محصولات شبکهوای‌فای

ایسوس وای‌فای ۶ دسکتاپ را با عرضه کارت PCE کلید زد

وای‌فای ۶ به جریان اصلی شبکه‌های بی‌سیم در دنیا بدل شده است. روترهای وای‌فای ۶ وارد بازار شده‌اند و گوشی‌های وای‌فای ۶ نیز به تدریج دارند به دست کاربران می‌رسند.

اما یک گپ بزرگ در این بازار، استفاده از وای‌فای ۶ روی کامپیوترهای رومیزی است. هنوز شرکت‌های شبکه‌ای کارت‌های شبکه و دانگل‌های وای‌فای ۶ انگشت‌شماری ساخته و عرضه کردند. بسیاری از کاربران حتی اگر یک روتر وای‌فای ۶ خریداری کرده باشند؛ قادر به اتصال کامپیوتر شخصی خود به وای‌فای ۶ و بهره‌مندی از سرعت و کیفیت این شبکه بی‌سیم نیستند.

بیشتر بخوانید: آیا اکنون زمان خرید روتر وای‌فای ۶ است؟

شرکت ایسوس که همیشه در زمینه عرضه کارت‌های شبکه PCE پیشرو بوده است؛ از کارت شبکه‌ای به نام PCE-AX3000 رونمایی کرد تا عملا وای‌فای ۶ را به کامپیوترهای پی‌سی بکشاند.

این کارت شبکه از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax پشتیبانی می‌کند؛ دو بانده با رابط PCIe 3.0 x1 است و می‌تواند روی پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز سرعتی تا ۲.۴ گیگابیت به نمایش بگذارد.

سریع‌ترین وای‌فای روی کامپیوترهای خانگی

کارت شبکه PCE-AX3000 ایسوس از هر دو پهنای‌باند ۸۰ مگاهرتز روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۶۰ مگاهرتز روی فرکانس ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند؛ مجهز به فناوری MU-MIMO و OFDMA است تا چندین دستگاه روی یک کانال به روتر متصل شوند. همچنین از پروتکل WPA3 سود می‌برد.

این کارت از فناوری بلوتوث ۵ هم روی دسکتاپ پشتیبانی می‌کند تا کامپیوترهای شخصی بتوانند به دستگاه‌های موبایل و همراه از این طریق هم متصل شوند.

کارت وای‌فای ۶ ایسوس دارای دو آنتن خارجی بزرگ جداشدنی هم هست تا سرعت و قدرت شبکه بی‌سیم تضمین شود. این کارت از ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی و لینوکس پشتیبانی می‌کند تا طیف وسیعی از کامپیوترهای شخصی را پوشش دهد.

این محصول مبتنی بر تراشه وای‌فای ۶ اینتل AX200 است و با کارت M.2-2230 لپ‌تاپ‌ها تطابق دارد. سرعت نهایی این کارت ۳ گیگابیت است که اشاره کردیم روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۲.۴ گیگابیتی و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۶۰۰ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

گیمرها، مالتی‌مدیاکارها، کاربران حرفه‌ای و افرادی که روتر وای‌فای ۶ دارند؛ می‌توانند با خرید کارت شبکه ایسوس PCE-AX3000، کامپیوتر خود را به جدیدترین و سریع‌ترین وای‌فای دنیا متصل کنند. قیمت این کارت برای پیش‌خرید روی سایت آمازون ۷۰ دلار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا