اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: مشاهده دستگاه‌های مخفی متصل به وای‌فای روی آیفون با یک کلیک

برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و آیفون نرم‌افزارهای پویشگر شبکه برای مشاهده افراد یا دستگاه‌های متصل به وای‌فای زیادی معرفی شده است اما WiFi Device Scanner یک اپلیکیشن بسیار ساده و کاربردی است که فقط با یک کلیک فهرستی از دستگاه‌های متصل به وای‌فای روی آیفون را نمایش می‌دهد. 

ویژگی اصلی این برنامه؛ نمایش دستگاه‌های مخفی متصل به وای‌فای است. غالب برنامه‌های اسکنر وای‌فای فقط می‌توانند دستگاه‌های روشن و عادی متصل به وای‌فای را شناسایی و گزارش بدهند و از شناسایی دستگاه‌های مخفی متصل به وای‌فای عاجز هستند. 

اما WiFi Device Scanner می‌تواند هر دستگاهی با هر نوع اتصال یا مشخصه‌ای روی وای‌فای را به شما گزارش بدهد. برای هر دستگاه آدرس IP و آدرس MAC و زمان آخرین اتصال به وای‌فای نمایش داده می‌شود. 

موفقیت و علت استقبال از این اپلیکیشن؛ سادگی و بی‌پیرایه بودن نرم‌افزار و دوری از ده‌ها گزینه و تنظیم و ارایه اطلاعات اضافی غیرضروری دیگر به کاربران عادی است. شاید برای یک کارشناس شبکه یا مدیر شبکه اطلاعات اضافی دیگر مفید باشند ولی یک کاربر ساده فقط می‌خواهد بداند چه افراد و دستگاهی به وای‌فای متصل است. 

این برنامه کاربردی را می‌توانید به قیمت ۳.۹۹ دلار از روی اپ‌استور دانلود کنید. آی‌تونز چند روز پیش این برنامه را برای مدت محدودی رایگان کرد و همین موضوع بهانه‌ای برای معرفی WiFi Device Scanner شد. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا