اپلیکیشن

با این اپلیکیشن مودم، روتر، وای‌فای و سیگنال‌های رادیویی را مدیریت کنید

معرفی و بررسی مختصر اپلیکیشن مدیریت مودم و روتر WiFi Router Manager

اگر دنبال اپلیکیشنی برای گوشی اندرویدی خود هستید که اجازه بدهد مودم یا روتر خود را راحت‌تر کنترل و مدیریت کنید؛ بتوانید وای فای را اسکن کردن و دستگاه‌های غریبه و ناشناس را شناسایی کنید؛ قدرت سیگنال‌های وای فای را بسنجید و تست سرعت اینترنت بگیرید؛ اپلیکیشن WiFi Router Manager را نصب کنید.

پیش تر و در مطلب «۱۵ اپلیکیشن محبوب برای مدیریت و نظارت بر وای‌فای، مودم و روتر» به طور مختصر، برنامه معروف WiFi Router Manager را معرفی کرده بودیم ولی حالا در این مطلب، می‌خواهیم بیشتر و با جزئیات کامل، سراغ ویژگی‌ها و ابزارهای این اپ خوب برویم.

مدیریت روتر

برای شروع، می‌توانید اپلیکیشن WiFi Router Manager را از روی گوگل پلی دانلود کنید. اگر به پلی استور گوگل دسترسی ندارید یا فیلتر است و نمی‌توانید باز کنید؛ می‌توانید این اپ اندرویدی را از روی فروشگاه‌های پلی استور داخلی مانند کافه بازار بگیرید. در نهایت، اگر به هیچ فروشگاه نرم‌افزاری دسترسی ندارید؛ از وب سایت apkpure دانلود کنید.

بررسی اپلیکیشن WiFi Router Manager

پس از نصب برنامه WiFi Router Manager، به طور خودکار شروع به اسکن وای فای گوشی کرده و به شما گزارش می‌دهد چند دستگاه به مودم یا روتر شما وصل هستند.

اپلیکیشن WiFi Router Manager

نتیجه اسکن وای فای، در یک صفحه جداگانه به نمایش درمی‌آید و اگر شما روی کلید Device Details بزنید؛ می‌توانید جزئیات بیشتری از وضعیت هر دستگاه، مانند آدرس IP یا آدرس Mac و نام دستگاه مشاهده کنید:

اسکن وای فای

روبروی هر دستگاه، یک کلید Stranger دیده می‌شود. اگر دستگاه برای شما آشنا است و غریبه نیست؛ با زدن روی کلید Stranger روبروی آن دستگاه، به برنامه می‌گویید که دستگاه برای شما آشنا و قابل اعتماد است. خواهید دید که کلید Stranger به Known تبدیل می‌شود و در اسکن‌های بعدی، دیگر این دستگاه به عنوان یک غریبه در شبکه نخواهد بود:

اپ مدیریت مودم

حالا، وارد صفحه اصلی برنامه WiFi Router Manager می‌شویم که شامل چندین بخش است:

وای فای روتر منیجر

در بالاترین بخش، وضعیت دانلود و آپلود شما به صورت نموداری نشان داده می‌شود. بخش‌های بعدی به ترتیب شامل اسکن وای فای برای یافتن افراد یا دستگاه‌های غریبه، تنظیمات روتر و مودم، تنظیمات رمزعبور روتر و مودم، اطلاعات وای فای و روتر و کلید قرمز رنگ اسکن وای فای دیده می‌شوند. هریک از این بخش‌ها را با هم مرور کنیم:

Who is using My WiFi

اسکن وای فای و نتایج آن و جزئیات هر دستگاه متصل به وای فای را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید. وقتی روی دستگاه بزنید؛ صفحه جدیدی باز شده و اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برنامه مدیریت وای فای

Router Settings

مستقیم شما را به صفحه لاگین پنل کاربری تحت وب مودم یا روتر می‌برد و اگر رمزعبور و نام کاربری پیش‌فرض مودم و روتر را باقی گذاشته باشید؛ بدون لاگین، وارد تنظیمات می‌شوید.

تنظیمات مودم ایرانسل

چون ما رمزعبور مودم FD-M60 ایرانسل را عوض کردیم؛ از ما نام کاربری و رمزعبور را می‌پرسد.

Router Passwords

به بانک اطلاعاتی از نام کاربری و رمزعبور پیش‌فرض پنل مدیریتی روترها و مودم‌های برندهای معتبر وصل می‌شوید. می‌توانید نام روتر خود را جست‌وجو کرده یا از فهرست ارائه شده، آن را پیدا کرده و دیگر نیازی به گشتن در اینترنت برای رمزعبور پیش فرض پنل کاربری دستگاه خود نداشته باشید.

مدیریت پسورد مودم

WiFi Router Info

برخی اطلاعات پایه درباره شبکه وای فای و مودم را در این بخش مشاهده می‌کنید:

اطلاعات مودم ایرانسل

در منوی بالا هم گزینه‌های زیر را می‌بینیم:

Speed

برای گرفتن تست سرعت اینترنت و مشاهده تاریخچه نتایج تست‌های گرفته شده است:

Signal

قدرت سیگنال وای فای شبکه را ارزیابی کرده و به شما نشان می‌دهد. این ابزار به شما می‌گوید وضعیت آنتن‌دهی وای فای شما خوب یا متوسط یا بد است و کلی اطلاعات دیگر درباره باند رادیویی وای فای و روتر به شما نشان خواهد داد:

سنجش قدرت سیگنال وای فای

Tools

چندین ابزار مانند Ping یا فهرست وای فای های شناسایی شده و همین‌طور تنظیمات روتر در این بخش هستند:

آشنایی با اپ WiFi Router Manager

در مجموع، چندین ابزار و اپلیکیشن مفید و کاربردی در یک اپ به نام WiFi Router Manager جمع شده‌اند. به نظر ما، هر فردی که یک مودم یا روتر در خانه دارد؛ باید این نرم‌افزار را روی گوشی خود نصب کرده باشد.

بهترین برنامه مدیریت مودم

تنها عیب بزرگ آن، تبلیغات آزاردهنده و بیش از حد آن است؛ به‌طوری‌که وارد هر بخش می‌شوید؛ ابتدا باید یک تبلیغ را رد کرده تا بتوانید کارهای خود را دنبال کنید.

برای مدیریت تنظیمات و پسورد مودم و روتر، اپلیکیشن‌های ساده‌تری مانند All Router Admin را هم داریم ولی برنامه WiFi Router Manager کامل‌تر و پخته‌تر است و بیشتر به کار شما خواهد آمد. اگر هم اهل تست برنامه‌های مختلف هستید؛ حتما اپ‌های معرفی شده در زیر را هم بررسی کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا