نقد و بررسی

بررسی مودم نتربیت NW-651D: لذت هر نوع اینترنت سیم کارتی با مودم ۴.۵G TDLTE

مشخصات خوب، سرعت بالا، آنلاک و فول باند، درگاه‌های شبکه اترنت، درگاه USB، آنتن‌های خارجی و وای فای دو بانده AC1200

امروز با بررسی مودم نتربیت NW-651D همراه ما باشید؛ یکی از بهترین مودم‌های رده ۴.۵G TDLTE بازار که می‌تواند شما را غافل‌گیر و هیجان‌زده کند.

نتربیت ۶۵۱D هم رده مودم‌های معروفی از بازار مانند ایرانسل TF-i60 H1، هواوی ۶۱۲، هواوی B622، هواوی L01s/L02، سرکام LTE2122GR و تی پی لینک MR600 است.

مودمی از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت، وای‌فای دو بانده AC1200، آنتن‌های خارجی جداشدنی، چندین درگاه شبکه LAN گیگابیتی و یک درگاه USB.

پنل کاربری مودم ۶۵۱ بسیار کاربرپسند و کاربردی است؛ می‌توانید VPN تعریف کنید یا APN جدید برای شبکه موبایل بسازید.

نتربیت NW-651D همه مشخصات یک مودم جذاب برای بازار ایران را دارد ولی با قیمت زیر ۵ میلیون تومان وارد بازار شده است.

معرفی مودم Neterbit NW-651D

دستگاه ۶۵۱D اولین مودم ترکیبی برند نتربیت است که از اینترنت ۴G LTE و اینترنت TDLTE روی باند ۴۲ پشتیبانی می‌کند.

به این معنی که شما می‌توانید هر سیم کارت از هر اپراتوری را روی این مودم انداخته و با آن به اینترنت بی‌سیم موبایل وصل شوید.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

نتربیت ۶۵۱D اصطلاحا از رده مودم‌های رومیزی ۴.۵G/TDLTE بازار محسوب می‌شود که این روزها خیلی پرطرفدار و محبوب هستند و فروش خوبی دارند.

این مودم می‌تواند بیشترین سرعت دانلود را به مشتری بدهد؛ ضمن اینکه به وای فای دو بانده مجهز است تا کاربر چیزی از دست نداده باشد.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

یک درگاه WAN، چندین درگاه LAN و یک درگاه USB به همراه دو آنتن خارجی جداشدنی و چندین آنتن داخلی، امکانات ارتباطی کافی این دستگاه برای یک خانه هستند.

همانند مودم‌های نتربیت NW-431F و NWR-M920، این مودم در داخل ایران و توسط خود شرکت آونگ تولید شده است و از سه سال گارانتی تعویض و تعمیر این شرکت برخوردار است.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

مدت‌ها است شرکت آونگ، با همکاری شرکت دی لینک و مراکز تحقیقاتی که در تایوان و امارات دارد؛ برخی مودم‌های معروف بازار را در ایران تولید و عرضه می‌کند که مودم Neterbit NW-651D جدیدترین محصول آن‌ها است.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

اما مزیت ویژه مودم‌های نتربیت نسبت به مدل‌های همتای خارجی خود، قیمت پایین‌تر و رقابتی‌تر، پنل کاربری تماما فارسی و سفارشی‌سازی شده برای کاربران ایرانی و افزوده شدن برخی ویژگی‌های کاربردی است.

طراحی مودم نتربیت ۶۵۱D

مودم ۴.۵G TDLTE نتربیت از طراحی جذاب و تا حدودی آشنا سود می‌برد؛ مشابه مودم‌های سیم کارتی نسل‌های پیشین برندهای هواوی و ZTE.

مشکل رنگ و استوانه‌ای است؛ ردیفی از چراغ‌های LED چشمک‌زن آبی رنگ که تعدادشان هم کم نیست؛ در یک نوار باریک و بالای پنل جلویی، چینش شدند.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

در پایین آن، لوگوی Neterbit را می‌بینیم و در سمت راست شیار سیم کارت بزرگ و در سمت چپ، کلید روشن/خاموش وای‌فای و WPS قرار گرفته است.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

در بدنه پشتی، ابتدا کانکتورهای آنتن‌های خارجی دیده می‌شوند. در وسط برچسب اطلاعات مودم و در ردیف پایین، یک درگاه USB 2.0، چهار درگاه LAN گیگابیتی که یک درگاه سمت چپ برای WAN استفاده می‌شود؛ کلید ریست و کانکتور آداپتور برق مودم قرار دارند.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

کیفیت ساخت و جنس بدنه خیلی خوب و محکم است. وقتی مودم را به دست می‌گیرید؛ این موضوع را کاملا حس کرده و متوجه استحکام بدنه بالای آن خواهید شد.

آنتن‌ها به راحتی نصب می‌شوند و در جهت‌های مختلف ۱۸۰ درجه قابل تنظیم خواهند بود. کار با شیار سیم کارت هم خیلی راحت است.

مشخصات مودم نتربیت NW-651D

با مودمی در رده LTE Cat 6 روبرو هستیم.

اگر با رده‌های LTE مودم‌های سیم‌کارتی آشنا باشید؛ خوب می‌دانید وقتی می‌گوییم LTE Cat 6 یعنی حداکثر سرعت دانلود به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود به ۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

این سرعت دانلود و آپلود، برای هر ایرانی کافی و ایده‌آل است. به طور عملی، انتظار داریم از این مودم سرعتی ۵۰ تا ۱۵۰ مگابیت بگیریم که در بخش تست و ارزیابی مودم، به نتایج مختلف اشاره می‌کنیم.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

مسئه مهم، پر چالش و درگیرکننده ذهن کاربران در مودم‌های سیم‌کارتی، پشتیبانی از باندهای رادیویی است. در مودم ۶۵۱D از باندهای رادیویی زیر استفاده می‌شود:

۴G LTE FDD: B1/B3/B7/B8

۴G LTE TDD: B40/B42/B43

WCDMA: B1/B3

خوش‌بختانه، تمام باندهای فرکانسی رادیویی که در ایران نیاز داریم یا در آینده نیازمان می‌شوند؛ در مودم NW-651D نتربیت جمع شدند.

از باندهای ۱ و ۳ و ۷ برای FDD تا باند مهمی مانند ۴۲ روی TDLTE و حتی باندهای ۴۰ و ۴۳ که شاید در آینده نزدیک، مقصد بعدی TDD ایران باشند.

پس، درباره باندهای رادیویی این مودم هیچ نگرانی نیست و همان‌طور که اشاره شد؛ با خیال راحت می‌توانید هر سیم کارت FDD یا TDD از هر اپراتور حقیقی یا مجازی (MVO) را روی آن انداخته و به شبکه وصل شوید.

مزیت بزرگ بعدی، وای فای دو بانده AC1200 است. به این معنی که می‌توانیم از دو فرکانس کاری وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز روی این مودم با MIMO 4×4 استفاده کنیم.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت برای مصارف عمومی، وب‌گردی، حضور در شبکه‌های اجتماعی و کار با پیام‌رسان‌ها است.

و فرکانس کاری ۵ گیگاهرتز با حداکثر سرعت ۸۶۷ مگاهرتز و پهنای‌باند بالاتر، برای گیمینگ، استریم ویدئو، آپلود فایل‌های بزرگ، دانلود و کارهایی نظیر این‌ها عالی است.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

نتربیت ۶۵۱ دارای پردازنده مودم کوالکام اسنپدراگون X12 است. پردازنده سوییچ این مودم از شرکت مدیاتک و مدل MT7621DAT است. برای وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز از تراشه مدیاتک MT7603E و برای فرکانس کاری ۵ گیگاهرتز سراغ تراشه مدیاتک MT7613BEN رفتند.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

در کنار این تراشه‌ها، ۱۲۸ مگابایت حافظه داخلی و ۱۲۸ مگابایت حافظه ROM یا فلش استفاده شده است.

پنل کاربری و نصب Neterbit NW-651D

یک مزیت ویژه مودم‌های نتربیت، پنل کاربری فارسی و کاملا سفارشی‌سازی شده توسط شرکت آونگ است. ما این ویژگی را به وضوح در مودم ۶۵۱D می‌بینیم.

وقتی وارد پنل کاربری تحت وب این مودم می‌شوید؛ احتمالا غافل‌گیر شده و انتظار دارید این سطح بالا از تنظیمات، دسترسی‌های سریع و امکانات را ببینید.

پنل مودم Neterbit NW-651D

برایم جالب بود که در همان صفحه نخست، می‌توانستم به کلی از اطلاعات و وضعیت شبکه موبایل، وای‌فای، مصرف اینترنت، دستگاه‌های متصل به وای‌فای و … برسم.

افزون بر آن، میانبرهایی برای تمام تنظیمات مهم مودم در همان صفحه نخست وجود دارد.

شما یک منوی کامل در سمت چپ صفحه دارید:

پنل مودم Neterbit NW-651D

یک نوار میان نوار منوها و بخش اصلی صفحه وجود دارد که منوی میانبری برای مشاهده وضعیت بخش‌های مختلف است:

در بالای صفحه، نواری مشاهده می‌شود که خلاصه وضعیت شبکه موبایل و تنظیمات سریع وای‌فای‌ها و شبکه‌های میهمان را به شما نشان می‌دهد:

پنل مودم Neterbit NW-651D

در پایین‌ترین بخش صفحه، گزینه More Config مشاهده می‌شود که با کلیک روی آن، باز هم فهرستی از تنظیمات سریع مانند اتصال اینترنت، پورت فورواردینگ، وی پی ان، تنظیمات پروتکل IPv6، تنظیمات DMZ و DDNS و … را به شما پیشنهاد می‌کند.

پنل مودم Neterbit NW-651D

بنابراین، شما در همان صفحه نخست به بسیاری از تنظیمات، فقط با یک کلیک یا نهایتا دو کلیک دسترسی پیدا می‌کنید و دیگر نیازی نیست وقت بگذارید و در منوهای مختلف و تنظیمات پیشرفته، دنبال تنظیم DMZ یا VPN Client بگردید.

در بخش ۴G Modem Status می‌توانیم باند رادیویی که مودم به آن متصل شده، شبکه موبایل، نوع شبکه و … را ببینیم:

پنل مودم Neterbit NW-651D

در بخش Client Status می‌توانید دستگاه‌های متصل به وای‌فای را مشاهده و در صورت لزوم، آن‌ها را بلوکه کنید:

پنل مودم Neterbit NW-651D

در بخش Wireless Status سریعا می‌توان وای‌فای‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز را مدیریت کرد:

پنل مودم Neterbit NW-651D

نهایتا بخش Internet Status نیز یک وضعیت کلی از اتصال اینترنت نشان می‌دهد.

با هم تصاویری از بخش‌های مختلف پنل تنظیمات مودم Neterbit NW-651D را ببینیم:

تست و ارزیابی نتربیت NW-651D

می‌خواهیم سرعت و وضعیت اینترنت و وای‌فای مودم ۶۵۱ را ارزیابی کنیم.

برای تست سرعت اینترنت، از ۴ سیم‌کارت وینکس (اینترنت TDLTE)، ایرانسل، همراه اول و شاتل موبایل (تنظیم روی شبکه ایرانسل) استفاده می‌کنیم.

برای وای‌فای هم از نرم‌افزار WiFi Spped Test Pro استفاده می‌کنیم که وضعیت قدرت سیگنال‌ها، سرعت وای فای، سرعت اینترنت و تاخیر را نشان می‌دهد.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

محیط تست، ساختمانی حدود ۱۲۰ متری در طبقه دوم با محیط اطراف باز، فاصله حدود ۷۰۰ متری با دکل BTS ایرانسل و ۱.۵ کیلومتر با دکل همراه اول است. به همین دلیل، معمولا، سرعت اینترنت ایرانسل بهتر از همراه اول است.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

تست اینترنت TDLTE

تست‌های زیادی با گوشی موبایل و لپ‌تاپ روی اینترنت تی دی وینکس انجام دادیم. در چندین روز مختلف و ساعت‌های صبح زود، اواسط روز و سرشب!

بیشترین سرعتی که با مودم NW-651D گرفتیم؛ دانلود ۳۱.۵ مگابیت بود. بارها سرعت‌های ۱۵ تا ۱۹ مگابیت و حتی ۲۱ الی ۲۲ مگابیت نیز به دست آمد.

تست مودم نتربیت 651D

سرعت آپلود در تمام تست‌ها زیر ۱ مگابیت بود که خوب دور از انتظار است.

پینگ تست‌ها هم از ۵۳ میلی ثانیه تا ۸۰ میلی ثانیه در تغییر بود. بیشتر اوقات، پینگ‌های ۵۴ میلی ثانیه، ۶۰ میلی ثانیه و ۷۲ میلی ثانیه به دست آمد.

تست اینترنت ایرانسل

وقتی سیم‌کارت وینکس را درآورده و سیم‌کارت ایرانسل موبایل را روی مودم انداختیم؛ وضعیت به کلی عوض شد.

سرعت دانلودها از ۶۱.۵۵ مگابیت شروع شد و تا ۷۵.۹۴ مگابیت، ۸۷.۷ مگابیت، ۸۳.۲ مگابیت و ۸۸ مگابیت رفت.

تست مودم نتربیت 651D

پینگ اینترنت ایرانسل نیز به طور میانگین ۳۰ الی ۳۳ میلی ثانیه بود.

سرعت آپلود بین ۳۱ تا ۴۳ مگابیت در نوسان بود ولی بیشتر اوقات ۳۹ مگابیت، ۴۱ مگابیت و نهایتا ۴۴ مگابیت به دست آمد.

تست مودم نتربیت 651D

اینترنت ایرانسل خیلی روان و تمیز و راحت بود؛ همه اپ‌ها سریعا اجرا شده یا تب‌های مرورگر باز می‌شدند. آپلود فایل روی شبکه‌های اجتماعی خیلی سریع و بدون تاخیر صورت می‌گرفت و نشان می‌داد برای چندوظیفه‌گی خوب است.

تست سرعت شاتل موبایل

بیشترین سرعت دانلود روی مودم نتربیت ۶۵۱D را با سیم کارت شاتل موبایل گرفتیم: ۱۲۱ مگابیت بر ثانیه با پینگ ۵۱ میلی ثانیه!

میانگین سرعت دانلود بالای ۱۰۰ مگابیت بود و به ندرت در تست‌ها و روی وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز، سرعتی مانند ۸۹.۳۸ مگابیت به دست آمد.

تست مودم نتربیت 651D

گرفتن سرعت‌های ۱۱۴ مگابیت، ۱۰۸ مگابیت و ۱۱۶ مگابیت روی گوشی با وای‌فای ۵ گیگاهرتز، بارها تکرار شد.

تست مودم نتربیت 651D

سرعت آپلود روی گوشی موبایل از ۴۷ الی ۴۸ مگابیت تا ۵۴ مگابیت نوسان داشت.

در دسکتاپ، سرعت دانلود حدود ۱۰۴ مگابیت بود. سرعت آپلود هم به ۱۳ الی ۱۴ مگابیت می‌رسید.

تست سرعت همراه اول

روی لپ‌تاپ، حداکثر سرعت دانلود ۵۲.۲۶ مگابیت با آپلود ۲۸.۸۱ مگابیت و پینگ ۴۰ میلی ثانیه را داشتیم.

تست مودم نتربیت 651D

در موبایل، سرعت ۵۱.۳ مگابیت با آپلود حدود ۱۸ مگابیت و پینگ ۵۰ میلی ثانیه ثبت شد.

تست مودم نتربیت 651D

در غالب تست‌هایی که تکرار کردیم؛ میانگین سرعت چه با گوشی و چه با لپ‌تاپ در حوالی ۴۰ تا ۵۰ مگابیت بود.

سرعت و سیگنال وای‌فای

جداول زیر، نتیجه تست‌های وای‌فای مودم در فاصله‌های مختلف است.

به این نکته توجه کنید که همیشه در وای‌فای، نوسان داریم و نباید نتایچ حتما مبتنی بر تئوری‌ها و قواعد مرسوم باشند.

مثلا، گاهی اوقات سرعت اینترنت در نقطه‌ای دورتر از مودم، بیشتر از سرعت اینترنت در نزدیکی مودم به دست می‌آید.

تست کانال ۲.۴ گیگاهرتز وای‌فای:

وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز نزدیک مودم فاصله ۵ متر فاصله ۱۰ متر فاصله ۱۵ متر
سرعت وای‌فای ۱۲۰.۲۰ مگابیت ۱۰۲ مگابیت ۱۲۳.۵۱ مگابیت ۸۰.۶۵ مگابیت
سرعت دانلود اینترنت ۵۹.۶۹ مگابیت ۵۶.۰۸ مگابیت ۴۴.۸۵ مگابیت ۴۶.۲۳ مگابیت
سرعت آپلود اینترنت ۵.۴ مگابیت ۲.۸ مگابیت ۱.۴۵ مگابیت ۳ مگابیت
تاخیر ۱ میلی ثانیه ۴ میلی ثانیه ۱ میلی ثانیه ۲۷ میلی ثانیه
قدرت سیگنال‌های وای‌فای منفی ۳۷ منفی ۴۲ منفی ۵۰ منفی ۶۶

تست کانال ۵ گیگاهرتز وای‌فای:

وای‌فای ۵ گیگاهرتز نزدیک مودم فاصله ۵ متر فاصله ۱۰ متر فاصله ۱۵ متر
سرعت وای‌فای ۲۲۵.۸۵ مگابیت ۲۱۷.۹۷ مگابیت ۱۸۷.۸۰ مگابیت ۱۷۷.۳۷ مگابیت
سرعت دانلود اینترنت ۱۴.۸۱ مگابیت ۵۴.۹۱ مگابیت ۶۳ مگابیت ۶۶.۰۷ مگابیت
سرعت آپلود اینترنت ۱.۰۲ مگابیت ۷.۳ مگابیت ۶.۵ مگابیت ۱.۴ مگابیت
تاخیر ۱ میلی ثانیه ۸ میلی ثانیه ۶ میلی ثانیه ۱۲ میلی ثانیه
قدرت سیگنال‌های وای‌فای منفی ۳۶ منفی ۴۷ منفی ۵۹ منفی ۸۳

تست‌های مودم روی اینترنت موبایل بهتر از اینترنت TDLTE بود. این موضوع را در دیگر مودم‌های ۴.۵G TDLTE مانند نزتک TDX1000 هم دیدیم.

با سیم کارت شاتل موبایل به سرعت بالای ۱۲۰ مگابیت رسیدیم که فوق‌العاده بود. در ایرانسل سرعت ۹۰ مگابیت و در همراه اول سرعت ۵۵ مگابیت داشتیم.

وضعیت وای‌فای مودم نیز برای یک ساختمان ۲۰۰ متری خوب است و می‌تواند همه نقاط را پوشش بدهد.

قیمت و ارزش خرید

بخواهیم جمع‌بندی کنیم؛ با یک مودم سیم کارتی آنلاک رومیزی و رده متوسطی روبرو هستیم که می‌تواند نیاز هر کاربر خانگی و تجاری به اینترنت بی‌سیم را برطرف کند.

این مودم با هر سیم کارت اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، مبین‌نت، شاتل موبایل، رایتل، سامانتل، های وب و … سازگار است و مشکلی بابت شناسایی شبکه موبایل ندارد.

بررسی مودم نتربیت NW-651D

قیمت مودم نتربیت NW-651D در بازار حدود ۴.۵ میلیون تومان است. یک قیمت کاملا رقابتی در مقایسه با دیگر مودم‌های رومیزی ۴.۵G TDLTE که عموما قیمتی بالای ۵ میلیون تومان و بعضا ۶ میلیون تومان دارند.

مشخصات خوب، سرعت بالا، آنلاک و فول باند، درگاه‌های شبکه اترنت زیاد و گیگابیتی در کنار یک درگاه USB، آنتن‌های خارجی و وای فای دو بانده AC1200، همه فاکتورهای لازم برای پر فروش شدن یک محصول هستند.

مودم Neterbit NW-651D همه این فاکتورها را دارد؛ به اضافه اینکه در پشت سر خود گارانتی سه ساله تعمیر و یک ساله تعویض آونگ را می‌بیند؛ یکی از خوش‌نام‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده گارانتی‌ روی محصولات سخت‌افزاری!

پس اگر این مودم بتواند همین قیمت رقابتی خود را برای مدتی در بازار حفظ کند؛ بعید نیست که خیلی زود سر زبان‌ها بیفتد و وارد باشگاه پرفروش‌های ایران شود.

مزایا:

۱- پنل کاربری بسیار راحت، با دسترسی بالا به همه تنظیمات

۲- پشتیبانی از VPN

۳- آنتن‌های خارجی جدا شدنی

۴- طراحی خوب و با کیفیت

۵- سرعت اینترنت موبایل بالا

معایب:

۱- کلید روشن/خاموش مودم ندارد

خرید مودم نتربیت ۶۵۱D


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫36 دیدگاه ها

  1. بررسی جامعی کردید ممنون ، چون تازه اومده بازار این مودم و فروشنده هایی که موجود دارن خودشون اطلاعات درستی ندارند و عنوان میکنند که td فقط داره و fd نداره ،جهت خاطرجمعی برای خرید میپرسم که سیمکارتهای fd همراه ایرانسل و غیره بهش میخوره یا فقط سیمکارتهای ثابت td و غیره بهش میخوره؟

    1. سلام
      مودم آنلاک است و از همه باندهای رادیویی FDD و TDD ایران پشتیبانی می‌کند
      با خیال راحت می‌توانید سیم‌کارت ایرانسل، همراه اول، شاتل‌موبایل، رایتل، سامانتل، مبین‌نت و … روی مودم بیندازید و به شبکه اینترنت وصل شوید.
      همان‌طور که ما انداختیم و تست گرفتیم و تصاویرش در مقاله هست

      1. ممنون از شما ، اولین نقد و بررسی این محصول رو فقط شما گذاشتید در میان سایتها ، اون به صورت کامل و جامع ، ممنونم ، من خرید کردم این مدل رو امروز اما چندروز دیگه میرسه به دستم ،قبلش میخواستم تی پی لینک mr600 بگیرم تا اینکه بعد از چند روز بررسی شمارو دیدم و تصمیم گرفتم اینو بگیرم

    1. سلام عزیز
      اگر APN تعریف کنید؛ قفل شبکه و باند رادیویی و دکل دارد.
      قابلیت قفل plmn و سرچ cell ندیدیم.

  2. سلام، به نظر شما تا بازه قیمتی ۴ میلیون برای منطقه‌ای که سینگال متوسطی داشته باشه چه مودم td پیشنهاد می‌دید؟ یه مودم که نیاز یه خانواده دو نفره رو برطرف کنه. ممنون می‌شم راهنمایی کنید.

      1. سلام، یعنی میشه سیم‌کارت های td شرکت های مختلف رو بندازیم توش ؟
        تی دی ایرانسل و تی دی پیشگامان مثلا 🫠 خواهشا جواب بدین

        1. سلام دوست عزیز
          بله مودم نتربیت ۶۵۱ یک مودم آنلاک است و از سیم کارت های FDD و TDD شرکت‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

  3. سلام خسته نباشید
    آیا این مودم هر دو سری سیم کارت ۴G و TD رو ساپورت میکنه؟ چون بعضی مودم ها فقط یکیش رو ساپورت میکنن
    و اینکه ورژن وای فای ۶ هست یا ۵ ؟

  4. دروود مجدد ، امروز دستم رسید ، سیم شاتل گذاشتم ، داخل مغازه من کلا آنتندهی افتضاحه ، نت adsl+ td lte irancell+ نت کوشی ایرانسل و همراه اول داشتم اما با اینکه مغازه من در خیابان اصلی شهرمون و مرکز تجاری شهر هست اما بسیار آنتندهی ها بد و پستهای مخابراتی قدیمی هست ، برای همین به فکر گرفتن مودم ۴g+ افتادم ، اول میخواستم تی پی لینک mr600 بگیرم اما این مودم و نقد و بررسی شمارو دیدم تصمیمم عوض شد ،البته بودجه منم به همین میخورد ولی ۹۰درصد نقد بررسی شما نظرمو عوض کرد ، با این اوصافی که در بالا ذکر شد و با توجه به آنتندهی افتضاح دکلها در منطقه باید بگم آدم تازه آرامش کار کردن با نت رو درک میکنه ، فعلا که هوا بارونیه سرعت دان فیلم با ف ی ل ت ر ش ک ن به ۹m و سرعت باز کردن مثلا یوتیوب خدا شده مخصوصا رو پی سی مشکل اصلیم بود که خیلی خوبه ، ممنون از بررسیهاتون ، اینم بگم با این امکانات فراوون نمونه مودمهای برند باید بیش از۶ و ۷ ت هزینه کنید

  5. سلام وقت بخیر.آیا میشه تستی برای بسته های اینترنت از لحاظ قیمت حجم و مخصوصا انتن دهی(با این که میدونم بستگی به محل داره) بگیرید.چون شرکت های زیادی هستن که بسته های تی دی ال تی ای گذاشتن و انتخاب از بینشون خیلی سخته چون نمیشه همشون رو گرفت و تست کرد.

    1. سلام دوست عزیز
      به ترتیب:

      ۱- مودم سرکام
      ۲- مودم KJ33
      ۳- مودم ایرانسل TF-i60 G1

      فقط به این نکته حواست باشه که Kj33 از اینترنت TDLTE پشتیبانی نمی‌کنه

  6. سلام خسته نباشید سایت بسیار عالی دارین .من کارم خارج شهره در روستا ها مختلف .انتن خارجی خیلی برام مهمه طبق بررسی سایت پیشنهادتون برای خرید کدوم مدل می باشد. مودم سرکام و NW-651D کدوم پیشنهاد میدین. اگه گزینه بهتری هست بفرمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      معمولا برای خارج از شهر مودم‌های آنتن‌دار یا مودم‌های فضای باز بهتر هستند؛ مثلا مودم هواوی B2368
      باز هم اگر خواستید یکی از این دو مودم سرکام یا نتربیت را بخرید؛ سرکام قوی‌تر است. در داخل شهر، مودم نتربیت خوب جواب می‌دهد

  7. سلام وقت شما بخیر
    ممنون بابت پست مفیدی که گذاشتید
    یه راهنمایی میخواستم
    بین این مدل و مدل سرکام LTE2122GR کدوم رو پیشنهاد میکنید ؟

      1. میگن برای وصل شدن به سیم کارت های موبینت باید APN ثبت کرد که داخل تنظیمات مودم سرکام نمیشه و میگن تنظیمات مودم خیلی بسته هست نظر شما چیه؟چون از لحاظ قیمتی ۱ تومن مودم نتربیت گرون تر از سرکام هستش ممنون میشم نظرتون رو بدونم

        1. سلام
          روی غالب مودم‌ها برای اتصال سیم‌کارت مبین‌نت باید از APN استفاده کنید.
          مودم سرکام راحت اجازه میده APN بزنید و از سیم کارت مبین نت استفاده کنید و مشکلی نداره

  8. سلام. من این مودم رو خریدم ولی بلد نیستم چطوری باید کانفیگ کنم و وصلش کنم. سیم کارت ایرانسل دارم.

  9. سلام و عرض خسته نباشید
    مودم NW-651D نتربیت باند های ۳۸ و ۴۰ و ۴۱ روی TDD ساپورت میکنه.
    ولی باند ۴۲ رو ساپورت نمیکنه.
    از طرفی هم اینترنت TD-LTE ایرانسل روی باند فرکانسی ۳۵۰۰ مگاهرتز باند ۴۲ ارائه میشه.
    یعنی این مودم امکان استفاده TD-LTE نداره؟
    جایگزین این مودم به غیر از سرکام چی میتونه باشه؟
    با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      مودم نتربیت ۶۵۱ دی آونگ از باند ۴۲ روی تی دی پشتیبانی می‌کند.
      در همین بررسی که روی سایت هست و همین مقاله، عکس‌های اتصال به باند ۴۲ و تست سرعت اینترنت TD LTE را مشاهده می‌کنید.
      مشکلی برای استفاده از سیم کارت و اینترنت TD LTE ندارد.
      جایگزین این مودم در همین باز قیمتی هم نزتک GTX1000، هواوی L02 و هواوی B622 است

    1. سلام
      مودم هواوی L02 خوبه و معمولا در شرایط انتن‌دهی ضعیف هم کیفیت و سرعت خوبی داره

  10. سلام از بین مودم های زیرمیشه الویت بندی بکنید و انتخابتون رو بگید. هم قدرت انتن دهی هم سرعت در دو بخش ۴.۵G و TD-LTE
    NW-651D
    TF-i60 G1 انلاک
    LTE2122GR سرکام
    TF-i60 E1 انلاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا