فناوری

دی‌لینک DSL-2888A: مودم روتر ADSL2+/VDSL2 برای عاشقان وای‌فای

غالب مودم روترهای VDSL در بازار، از نظر وای‌فای و سرعت شبکه‌های بی‌سیم در دسته رده‌های بالا قرار نمی‌گیرند و اگر از وای‌فای دو بانده و AC پشتیبانی کنند؛ سرعتی نهایتا ۷۵۰ یا ۱۲۰۰ مگابایت دارند.

مودم روترهای VDSL رده بالا که از وای‌فای دو بانده پرسرعت پشتیبانی می‌کنند؛ مانند ایسوس DSL-AC88U نیز قیمت‌های گران چند میلیونی داشته که عملا از دسترس کاربران خانگی خارج می‌شوند. 

مودم روتر دی‌لینک DSL-2888A که به‌زودی وارد بازار ایران می‌شود؛ با داشتن سرعت وای‌فای ۱.۶ گیگابایت می‌تواند تا حدودی این گپ و ضعف را برطرف کند.

این مودم روی باند ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی  ۳۰۰ مگابیتی به دست می‌دهد ولی در باند ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱۳۰۰ مگابیتی را برای کاربران فراهم می‌کند تا در مجموع سرعت وای‌فای روی هر دو باند رادیویی به رمز ۱۶۰۰ مگابیت برسد.

این سرعت‌ها برای کاربران خانگی ایده‌آل است و به راحتی می‌توانند یک واحد آپارتمانی ۱۰۰ الی ۱۵۰ متری را زیر پوشش وای‌فای دو بانده ببرند.

از سوی دیگر، مودم روتر DSL-2888A دی‌لینک با پشتیبانی از هر دو استاندارد اینترنت ADSL و VDSL و با داشتن ۴ درگاه شبکه LAN یک گیگابایتی، بهترین فرصت برای استفاده از اینترنت پرسرعت روی کابل و بی‌سیم را فراهم می‌کند.

درگاه‌های کامل و گیگابیتی

این دستگاه دارای دو درگاه USB 2.0 است که یک درگاه در پنل پشتی و کنار درگاه‌های LAN و RJ11 قرار گرفته است ولی درگاه USB بعدی در سمت کناره چپ قرار دارد.

این مودم روتر یک درگاه WAN گیگابیتی، سه آنتن خارجی و کلیدهای روشن/خاموش، ریست، WPS و وای‌فای هم دارد تا امکانات کنترلی دستگاه کامل شوند.

اگر دنبال مودم روتری با وای‌فای پر سرعت و رده بالا برای خانه یا شرکت جمع‌وجور خود هستید؛ می‌توانید روی مودم روتر DSL-2888A دی‌لینک حساب باز کنید.

هنوز قیمت این محصول در بازار ایران مشخص و اعلام نشده ولی تصورم این است که حدود ۱.۵ میلیون تومان باشد.

مقالات مشاوره‌ای ما درباره VDSL:

۴ باور غلط درباره اینترنت VDSL

به این دلیل مهم بهتر است مودم VDSL به جای مودم ADSL بخرید

 

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫4 دیدگاه ها

  1. دی لینک زیاد جالب نیس مودم هاش و اسمش بد در رفته! همش قطع و وصل میشه، داغ میکنه، هنگ میکنه! البته من قبلاً مدل معمولیش رو داشتم اینطوری بود! توو فضای مجازی هم کلی بد میگن ازش! حالا نمیدونم این که پرچم دار مودم هاش هس آیا بازم مشکل دار خواهد بود یا نه!
    این که شما میگین تازه میخواد وارد بازار ایران بشه، ینی مودم جدیده و مال سال ۲۰۱۹ هس؟ یا مال پارسال پیارسال ایناس و تازه میخواد وارد بازار ایران بشه؟

    1. در هر برندی برخی مدل‌ها زیاد خوب از آب درنیامده و برخی مدل‌ها بسیار کارایی دارند. همین برند دی لینک مدل‌های بسیار قدیمی دارد که شاید بالای ده سال است در ایران فروش می‌کند و هر کس خریده حاضر نیست کنار بگذاردش.
      مودم DSL-2888A سال ۲۰۱۷ معرفی شده است

  2. هیییی خداوکیلی یه مودم باید اینقدر برای ما ایرانیا گرون باشه که یه بخش قابل توجهی از درامد بره براش؟؟
    پارسال این موقع دلار گرون تر بود ولی مودما ارزون تر بودن چطوریاس؟

    1. دقیقا سوال این روزهای من هم هست.
      چرا دلار ارزون شد ولی مودم‌ها ارزون‌تر نمی‌شوند و دایم گرون‌تر هم می‌شوند؟
      چند ماهه دلار ۱۱ هزار تومان است و در بازار هر شرکتی هر چقدر دلار بخواهد بش می‌دهند ولی مودم‌ها نم نم دارند صد هزار تومان و دویست هزار تومان گران‌تر می‌شوند.
      ای کاش مسئولی، نهادی، مجمعی، کنسرسیومی، صنفی چیزی پیگیری می‌کرد!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا