اپلیکیشن

با این اپلیکیشن اطلاعات کاملی درباره آنتن‌های موبایل BTS اطراف خود به دست بیاورید

معرفی اپلیکیشن NetMonster

خیلی اوقات دوست داریم درباره آنتن BTS نزدیک خانه‌مان اطلاعات کسب کنیم. چقدر با نزدیک‌ترین آنتن موبایل همراه اول یا ایرانسل یا رایتل فاصله داریم؟ این آنتن دقیقا کجا است و در چه زاویه‌ای با ما قرار دارد؟ کدام باندهای رادیویی روی این آنتن موبایل فعال هستند و وضعیت سیگنال‌دهی یا دریافت سیگنال گوشی ما چگونه است؟ در کدام نقطه قرار بگیریم؛ وضعیت آنتن‌دهی بهتر می‌شود و …

بسیاری از کاربران حرفه‌ای نیز در هر نقطه جدیدی قرار می‌گیرند؛ سریعا دنبال برج‌های سلولی موبایل گشته و اطلاعات‌شان را جمع‌آوری می‌کنند تا به تنظیم بهتر مودم، بتوانند اینترنت سریع‌تر و با کیفیت‌تری دریافت کنند.

اپلیکیشن‌های زیادی برای یافتن آنتن‌های موبایل در سطح شهر و جمع‌آوری اطلاعات آن‌ها وجود دارد که برنامه NetMonster یکی از معروف‌ترین آن‌ها برای گوشی‌های اندرویدی و گوگل‌پلی است.

اپلیکیشن NetMonster برای شما نزدیک‌ترین برج‌های سلولی یا BTS را یافته و اطلاعات آن‌ها را نمایش می‌دهد. این برنامه رابط کاربری ساده‌ای دارد و کار با آن اصلا سخت یا پیچیده نیست و تقریبا هر کاربر یا دارنده گوشی تلفن همراهی می‌تواند بفهمد که در اطراف‌اش از نظر آنتن‌های موبایل چه خبر است.

در صفحه اصلی این برنامه، اطلاعات نزدیک‌ترین آنتن موبایل یافته شده به همراه سایر آنتن‌ها نمایش داده می‌شود. شما با یک نگاه می‌توانید بفهمید این آنتن موبایل متعلق به کدام اپراتور است؛ کدام نسل موبایل است و روی چه باند رادیویی تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: چگونه باند رادیویی شبکه موبایل گوشی خود را پیدا کنیم؟

فاصله شما با آنتن، پارامترهای RSSI و RSRP و RSRQ و SNR آنتن موبایل را به شما نشان می‌دهد و می‌تواند وضعیت آن‌ها را نیز به صورت گرافی به نمایش بگذارد تا بهتر تجزیه و تحلیل کنید وضعیت آنتن‌دهی یا گیرندگی شما چگونه است.

یکی از نقاط قوت اپلیکیشن NetMonster، نمایش دقیق محل آنتن موبایل روی نقشه است. شما می‌توانید در نقشه‌های گوگل این آنتن را مشاهده کنید یا نقشه‌های دیگری برای نمایش بهتر خیابان‌ها و کوچه‌ها انتخاب کرده و محل نصب آنتن موبایل را در آن‌ها ببینید.

بیشتر بخوانید: معرفی نرم‌افزاری کوچک و ساده برای افزایش سرعت اینترنت با دستکاری و تنظیم پروتکل TCP

این برنامه به طور دقیقی به شما می‌گوید چقدر با آنتن موبایل فاصله دارید و اگر پیاده بخواهید به سمت آن بروید یا از ماشین استفاده می‌کنید؛ چقدر زمان در راه هستید. همین‌طور، شعاع آنتن‌دهی BTS را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید دریابید شما در این شعاع و محدود پوشش‌دهی قرار دارید یا خیر.

این اپلیکیشن اندرویدی، از همه فناوری‌های شبکه‌های تلفن همراه از جمله نسل‌های ۲G و ۳G و ۴G و ۵G پشتیبانی می‌کند و حتی می‌تواند فرکانس‌های رادیویی شبکه‌های ۵G NSR را تشخیص داده و روی نقشه نمایش دهد.

اگر نیاز به جمع‌آوری اطلاعات درباره نزدیک‌ترین BTS به خودتان در یک منطقه را داشتید یا می‌خواستید نزدیک‌ترین انتن‌های موبایل را پیدا کنید؛ برنامه NetMonster تقریبا کامل است و همه‌چیز را به شما می‌گوید.

دانلود اپلیکیشن NetMonster از گوگل‌پلی


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا