وای‌فای

لینک‌سیس برای سیستم مش وای‌فای Velop نودهای دیواری معرفی کرد

سیستم مش وای‌فای Velop لینک‌سیس یکی از بهترین راه‌کارهای وای‌فای است. 

شرکت لینک‌سیس روی این راه‌کار خود مانور زیادی داده و تا کنون چندین مدل از روترهای مش وای‌فای برای کاربردها، کاربران و محیط‌های مختلف کاری عرضه کرده است.

جدیدترین اقدام این شرکت؛ عرضه یک سیستم جدید مش وای‌فای Velop با نودهای متصل به دیوار است. 

سیستم مش وای‌فای جدید Velop AC4800 شرکت لینک‌سیس شامل یک نود یا روتر اصلی AC2200 سه بانده و دو نود AC1300 دو بانده است که می‌توانند به طور مستقیم به دیوار و پریز برق متصل شوند.

هر دو نوع نودها از فناوری MU-MIMO و رمزنگاری WPA2-personal پشتیبانی می‌کنند و شامل بلوتوث ۴.۱، برای نصب توسط اپلیکیشن و پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت ۷۱۶ مگاهرتز هستند.

نود اصلی سرعتی ۲۲۰۰ مگابیت در مجموع سه باند به نمایش می‌گذارد و از ۶ آنتن و آمپلی‌فایر سود می‌برد. البته، همانند دیگر روترهای مش وای‌فای لینک‌سیس، این آنتن‌ها داخلی هستند و هیچ‌گونه آنتن خارجی مشاهده نمی‌شود.

نودهای فرعی plug-in دارای سرعتی ۱۳۰۰ مگابیتی بوده و از سه آنتن و آمپلی‌فایر استفاده می‌کنند.

راه‌کاری برای خانه‌های چند اتاقه

لینک‌سیس توصیه می‌کند سیستم Velop AC4800 برای خانه‌های دارای ۳ یا ۴ اتاق و همین‌طور آپارتمان‌هایی با حداکثر مساحت حدودی ۴۶۷ مترمربع خریداری و استفاده شود.

برای خانه‌های با مساحت بزرگ‌تر یا تعداد اتاق‌های بیشتر می‌توان سیستم مش وای‌فای AC6600 را استفاده کرد. این سیستم می‌تواند بالای ۵ اتاق و مساحتی ۵۶۰ مترمربعی را پوشش دهد.

از نظر درگاه‌های ارتباطی، نود سه بانده دارای دو درگاه اترنت LAN یک گیگابیت است که البته برای WAN هم قابل استفاده هستند. نودهای دو بانده درگاه اترنت ندارند و از یک منبع تغذیه داخلی برای اتصال مستقیم به پریز برق سود می‌برند.

هر دو نود دارای کلید ریستارت راحتی هستند تا کاربران بتوانند در صورت نیاز ازشان استفاده کنند.

لینک‌سیس برای سیستم‌های مش وای‌فای Velop یک اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS نیز عرضه کرده است تا نصب و راه‌اندازی، تنظیمات و اتصال نودها به روتر اصلی ساده‌تر شود.

این اپلیکیشن دارای ابزارهایی مانند کنترل والدین، تست سرعت، تعریف شبکه میهمان و کنترل پهنای‌باند است.

قیمت سیستم مش وای‌فای Velop AC4800 در بازار ۳۹۹ دلار اعلام شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا