وای‌فای

دی‌لینک فروش سیستم مش وای‌فای خانگی پرقدرت خود را آغاز کرد

شرکت دی‌لینک عرضه و فروش سیستم مش وای‌فای Covr AC3900 را در سراسر جهان آغاز کرد. دی‌لینک این سیستم پر قدرت وای‌فای برای کاربران خانگی را در نمایشگاه CES 2017 معرفی کرده بود. 

Covr AC3900 یا Covr-3902 شامل دو روتر بی‌سیم رده بالا است که با همدیگر یک شبکه مش وای‌فای ایجاد می‌کنند و می‌توانند یک ارتباط بی‌سیم یکسان و یکنواخت در خانه‌های بزرگ و میان طبقات مختلف یک ساختمان ایجاد کنند. سرعت انتقال اطلاعات با هم دو روتر به مرز ۴ گیگابیت می‌رسد.

این سیستم شامل دو دستگاه است. یک روتر بی‌سیم پرقدرت AC2600 با MU-MIMO 4×4 و روتر توسعه‌دهنده AC1300 با MIMO2x2 که همزمان در یک مکان راه‌اندازی و پیکربندی می‌شوند تا سیگنال‌های یکدیگر را تقویت کرده و نقاط کور وای‌فای را پوشش بدهند. 

روتر AC2600 دو بانده است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۸۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۷۳۳ مگابیتی را به دست می‌دهد. این روتر به عنوان روتر اصلی و اولیه در سیستم مش وای‌فای کار می‌کند و از قابلیت MU-MIMO سود می‌برد. 

روتر دوم در رده AC1300 و دو بانده است. سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۴۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز برایر ۸۶۷ مگابیت است. این روتر از MIMO 2×2 استفاده می‌کند و درگاه‌های LAN گیگابیتی برای اتصال دستگاه‌ها با کابل‌های اترنت به شبکه دارد. 

Covr-3902 یک موتور QoS برای بهبود ترافیک برای کاربردهای خاص مانند استریم ویدیوهای ۴K یا بازی‌های آنلاین دارد. به علاوه، این دستگاه‌ها به سادگی نصب و با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. دی‌لینک اپلیکیشن‌هایی را برای این سیستم عرضه کرده است تا کاربران بتوانند از طریق دستگاه‌های همراهی مانند اسمارت‌فون‌ها از راه دور به تنظیمات و پنل‌های مدیریتی روترها دسترسی داشته باشند و کارهای خود را انجام بدهند. 

دی‌لینک در اطلاعیه رسمی گفت عرضه و فروش سیستم مش وای‌فای Covr AC3900 با قیمت ۲۹۹ دلار در سایت آمازون، سایت‌های فروشگاهی دی‌لینک و شبکه خرده‌فروشی امریکا آغاز شده است. دی‌لینک برای این سیستم گارانتی سه ساله عرضه می‌کند. 

دیروز شرکت ایسوس هم فروش سیستم مش وای‌فای خود را شروع کرد. شرکت‌های دیگری مانند گوگل، لینک‌سیس، Orbi و نت‌گیر نیز سیستم‌های مش وای‌فای خود را عرضه کرده و شاهد رقابت داغ این برندها در ماه‌های آینده پیش‌رو خواهیم بود. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا