وای‌فای

ایسوس از قوی‌ترین سیستم مش وای‌فای دنیا در نمایشگاه کامپیوتکس رونمایی کرد

ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ از چندین روتر سری AX خود رونمایی کرد. در اینجا می‌توانید خبر کامل معرفی این روترهای جدید را بخوانید.

اما شرکت ایسوس در این نمایشگاه با عرضه دو روتر RT-AX92U در یک سیستم جدید به نام AiMesh AX6100 سعی کرده قوی‌ترین سیستم مش وای‌فای دنیا را عرضه کند.

AX6100 یک سیستم سه بانده مبتنی بر استاندارد  802.11ax است. در حقیقت، باید این‌طور گفت که AiMesh AX6100 اولین سیستم مش وای‌فای پشتیبان‌کننده از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax است. همین‌طور، سریع‌ترین سیستم مش وای‌فای دنیا با سرعت ۶.۱ گیگابیت محسوب می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، این سیستم از دو روتر RT-AX92U تشکیل شده که البته از فناوری AiMesh ایسوس نیز سود برده و دیگر روترهای مش وای‌فای این شرکت هم می‌توانند بدان متصل شوند و یک سیستم با پوشش‌دهی وای‌فای بزرگ‌تر تشکیل دهند.

هر روتر RT-AX92U شامل چهار آنتن خارجی و دو آنتن داخلی است. سه بانده است که یک باند فرکانسی برای رده ۲.۴ گیگاهرتز و دو بانده فرکاسی روی ۵ گیگاهرتز فعال هستند.

فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۴۰۰ مگابیت روی MIMO 2×2 (آنتن‌های داخلی) و استاندارد ۸۰۲.۱۱n فراهم می‌کند.

فرکانس ۵ گیگاهرتز اول هم سرعتی ۸۶۷ مگابیت با MIMO 4×4 (آنتن‌های خارجی) روی استاندارد ۸۰۲.۱۱ac به کاربران می‌دهد.

فرکانس ۵ گیگاهرتز دوم سرعتی ۴۸۰۴ مگابیت روی استاندارد ۸۰۲.۱۱ax و MIMO 2×2 برای کاربران فراهم می‌سازد.

روترهای مش وای‌فای RT-AX92U از پردازنده IPQ4019 کوالکام‌ استفاده می‌کند که تراشه‌ای چهار هسته‌ای با سرعت ۷۱۶ مگاهرتز است. همراه این تراشه، ۵۱۲ مگابایت حافظه روم DDR3 و ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش NAND فراهم شده است تا سریع‌ترین کارایی ممکن به دست بیاید.

امکانات ارتباطی این روترها هم شامل چهار درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت یک گیگابیت، یک درگاه WAN با سرعت یک گیگابیت برای ارتباط مودم‌های DSL، یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB 3.1 است.

کلیدهای WPS، ریست و پاور در دسترس هستند. طراحی این روتر نیز مربعی و همانند روترهای ROG Rapture GT-AX11000 و ROG Rapture GT-AC5300 است.

اولین سیستم مش وای‌فای ۸۰۲.۱۱ax

ایسوس روی این روتر فناوری‌های MU-MIMO و Beamforming را عرضه کرده و از مدولاسیون OFDMA استفاده می‌کند تا چندین دستگاه بتوانند به طور همزمان ارسال و دریافت داده با بالاترین سرعت و کیفیت ممکن را داشته باشند.

همچنین، دو جین فناوری نرم‌افزاری مانند AiProtection Pro برای محافظت از شبکه و دستگاه‌های متصل به وای‌فای، کنترل والدین، شبکه‌های میهمان، AiCloud، پشتیبانی از IPTV، تکنیک Roaming Assist و آنالیز ترافیک برای کاربران روی این روترها مهیا است.

ایسوس به دنبال ساده‌تر کردن کارهای کاربران برای راه‌اندازی شبکه‌های مش وای‌فای در خانه‌ها است. عرضه سیستم AiMesh AX6100 نیز در همین راستا است. این سیستم با استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل ایسوس به راحتی و سریع نصب می‌شود. به علاوه، هر روتری که از فناوری AiMesh پشتیبانی می‌کند می‌تواند به این سیستم اضافه شود.

ایسوس عرضه روترهای RT-AX92U و سیستم مش وای‌فای AiMesh AX6100 را به‌زودی آغاز می‌کند و هنوز قیمت آن‌ها تعیین نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا