راهنمای خرید

بهترین لپ‌تاپ‌های وای‌فای ۶ در سال ۲۰۲۰

چند روز پیش، اسمارت‌فون‌های رده بالای وای‌فای ۶ را معرفی کردیم و امروز می‌خواهیم سراغ بهترین لپ‌تاپ‌های وای‌فای ۶ برویم. 

دوباره باید تاکید کنیم؛ زمانی خرید یک اسمارت‌فون و لپ‌تاپ وای‌فای ۶ و بهره‌مندی از سرعت و قدرت نسل جدید شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای میسر است که ابتدا یک مودم یا روتر وای‌فای ۶ داشته باشید.

برعکس این قضیه هم صادق است. اگر روتر وای‌فای ۶ داشته باشید ولی از اسمارت‌فون و لپ‌تاپ وای‌فای ۶ استفاده نکنید؛ باز هم سرعت مورد انتظارتان به دست نخواهد آمد.

به همین دلیل، دنبال معرفی اسمارت‌فون‌ها و لپ‌تاپ‌های وای‌فای ۶ هستیم.

نسبت به گوشی‌های تلفن همراه، لپ‌تاپ‌ها کمی دیرتر به انقلاب وای‌فای ۶ پیوستند و مدل‌های کمتری در بازار برای خرید وجود دارد. به‌ویژه اینکه غالب لپ‌تاپ‌های وای‌فای ۶ جزو گران‌ترین لپ‌تاپ‌های سال هم هستند و دسترسی به آن‌ها راحت نیست.

فعلا در سال ۲۰۲۰ می‌توان ۵ لپ‌تاپ زیر را برای استفاده از وای‌فای ۶ فهرست کرد:

Asus Chromebook Flip c436

قیمت آن از ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

مجهز به یک صفحه‌نمایش ۱۴ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. از پردازنده‌های Core i3 و i5 نسل دهم اینتل سود می‌برد و دارای اس‌اس‌دی PCIe NVMe با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در کنار رم LPDDR3 هشت گیگابایتی است.

از کارت گرافیک UHD اینتل سود برده و به وای‌فای ۸۰۲.۱۱ax (وای‌فای ۶) و بلوتوث ۵ مجهز است. روی این دستگاه سیستم‌عامل کروم او اس نصب شده است.

با یک طراحی فوق‌العاده زیبا مناسب برای مصارف اداری، مالتی‌مدیا، بازی‌های سبک و کارهای همراه.

Dell XPS 13

مدل ۲۰۲۰ این لپ‌تاپ معروف که هر ساله از سوی شرکت دل نوسازی می‌شود؛ قیمتی ۱۰۰۰ دلار به بالا دارد و برای پردازنده‌های Core i7 با ۱۶ گیگابایت رم به مرز ۱۷۵۰ دلار می‌رسد.

یک صفحه‌نمایش ۱۳.۴ اینچی لمسی با دقت تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نوردهی ۵۰۰ نیت دارد و به شدت طراحی سبک و قابل حملی دارد. این لپ‌تاپ با اپل مک‌بوک‌ایرهای جدید مقایسه می‌شود. 

بهترین لپ‌تاپ ویندوزی ۱۳ اینچی سال ۲۰۲۰ است که به وای‌فای ۶ هم مجهز شده تا ضمن اینکه همه‌جا همراه شما است؛ همیشه هم سریع‌ترین اینترنت و وای‌فای را داشته باشد.

HP Spectre x360

یک لپ‌تاپ هیبریدی یا دو در یک است. سال ساخت این لپ‌تاپ ۲۰۱۹ است ولی عملا در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شده و فروش خوبی را شاهد است.

یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی دوست‌داشتنی دیگر با وزن و ضخامت کمتر نسبت به مدل‌های پیشین که توانسته خودش را در میان بهترین لپ‌تاپ‌های امسال جا کند.

قیمت این لپ‌تاپ از ۱۳۰۰ شروع می‌شود و دارای پردازنده Core i7-1065G7 با ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت SSD است. سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ هوم روی آن نصب شده و به وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵ مجهز است.

مدل دارای پردازنده و مودم ۴G LTE این لپ‌تاپ هم وارد بازار شده است. برای مصارف عمومی و همراه یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها است.

Lenovo Yoga c940

قیمت این لپ‌تاپ از ۱۳۰۰ دلار آغاز می‌شود و در میان ۱۴ اینچی‌های بازار یکی از بهترین‌ها است.

با دو نسخه صفحه‌نمایش FHD و UHD وارد بازار شده که مدل دارای نمایشگر UHD نزدیک به ۳۰۰ دلار گران‌تر و ۱۶۰۰ دلار است.

از پردازنده Core i7-1065G7 با ۱۶ گیگابایت رم LPDDR4X و ۵۱۲ گیگابایت PCIe NVMe SSD سود برده و به وای‌فای ۸۰۲.۱۱ax با MIMO 2×2 مجهز است.

ویندوز ۱۰ هوم نسخه ۶۴ بیتی روی آن نصب شده است و عمر باتری بسیاری خوبی به ویژه در نسخه دارای نمایشگر FHD دارد.

یک لپ‌تاپ با طراحی زیبا و سبک برای کارهای سنگین که با محصول سرفیس ۳ مایکروسافت رقابت دارد.

LG Gram 17

اجازه بدهید یک لپ‌تاپ ۱۷ ینچی با وای‌فای ۶ هم به شما معرفی کنیم. این لپ‌تاپ بیشتر برای استفاده در خانه یا محل کار طراحی شده و وزن نسبتا سنگینی دارد که برای جابه‌جایی مناسب نیست.

قیمت آن از ۱۸۴۹ دلار آغاز می‌شود. 

پردازنده اینتل Core i7-1065G7 با ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و کارت گرافیک Iris Plus اینتل ۱۲۸ مگابیتی به همراه دو SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت که در مجموعه می‌شود ۱ ترابایت.

شاید بشود گفت یک دستگاه کامپیوتر رومیزی قدرتمند با وای‌فای ۶ است.

متاسفانه هنوز اپل هیچ لپ‌تاپی با وای‌فای ۶ وارد بازار نکرده است. حتی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی جدید این شرکت هنوز از وای‌فای ۵ سود می‌برد.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا