وای‌فای

روتر مش وای‌فای که می‌تواند مغز شبکه شما باشد

شرکت Securifi یکی از تولیدکنندگان روترهای امنیتی و خاص منظوره در دنیا است. این شرکت چند روتر بیشتر ندارد ولی هریک زا آن‌ها با طراحی و ویژگی‌های خاصی وارد بازار شدند. 

مهم‌ترین ویژگی شاخص روترهای شرکت سکوریفای، استفاده از نمایشگر بزرگ در روترهایش است. حتما تا کنون عکس برخی از محصولات این شرکت را دیده‌اید.

جدیدترین روتر این شرکت به نام Almond 3S هنوز وارد بازار نشده ولی امکان پیش‌خرید آن از روی سایت این شرکت امکان‌پذیر است.

این روتر از نظر طراحی و ویژگی‌ها به روتر Almond 3 بسیار شبیه است ولی قابلیت‌های هوشمند و امنیتی بیشتری دارد و می‌تواند همانند یک هاب مرکزی هم در خانه استفاده شود.

با هم نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های روتر سکوریفای Almond 3S می‌اندازیم:

مغز شبکه شما

شرکت سکوریفای روتر Almond 3S را مغز شبکه کاربران نامیده است. یک دستگاه چندکاره که می‌تواند یک سیستم هوشمند و امنیتی در خانه شما باشد در حالی‌که نسبت به بسیاری از روترهای موجود در بازار قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

این دستگاه می‌تواند یک روتر مش وای‌فای، اکسس‌پوینت، روتر تقویت‌کننده (اکستندر) و یک بریج در شبکه باشد. دو بانده است و در رده AC1200 قرار می‌گیرد.

در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۳۰۰ مگابیتی و فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۸۶۷ مگابیتی را شاهد هستیم که باعث می‌شود یک روتر پرسرعت حداقل روی کاغذ نباشد.

از چهار آنتن داخلی بهره می‌برد که سهم هر فرکانس دو آنتن است. هر دو فرکانس هم از فناوری MIMO 2×2 سود می‌برند.

یک صفحه‌نمایش رنگی ۲.۸ اینچ بزرگ‌ترین نشانه طراحی این روتر است. این نمایشگر لمسی است و شامل آیکون‌ها و تنظیماتی می‌شود که کار با این روتر را ساده‌تر می‌کند و تجربه جالب و جدیدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

این روتر دو درگاه اترنت یک گیگابیتی، یک درگاه WAN و یک درگاه USB 2.0 دارد.

هاب شبکه شما

گفتیم که روتر Almond 3S فقط یک روتر وای‌فای نیست بلکه می‌تواند یک هاب هوشمند در خانه و شبکه شما باشد. این دستگاه از استانداردهای خانه‌های هوشمند Z-Wave و ZigBee HA 1.2 پشتیبانی می‌کند. 

یعنی می‌توانید مدیریت و کنترل دستگاه‌های هوشمند و متصل به اینترنت درون خانه‌تان را هم به این روتر بسپارید. از دستیارهای صوتی دیجیتالی مانند الکسای آمازون پشتبانی می‌کند و می‌تواند با بلندگوهای هوشمند جفت شود.

این روتر از پلتفرم امنیتی Almond Guard سود می‌برد. این پلتفرم شامل چندین ابزار و قابلیت امنیتی است که در مجموع باعث محافظت از اطلاعات و دستگاه‌های شبکه شما می‌شوند.

 Almond Guard شامل یک ابزار حرفه‌ای مانیتورینگ شبکه، پاسخ‌گویی ۲۴ و ۷ روزه، سیستم مانیتورینگ روزانه شبکه، ابزارهای پشتیبان‌گیری و ابزارهای نظارتی دیگر است.

هنوز این روتر وارد بازار نشده و به طور رسمی مورد بررسی و ارزیابی قرار نگرفته است. مطمئنا این روتر می‌تواند تجربه کاربری متفاوتی را برای کاربران رقم بزند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا