وای‌فای

ایسوس ROG Rapture GT-AX11000 ظاهر شد: اولین روتر سه باند وای‌فای ۶ با سرعت ۱۰ گیگابیت

ایسوس چن ماه پیش از روتر ROG Rapture GT-AX11000 به عنوان اولین روتر ۱۰ گیگابیتی دنیا رونمایی کرد.

ولی این روتر نه برای فروش وارد بازار شد و نه صفحه اطلاعات و مشخصات آن روی سایت ایسوس قرار گرفته بود. حالا که به اواخر سال ۲۰۱۸ نزدیک شدیم و چندین شرکت مانند نت‌گیر و تی‌پی‌لینک روترهای سری وای‌فای ۶ خود را عرضه کردند؛ سروکله ایسوس GT-AX11000 پیدا شده است.

روتر GT-AX11000 از آخرین نسل استاندارد وای‌فای به همراه به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌ای سود می‌برد. مجهز به وای‌فای ۶ و سه باند فرکانسی است که در نهایت سرعت وای‌فای ۱۱ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

همانند دیگر روترهای سری AX11000 بازار، در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۱۱۴۸ مگابیت و در هریک از فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۸۰۴ مگابیت را به دست می‌دهد. 

چون روی این روتر از MIMO 4×4 استفاده می‌شود؛ به ۸ آنتن خارجی مجهز شده است و پردازنده‌ای ۴ هسته‌ای با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز به همراه ۱ گیگابایت رم و ۲۵۶ مگابایت فلش روی آن سوار می‌شود.

فراتر از نیاز یک کاربر عادی

همان‌طور که گفتیم؛ ایسوس در این روتر از پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها و فناوری‌ها مانند OFDMA و Beamforming استفاده می‌کند. افزون بر این، شاهد به‌کارگیری مدولاسیون QAM با نرخ بسیار بالای ۱۰۲۴ بیتی و پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتزی روی فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز هستیم.

۲ درگاه USB 3.1 Gen 1، چهار درگاه LAN و ۱ درگاه WAN دارد ولی نکته گفتنی درباره این درگاه‌ها، پشتیبانی از سرعت ۲.۵ گیگابیت روی درگاه‌های RJ45 است.

ایسوس همانند روترهای بی‌سیم دیگر خود، روی روتر GT-AX11000 نیز فهرستی بلند از امکانات و قابلیت‌ها ردیف کرده است که دیگر بیان آن‌ها از حوصله این مطلب خارج است. تقریبا شما روی این روتر نیازی به هیچ اپلیکیشن، قابلیت و ابزار ثالثی پیدا نخواهید کرد.

واضح است کارایی این روتر بالاتر از نیاز کاربران عادی است و بازار و مشتری‌های خاص خود را دارد. استریم ۴K و بازی‌های آنلاین می‌توانند بهترین کاندید استفاده از روتر ایسوس GT-AX11000 باشند.

این روتر به‌زودی وارد بازار می‌شود و به رقابت با دیگر روترهای سری AX11000 می‌پردازد. احتمالا، ایسوس بار دیگر این روتر را در نمایشگاه CES 2019 نمایش می‌دهد و از دیگر روترهای جدید خود پرده‌برداری خواهد کرد.

سال ۲۰۱۹ به طور خاص شاهد موج رونمایی و معرفی روترهای وای‌فای ۶ خواهیم بود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا