وای‌فای

تندا سیستم مش وای‌فای NOVA را برای ساختمان‌های ۶۰۰ متری معرفی کرد

شرکت تندا از یک سیستم مش وای‌فای جدید به نام Nova رونمایی کرد. تندا می‌گوید این سیستم برای ساختمان‌هایی با مساحت ۴۰۰ تا ۶۰۰ مترمربع مناسب است. 

سیستم‌های مش وای‌فای متشکل از چندین روتر بی‌سیم هستند که در نقاط مختلف قرار گرفته با سینک شدن با هم می‌توانند یک وای‌فای پرقدرت و سریع در همه نقاط فراهم کنند. 

سیستم مش وای‌فای Nova از فناوری‌هایی مانند MU-MIMO و Beamforming سود می‌برد و به استاندارد و قابلیت Wi-Fi roaming مجهز است. هر بسته مش وای‌فای نوا شامل سه روتر بی‌سیم است که به طور پیش‌فرض نصب و سینک شده هستند تا کاربران فقط آن‌ها را روشن و استفاده کنند. 

تندا می‌گوید روترهای بی‌سیم نوا از استاندارد 802.11r و 802.11v برای رومینگ سریع و از استاندارد 802.11s برای شبکه‌سازی مش سود می‌برد. لازم به توضیح است که وای‌فای رومینگ مجموعه‌ای از استانداردها و تکنیک‌ها را شامل می‌شود که می‌خواهند بر چالش‌ها و مشکلات قطعی سرویس در محدوده‌های پوشش‌دهی بزرگ غلبه کنند. با وای‌فای رومینگ دیگر هیچ‌گاه یک روتر بی‌سیم یا اکسس‌پوینت از محدوده پوشش‌دهی شبکه وای‌فای اصلی خارج نمی‌شود.

تندا درباره مشخصات سخت‌افزارهای روترهای مش وای‌فای خود هنوز اطلاعاتی منتشر نکرده است و نمی‌دانیم این روترها در رده AC1200 یا AC1300 هستند و همین‌طور دو بانده یا سه بانده هستند.

تندا می‌گوید سیستم مش وای‌فای نوا از ۳۰ اکتبر و با قیمت ۲۳۰ دلار برای بسته سه تایی روانه بازار می‌شود. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا