آموزش

به کدام کشورها برای سریع‌ترین اینترنت دنیا سفر کنیم؟

معمولا در هنگام انتخاب یک کشور و مکان برای سفر تابستان یا گردش‌گری، وضعیت اینترنت آخرین چیزی است که به فکرش باشید.

اما شاید فردی هستید که می‌خواهید به کشور و مکانی سفر کنید که سریع‌ترین اینترنت دنیا را دارد تا هم از تعطیلات خود لذت ببرید و هم سریعا عکس‌ها و ویدیوهای خود را روی اینستاگرام آپلود کنید و شاید هم در اوقات بیکاری، برخی کارهای عقب افتاده یا فیلم‌ها و سریال‌های دلخواه را تماشا کنید.

معمولا سرعت اینترنت ارتباط خطی با مکانی که می‌خواهید سفر کنید؛ ندارد. مثلا، این‌طور نیست که در همه کشورهایی اروپایی از یک سرعت اینترنت بسیار سریع برخوردار باشید یا اینکه با سفر به کشورهای جنوب شرق آسیا؛ سریع‌ترین اینترنت زندگی‌تان را تجربه کنید.

بهترین مثال، کشورهای ترکیه و امارت هستند. این دو کشور اگرچه از نظر گردش‌گری در سطح بالایی قرار دارند ولی از نظر سرعت اینترنت اصلا در رده سریع‌ترین مکان‌ها و کشورهای دنیا قرار ندارند.

جالب است بدانید براساس گزارش موسسه معتبر انگلیسی World Broadband Speed League؛ جزیره ماداگاسکار در افریقا یکی از سریع‌ترین اتصال‌های اینترنت دنیا را با سرعت ۲۴.۹ مگابیت دارا است. شما تصور می‌کردید با سفر به ماداگاسکار می‌توانید از چنین اینترنتی بهره ببرید؟

تشنگان اینترنت در ماداگاسکار

تقریبا سرعت اینترنت در ماداگاسکار دو برابر متوسط سرعت اینترنت در جهان است. یعنی سرعت اینترنت در ماداگاسکار از کشورهایی مانند فرانسه، انگلیس و کانادا هم بیشتر است.

سرعت بالای اینترنت در این جزیره دیدنی افریقایی به خاطر کابل‌کشی زیردریایی در منطقه افریقای شرقی است. کابل‌های فیبرنوری زیردریایی از کشور سودان به سوی افریقای جنوبی عبور می‌کنند. البته؛ فقط دو درصد از ساکنان این جزیره به چنین اینترنتی دسترسی دارند و بقیه ساکنان از سرعت اینترنت پایین‌تری برخوردار هستند.

سنگاپور هم سریع‌ترین اینترنت را در کشورهای جهان دارا است. اگر برنامه‌ریزی کردید که به این کشور سفر کنید؛ خودتان را برای استفاده از بالاترین سرعت اینترنت آماده کنید. مثلا، نوت‌بوک‌ و اسمارت‌فونی با وای‌فای قدرتمند و شبکه‌های موبایل سریع همراه خودتان ببرید. گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۲ درصد شهروندان سنگاپوری به یک اتصال اینترنت سریع دسترسی دارند.

کشورهای حوزه اسکاندیناوی نیز سریع‌ترین اینترنت را در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی دارند. کشورهای نروژ، سوئد و دانمارک با بهره‌گیری از ارتباطات فیبرنوری و کابل‌کشی‌های وسیع اینترنت، بهترین مقصد گردشگران تشنه اینترنت هستند. وقتی در هتل‌ها و مراکز عمومی این کشورها نشسته‌اید و به اینترنت وصل می‌شوید؛ حس و حالی کمتر از دیوانه‌ها نخواهید داشت.

کشور ایالات متحده از نظر سرعت اینترنت در رتبه ۲۰ ام قرار دارد. یعنی ۱۹ کشور در دنیا از جمله ژاپن، اسپانیا و بلژیک اینترنتی سریع‌تر از امریکا دارند. 

اینترنت در سفر یک نیاز ضروری و اساسی است. بنابراین؛ همیشه پیش از انتخاب یک کشور و منطقه گردشگری، با جست‌وجو در اینترنت سعی کنید اطلاعات و جزییاتی از وضعیت سرعت اینترنت در آن کشور و شهر به دست بیاورید و حتی سریع‌ترین سرویس‌دهنده‌ها، هتل‌ها، مکان‌های عمومی و تجاری، کافی‌شاپ‌ها و هات‌اسپات‌های وای‌فای را پیدا و علامت‌گذاری کنید.

سفر و سلفی و سیاحت بدون اینترنت بی‌مزه است. به قول برخی دوستان اینترنت در سفر از بنزین هم مهم‌تر است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا