راهنمای خرید

چرا تی‌پی‌لینک RE200 بهترین تقویت‌کننده وای‌فای خانگی است؟

بسیاری از سایت‌های معتبر دنیا، تقویت‌کننده TP-Link RE200 را به عنوان یکی از بهترین گجت‌های شبکه سال ۲۰۱۸ و بهترین اکستندر خانگی دنیا معرفی کرده و جزو پیشنهادهای ویژه خریدشان به کاربران است.

چرا با وجود اکستندرهای بسیار قوی‌تر و بهتر در بازار؛ تی‌پی‌لینک RE200 این همه محبوب است و بهترین تقویت‌کننده خانگی معرفی می‌شود؟

سایت تک‌کرانچ در تعریف این دستگاه می‌گوید: «اگر کاربران خانگی و آپارتمانی دنبال یک دستگاه ساده و ارزان‌قیمت برای تقویت سیگنال‌های وای‌فای خانه‌شان هستند؛ فقط می‌توان تقویت‌کننده دو بانده تی‌پی‌لینک RE200 را پیشنهاد کرد.»

بیشتر بخوانید: ۴ وای‌فای اکستندر برتر بازار در سال ۲۰۱۸

تک‌کرانچ می‌گوید این اکستندر تنها توسعه‌دهنده محدوده پوشش‌دهی یک شبکه وای‌فای نیست؛ بلکه می‌تواند کیفیت شبکه را هم افزایش داده و تاخیر شبکه را کاهش دهد. اگر این دستگاه با یک روتر خوب جفت شود؛ می‌تواند در عملکرد و سرعت وای‌فای بهبود بزرگی پدید آورده و دیگر شبکه در وضعیت پر ترافیک نباشد.

تی‌پی‌لینک RE200 جمع‌وجور است؛ به راحتی با نصب مستقیم به پریز برق در چند ثانیه پیکربندی شده و شروع به کار می‌کند؛ یک درگاه شبکه اترنت LAN صد مگابیتی برای اتصال یک دستگاه با کابل شبکه دارد. 

اگر شما کاربر خانگی هستید که نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید یک روتر پرقدرت جدید یا خرید یک توسعه‌دهنده گران‌قیمت بپردازید؛ یک روتر بی‌سیم خوب در خانه دارید و شاید برخی نقاط وای‌فای ضعیف است؛ خرید تقویت‌کننده تی‌پی‌لینک RE200 تصمیم بسیار صحیحی است.

بهبود وای‌فای با هزینه‌ای کم

این دستگاه دوبانده AC750 است و از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت و فرکانس ۵ گیگاهرتز با سرعت ۴۳۳ مگابیت پشتیبانی می‌کند. دو بانده بودن RE200 یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود چون می‌تواند برای تقویت روترهای دوبانده هم انتخاب شود و هر دو فرکانس را تقویت‌شده به دست شما برساند.

مجهز به کلیدها و استانداردهای امنیتی WPA-PSK و WPA2-PSK است و با کلید WPS در چند ثانیه سریعا نصب می‌شود. 

سه آنتن داخلی دارد و مصرف انرژی آن تنها ۶.۵ وات است. پنل مدیریتی و امکانات نرم‌افزاری این تقویت‌کننده هم در حد و اندازه نیاز کاربران خانگی است. شاید نتوان به ابزارهای بسیار پیشرفته روی این دستگاه اشاره کرد ولی حقیقت این است که بسیاری از کاربران خانگی به این قابلیت‌ها نیازی ندارند.

تی‌پی‌لینک RE200 در ارزیابی‌ها و تست‌ها هم نتیجه قابل قبول و بسیار مناسبی داشته و نسبت به بسیاری از سخت‌افزارها و اکستندرهای پر رسم و نشان بازار؛ بهتر عمل می‌کند.

خوش‌بختانه، این رنج اکستندر در بازار ایران هم به‌ آسانی یافت می‌شود و با قیمت‌هایی زیر ۹۰۰ هزار تومان قابل خریداری و استفاده است. 

 خرید اکستندر تی‌پی‌لینک RE200 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. مطالب خوبی بود ممنون
    سوکت شبکه این اکستندر خروجی هست یا ورودی؟
    یعنی به وسیله wifi امواج رو تبادل کنه و با کابل اترنت دیتا رد و بدل کنه؟
    یا بوسیله کابل اترنت دیتا رد و بدل کنه و بصورت wifi بده؟ هر دو حالت امکانش هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا