گجت

آغاز تحویل خودروهای تسلا Model 3 مجهز به وای‌فای و LTE

همان‌طور که ایلان ماسک وعده کرده بود؛ جمعه گذشته ۳۰ دستگاه خودروی هوشمند و پیشرفته تسلا Model 3 طی مراسمی به صاحبان‌شان تحویل داده شد. تسلا Model 3 یک خودروی پیشرفته و مدرن امروزی است که بازار برای وروداش مدت‌ها است در انتظار به سر می‌برد. این خودرو از ارتباطات بی‌سیم پیشرفته‌ای نیز سود می‌برد. خودروهای تسلا همیشه پیشرو بوده و از جدیدترین فناوری‌های دنیای خودرو سود می‌برند؛ به طوری که انگار همیشه چندین سال از صنعت خودرو جلوتر هستند. 

تسلا Model 3 یک خودروی سدان بزرگ الکتریکی با باتری قابل شارژ به قیمت ۳۵ هزار دلار است. این خودرو سرعت صفر تا صد کیلومتر را فقط در ۶.۵ ثانیه پر می‌کند و با شارژ کامل باتری می‌تواند مسافتی ۳۶۰ کیلومتری را بپیماید. البته، شرکت تسلا وعده کرده باتری‌های الکتریکی بزرگ‌تری برای خودروهایش عرضه کند. باتری فعلی و پایه تسلا Model 3 یک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی لیتیوم-یون است. 

سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است و از یک گشتاور ۹۶۷ نیوتونی با ۷۵۱ اسب بخار قدرت می‌گیرد. این خودرو از یک صفحه‌نمایش ۱۵ اینچی استفاده می‌کند و مجهز به ارتباطات وای‌فای، LTE، بلوتوث و فرامین صوتی است. صفحه‌نمایش زیبای این خودرو از داشبورد مجزا و به صورت افقی است. 

تسلا شرکتی است که به تقلید از دیگر خودروسازها عادت ندارد و باید فناوری‌های پیشگام خود را خلق و استفاده کند. از سال ۲۰۱۶؛ این شرکت دارد روی چیپ‌ست و فناوری کار می‌کند تا یک خودروی تسلا به یک هات‌اسپات وای‌فای برای اینترنت اشیا نیز مبدل شود. در این فناوری، اینترنت از طریق ارتباطات شبکه‌های موبایل ۴G یا ۵G دریافت شد و از طریق یک رابط به صورت وای‌فای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. 

هنوز مشخص نیست که فناوری هات‌اسپات وای‌فای در کدام مدل خودروهای تسلا به کار گرفته می‌شود اما مطمئن هستیم که در مدل ۳ نیست. وقتی صاحب یک خودروی تسلا شوید؛ از نظر اتصال به اینترنت و امکانات ارتباطی مشکلی نخواهید داشت چون انواع ارتباطات از وای‌فای و بلوتوث تا USB و LTE در اختیار شما قرار خواهند گرفت. 

اسمارت‌فون شما در تسلا مدل ۳ همه‌کاره است. با نصب اپلیکیشن تسلا می‌توانید اسمارت‌فون را به خودرو متصل کنید و از طریق بلوتوث بسیاری از کارها مانند باز کردن قفل، فرامین صوتی، پرداخت‌های NFC و غیره را انجام دهید. 

به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا؛ ۱۰۰ خودروی دیگر مدل ۳ نیز ماه آگوست به مشتریان تحویل داده می‌شود. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا