راهنمای خرید

۵ سوئیچ ۵ پورت برتر بازار ایران برای کاربران خانگی

کاربران خانگی هنگام خرید سوئیچ چه نکاتی را رعایت کنند؟

سوئیچ‌های ۵ پورت در میان کاربران خانگی پرطرفدار هستند. چون ساده‌ترین ابزار برای ساخت یک شبکه و اتصال چندین کامپیوتر و لپ‌تاپ و دستگاه دیگر با کابل شبکه به اینترنت محسوب می‌شوند.

همین‌طور، در کسب‌وکارها کوچک و شرکت‌های متوسط از سوئیچ‌های ۵ پورت زیاد استفاده می‌شود. یک شرکت کوچک در آپارتمانی ۱۰۰ متری، ترجیح می‌دهد به جای کابل‌کشی کل ساختمان، یک سوئیچ ۵ الی ۸ پورت استفاده کند و حتی در صورت نیاز از دو روتر و دو سوئیچ بهره بگیرد.

راهنمای خرید سوئیچ ۵ پورت

سوئیچ‌های ۵ پورت هم نصب و راه‌اندازی بسیار ساده‌ای دارند و هم نیازی به مدیریت و کانفیگ و نگهداری خاصی ندارند. همه‌چیز ساده و هوشمند و Plug and Play است. کافی است مودم یا روتر را با کابل شبکه به یک درگاه اترنت سوئیچ وصل کنید و دستگاه‌های دیگر به درگاه‌های بعدی وصل شوند.

قیمت این تجهیزات هم بسیار مناسب است. با مبلغی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان می‌توان بهترین سوئیچ‌های ۵ پورت بازار را خریداری کرد. در بازار سوئیچ‌های دو شرکت تی‌پی‌لینک و دی‌لینک بسیار معروف و پرفروش هستند. چون خوش قیمت، ساده و کاربردی بوده و برای همه طیف‌ها از کاربران خانگی تا کاربران اداری و سازمانی و حرفه‌ای در دسترس و قابل استفاده هستند.

برای خرید سوئیچ در سال ۲۰۲۱ باید چند نکته مهم را رعایت کرد. نخست، دنبال خرید یک سوئیچ با درگاه‌های یک گیگابیتی باشید. اگرچه سوئیچ‌های صد مگابیت هم برای کاربران خانگی کافی هستند و ما اینترنت بالای صد مگابیت در غالب شهرهای کشور نداریم ولی باز توصیه می‌کنیم دنبال خرید یک سوئیچ ۱ گیگابیت باشید تا در آینده اگر اینترنت فیبرنوری (FTTH) گرفتید؛ سوئیچ شما بتواند سرعت انتقال اطلاعات بالاتر از ۱۰۰ مگابیت را پاسخ‌گو باشد.

حتما دقت کنید یک سوئیچ دسکتاپ بگیرید؛ چون برخی سوئیچ‌ها برای نصب روی دیوار یا رک و سرور طراحی شدند و برای کاربران خانگی نیستند.

بهتر است نیم نگاهی به اندازه جدول آدرس‌دهی مک بیندازید. هرچقدر این جدول بزرگ‌تر باشد؛ سرعت سوئیچ بالاتر و مسیریابی آن سریع‌تر است. حتما سوئیچی انتخاب کنید که دارای قابلیت Auto-MDI/MDIX باشد و از چراغ‌های LED برای هر پورت سود ببرد تا بتوانید بفهمید کدام درگاه وصل و کدام درگاه قطع است.

با این توضیحات، سراغ معرفی ۵ سوئیچ ۵ پورت پر فروش بازار ایران می‌رویم:

سوئیچ ۵ پورت گیگابیت و دسکتاپ تی‌پی‌لینک New Design TL-SG1005D

قیمت: ۳۹۲ هزار تومان

شرکت تی‌پی‌لینک ابتدا یک سوئیچ ۵ پورت مدل TL-SG1005D عرضه کرد که زیاد مورد استقبال قرار نگرفت؛ چون چراغ‌های LED هر درگاه در پشت آن بود. این شرکت اشتباه طراحی خود را جبران و مدل New Design TL-SG1005D را عرضه کرد که اکنون یکی از بهترین و پرفروش‌ترین سوئیچ‌های ۵ پورت بازار ایران است.

یک سوئیچ کاملا دسکتاپ و خانگی با درگاه‌های ۱ گیگابیت و ویژگی AUTO Negotiation/AUTO MDI/MDIX که می‌تواند برای هر کاربری راه‌گشا باشد. به راحتی یک مودم ADSL یا VDSL یا GPON را به این سوئیچ وصل کنید و دستگاه‌های کامپیوتری خود را از طریق کابل شبکه وارد اینترنت سازید.

خرید سوئیچ تی‌پی‌لینک New Design TL-SG1005D

سوئیچ دسکتاپ ۵ پورت گیگابیتی دی‌لینک DGS-1005A

قیمت: ۳۹۸ هزار تومان

دی‌لینک دو مدل سوئیچ DGS-1005A دارد؛ یکی با درگاه‌های صد مگابیتی و دیگری با درگاه‌های یک گیگابیتی. هر دو سوئیچ مقرون‌به‌صرفه، ساده، بی‌سروصدا و کار راه انداز هستند. این سوئیچ‌ها کاملا دسکتاپ بوده و می‌توانید روی میز کار خود قرار دهید.

از چراغ‌های LED نشانگر وضعیت کار هر درگاه سود برده و کاملا طراحی مناسب و سبک دارد. به راحتی تا چندین سال برای شما کار می‌کند و نیازی به خرید سوئیچ دیگری نخواهید داشت.

خرید سوئیچ گیگابیتی دی‌لینک DGS-1005A

سوئیچ ۵ پورت تی‌پی‌لینک TL-SF1005D Ver 16.0

قیمت: ۱۹۹ هزار تومان

اگر تصمیم ندارید یک سوئیچ ۵ پورت گیگابیت بخرید یا پول زیادی برای خرید سوئیچ خانگی هزینه کنید؛ بهترین گزینه پیشنهادی به شما سوئیچ TL-SF1005D تی‌پی‌لینک است.

این سوئیچ برای سال‌های طولانی است جزو بهترین سوئیچ‌های خانگی دنیا محسوب می‌شود و خدا می‌داند تا کنون چقدر فروش داشته است. طراحی ساده و سبک، زیبا، دسکتاپ، عملکرد خوب و سرعت مناسب، خرابی کم و رضایت بالای مشتریان باعث شده در ایران هم پرفروش‌ترین سوئیچ ۵ پورت صد مگابیتی باشد. قیمت مناسب زیر ۲۰۰ هزار تومان آن هم مزید بر علت فروش بالای آن است.

ظرفیت سوئیچینگ ۱ گیگابیت بر ثانیه‌ای دارد و جدول آدرس مک آن ۱K است. از هر دو ویژگی Auto-MDI/MDIX و Auto-Negotiation سود برده و دارای نشانگر LED برای وضعیت هر درگاه است.

خرید سوئیچ تی‌پی‌لینک TL-SF1005D

سوئیچ ۵ پورت دی‌لینک DES-1005C

قیمت: ۲۲۹ هزار تومان

دی‌لینک به جز سوئیچ DGS-1005A صد مگابیتی، چندین سوئیچ دیگر هم در این رده دارد که DES-1005C یکی از بهترین آن‌ها است.

این سوئیچ هم زیبا، ساده، دسکتاپ، فوق‌العاده کاربردی و محکم است. ظرفیت سوئیچینگ ۱ گیگابیت بر ثانیه را دارد و از جدول آدرس مک ۲K سود می‌برد. پورت‌های از نوع Auto MDI/MDIX Crossover هستند و دارای نشانگرهای LED برای روشن/خاموش بودن درگاه‌های صد مگابیتی و همین‌طور نشانگر نمایش وضعیت ارسال داده هر پورت است.

خرید سوئیچ دی‌لینک DES-1005C

سوئیچ ۵ پورت تندا S105

قیمت: ۱۹۸۸۰۰ تومان

اجازه بدهید در آخر هم یک سوئیچ خوب به غیر از برندهای دی‌لینک و تی‌پی‌لینک معرفی کنیم. سوئیچ S105 تندا با قیمت بسیار خوب زیر ۲۰۰ هزار تومان باز یک گزینه عالی برای کاربران خانگی و شرکت‌های کوچک است.

یک مدل سوئیچ ساده و سبک، با طراحی دسکتاپ و نشانگرهای LED برای وضعیت هر درگاه صد مگابیتی است. ظرفیت سوئیچینگ ۱ گیگابیت بر ثانیه دارد و از کنترل دسترسی CDMA/CD بهره می‌برد.

 
 

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    در خصوص قحطی ssd و قيمت های فضايی هم مطلب بنويسيد.
    خيلی جالبه که اگر شما از آمازون سفارش بديد هزينش يک پنجم قيمت های فعلی ssdهای داخل بازار ايران هست.

    1. سلام دوست عزیز
      در کل دنیا مشکل درایو SSD پیش آمده است. با رمزارز جدیدی که عرضه شده و به جای GPU مبتنی بر SSD است؛ مصرف حافظه به شدت بالا رفته و در بسیاری از کشورها با کمبود روبرو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا