اپلیکیشن

اپلیکیشن ۱.۱.۱.۱ با یک لمس صفحه‌نمایش اینترنت سریع‌تر و امن‌تری به شما می‌دهد

شرکت Cloudflare اوایل سال ۲۰۱۸ از سرور دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ برای افزایش سرعت و امنیت کاربران رونمایی کرد. این شرکت در اواخر همین سال میلادی نیز اپلیکیشن ۱.۱.۱.۱ را برای دستگاه‌های اندروید و iOS عرضه کرد.

اپلیکیشن ۱.۱.۱.۱ که نام بسیار جالبی هم دارد؛ بسیار ساده و مینیمالی طراحی شده است و فقط از یک کلید یا سوییچ برای روشن/خاموش کردن آن توسط کاربران سود می‌برد. 

بیشتر بخوانید: چگونه سرعت اینترنت را به طور رایگان دو برابر کنیم؟

کاربران با روشن کردن این کلید، تنظیمات DNS خود را به ۱.۱.۱.۱ یا همان دی‌ان‌اس شرکت کلاودفلر تغییر می‌دهند تا هم سرعت اینترنت بهتر و روان‌تری داشته باشند و هم فعالیت‌های آن‌ها در اینترنت و وب‌گردی‌شان توسط دیگران قابل ردیابی نباشد.

ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی (ISP) از DNS (سرنام Domain Name System) به‌منظور تبدیل یک دامنه (Domain) نظیر shabakehchi.com به یک آی‌پی آدرس واقعی برای درک‌شدن آن‌ها توسط روترها و سوئیچ‌ها استفاده می‌کنند.

چون دی‌ان‌دس ۱.۱.۱.۱ سریع‌ترین سرور DNS در دنیا است؛ هنگام استفاده از این دی‌ان‌اس سرعت اینترنت افزایش پیدا می‌کند. غالب کاربران برای افزایش سرعت اینترنت خود از دی‌ان‌اس‌های گوگل سود می‌برند که باز هم سریع‌تر از تنظیمات دی‌ان‌اس‌های پیش‌فرض یا اختصاصی شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت بومی هستند.

پاک‌سازی تاریخچه وب‌گردی‌ها

تا کنون استقبال بسیار خوبی از این اپلیکیشن صورت گرفته است و روی گوگل‌پلی به تنهایی ۱ میلیون دانلود مشاهده می‌شود. نظرات کاربران درباره این اپلیکیشن بسیار خوب و مثبت است. در اپ‌استور اپل هم با امتیاز ۴.۸ جزو بهترین اپ‌های کاربردی و ابزاری این فروشگاه است.

گفتنی است اگر بخواهید به طور دستی یک آدرس دی‌ان‌اس برای خودتان تنظیم کنید؛ باید وارد بخش تنظیمات شبکه کامپیوتر یا گوشی موبایل شده و چندین آدرس IP پیش‌فرض را تغییر دهید ولی اپلیکیشن ۱.۱.۱.۱ فقط با یک بار لمس صفحه‌نمایش، دستگاه شما را روی دی‌ان‌اس ۱.۱.۱.۱ تنظیم می‌کند.

در صورتی که خواستید دوباره به تنظیمات دی‌ان‌اس اولیه خود برگردید؛ کافی است دوباره اپلیکیشن ۱.۱.۱.۱ را خاموش کنید.

البته، کاربران حرفه‌ای می‌توانند وارد بخش تنظیمات پیشرفته آن شده و برای خودشان برخی پیکربندی‌ها را انجام دهند. به طور مثال، از اتصال‌های HTTPS استفاده کنند یا آدرس گیت‌وی دیگری تنظیم کنند.

به هر حال، اپلیکیشن ۱.۱.۱.۱ هم نام‌اش جالب است و هم سادگی طراحی‌اش و هم نحوه کارش که شما هیچ تغییری روی دستگاه موبایل خود مشاهده نمی‌کنید ولی تاریخچه وب‌گردی‌های شما غیرقابل ردیابی می‌شود و اینترنت سریع‌تری استفاده می‌کنید.

برای دانلود نسخه‌های اندروید و iOS این اپلیکیشن به لینک‌های زیر مراجعه کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام.آیا این کار واقعا در سرعت اینترنت و بارگزاری صفحات و دانلود تاثیر داره ؟اگه تغییر دی ان اس رو در مودم یا روتر انجام بدیم بهتره یا ویندوز؟ بجز این ۱.۱.۱.۱ ، دی ان اس سریع و امن دیگه هم هست که پیشنهاد بدین؟واینکه با عمومی شدن و استفاده زیاد آیا سرعتشون کم نمیشن؟
    با تشکر

    1. من به شخصه با چندین اینترنت و سرویس و کانکشن تست زدم
      روی برخی اینترنت‌های ایران کار می‌کند و حقا سرعت خوبی می‌دهد و من که حسابی کیف کردم
      و البته روی برخی اینترنت‌ها که نیمشه اسم ببرم کار نکرد یا روشن و خاموش بودنش هیچ تاثیری نداشت
      باید تست بزنید و ببینید چه وضعیتی است
      آدرس دی‌ان‌اس‌های گوگل هم هست که باز سرعت اینترنت را بهتر می‌کند.
      اگر برای شما کار کرد استفاده کن و حالش را ببره و کاری به دیگران نداشته باشد که سرعت کم می‌شود یا زیاد وقتی همه استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا