از شبکه‌های با سرعت‌های بالاتر و کابل‌های مسی یا فیبرنوری پشتیبانی کنند.

این درگاه‌ها روی سرعت یک گیگابیتی Full-duplex هستند و از قابلیت Auto MDI/MDIX سود می‌برند. بنابراین؛ ظرفیت توان خروجی این سوییچ به مرز ۲۰ گیگابیت می‌رسد. جدول آدرس مک این دستگاه ۸K و اندازه آدرس‌دهی ایستای مک ۲۵۶ بیتی است.

این سوییچ از حافظه رم ۱۲۸ مگابایتی DDR3 و حافظه فلش  ۳۲ مگابایتی سود می‌برد. یکی از قابلیت‌های جدید عرضه شده روی این سوییچ؛ استفاده از درگاه‌های با قابلیت PoE است. این درگاه‌ها می‌توانند مصرف انرژی ۱۳۰ واتی برای دستگاه‌های دیگر فراهم کنند که یک میزان قدرت برق بسیار بالا است و امکان اتصال دستگاه‌هایی با مصرف انرژی زیاد را به این سوییچ می‌دهد.

سوییچ DGS-1210-28MP

سوییچ بعدی دی‌لینک ۲۸ درگاهه است که ۲۴ درگاه یک گیگابیتی RJ45 و ۸ درگاه ترکیبی (RJ45 یا SFP) دارد. قدرت انرژی‌دهی درگاه‌های POE این سوییچ به مرز ۳۷۰ وات می‌رسد که در نوع خودش بسیار بالا است و امکان اتصال چندین دستگاه به سوییچ را بدون نیاز به برق اضافی تامین می‌کند.

این سوییچ نیز جدول آدرس‌دهی مک ۸K و ورودی آدرس ۲۵۶ بیتی دارد. به علاوه، از حافظه رم ۱۲۸ مگابایتی DDR3 و حافظه فلش ۳۲ مگابایتی سود می‌برد. 

سوییچ‌های جدید دی‌لینک امکان استفاده از مود Surveillance را دارند تا برای نصب دوربین‌ها و تجهیزات نظارت تصویری بهتر پیکربندی شوند. کاربران با مراجعه به پنل مدیریتی این سوییچ‌ها می‌توانند توپولوژی شبکه مناسبی برای سیستم‌های نظارت تصویری و نصب دوربین‌ها به سوییچ انتخاب کنند. همچنین، می‌شود میزان مصرف انرژی، نوع دستگاه، آدرس IP و MAC و غیره را برای سوییچ تعریف کرد.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. ممنونم از مقاله های بسیار کاربردی و مفیدتون.
    آداپتور PoE به همراه این سوئیچ ها عرضه میشه یا باید جداگانه خرید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا