وای‌فای

دی‌لینک COVR-C1203: روترهای مش وای‌فای دوبانده تخم‌مرغی با به‌روزرترین تکنیک‌های وای‌فای

دی‌لینک در نمایشگاه CES 2018 از روترهای دوبانده مش وای‌فای COVR-C1203 رونمایی کرد. اکنون، این روترها در بسته‌های سه‌تایی به طور رسمی وارد بازارهای جهانی شدند و به فروش می‌رسند.

دی‌لینک سیستم مش وای‌فای COVR را در سال ۲۰۱۷ عرضه کرده بود و اکنون با معرفی روترهای COVR-C1203، این سری محصولات خود را ارتقا داده و متنوع‌تر کرده تا کاربران بتوانند انتخاب‌های بیشتری داشته باشند.

روترهای COVR-C1203 در بسته سه تایی و با قیمت ۲۵۰ دلار وارد بازار شدند. رنگ‌بندی متنوعی دارند و طراحی خاص و تخم‌مرغی آن‌ها جلب توجه می‌کند.

هریک از این روترها سرعتی ۱.۲ گیگابیت دارد و در رده AC1200 قرار دارند. دو بانده هستند که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۳۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۸۶۷ مگابیت به دست می‌دهند.

این روترها سه آنتن داخلی دارند و از فناوری MU-MIMO و MIMO 2×3 سود می‌برند. روی هریک از روترهای مش وای‌فای COVR-C1203 دو درگاه اترنت LAN یک گیگابیتی در زیر روتر جاسازی شده است که هم برای اتصال دستگاه‌های شبکه با کابل به روتر و هم برای ساخت لینک Backhaul استفاده شوند.

روی این روترها یک چراغ LED برای نمایش وضعیت شبکه مش وای‌فای قرار دارد و وزن هریک حدود ۲۵۰ گرم است. اندازه این روترها نیز ۴.۲۹ در ۴.۶۱ در ۲.۰۱ اینچ است. مصرف انرژی این روترها ۳ وات اعلام شده است.

تکنیک‌های پیشرفته شبکه‌های بی‌سیم

اما روترهای مش وای‌فای دی‌لینک COVR-C1203 از چندین فناوری و تکنیک ارتباطی بی‌سیم سود می‌برند که ارزش این محصولات را دوچندان می‌کنند.

گفتیم که این روترها از فناوری MU-MIMO سود می‌برند. مجهز به تراشه‌های ۸۰۲.۱۱ac Wave 2 هستند و به طور خودکار پیکربندی و نصب می‌شود. برای نصب آن‌ها کافی است اپلیکیشن اندرویدی یا iOS دی‌لینک را نصب کرده و با زدن چندین تقه، روترها را برای استفاده آماده کنید.

این روترها از تکنیک Smart Roaming برای اتصال دایمی و همیشگی دستگاه‌های شبکه به قوی‌ترین روتر سود می‌برند. با این فناوری، اگر کاربری از یک روتر COVR-C1203 فاصله بگیرد و سیگنال‌ها ضعیف شوند؛ سریعا شبکه مش وای‌فای به طور خودکار کاربر را به روتر COVR-C1203 دیگر نزدیک‌تر متصل می‌کند تا کاربر هیچ‌گاه اتصال‌اش از شبکه قطع نشود.

فناوری Smart Steering باعث می‌شود کاربران به طور خودکار روی بهترین باند رادیویی برای کاهش تاخیر و لگ سوییچ شوند. بهترین باند رادیویی، باندی است که خلوت‌تر است و دستگاه‌های کمتری روی آن فعالیت می‌کنند ولی پهنای‌باند و سرعت بیشتری دارد.

مثلا این روترها می‌توانند به طور خودکار دستگاه‌های با مصرف اینترنت معمولی را روی باندهای رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز قرار می‌دهند تا باندهای رادیویی ۵ گیگاهرتز برای کاربران پر مصرف و کارهایی مانند استریم ویدیو، بازی، ویرایش مالتی‌مدیا و غیره مهیا شود.

روترهای COVR-C1203 از قابلیت به‌روزرسانی خودکار فریم‌ویر نیز سود می‌برند تا همیشه آخرین نسخه میان‌افزار منتشر شده برای این روترها نصب شده باشد و کاربران خیال‌شان بابت امنیت دستگاه‌هایشان مطمئن شود.

دی‌لینک می‌گوید بسته سه‌تایی روترهای COVR-C1203 می‌تواند مساحتی نزدیک به ۴۶۰ متر مربع را زیر پوشش شبکه بی‌سیم قرار دهند.

به نظر می‌رسد این روترهای COVR-C1203 دی‌لینک برای کاربران خانگی مناسب‌تر از سیستم مش وای‌فای COVR باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا