راهنمای خرید

۸ مودم جیبی ۴.۵G برتر بازار ایران

با ارزش‌ترین مودم‌های همراه در بازار ایران کدام مدل‌ها هستند؟

مودم‌های ۴.۵G به مودم‌هایی گفته می‌شود که از رده LTE Cat 6 یا LTE Cat 7 هستند و ضمن اینکه از حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت برخوردار بوده؛ دارای ویژگی تجمیع فرکانس یا CA هم هستند.

این مودم‌های در حالت عادی سرعت بیشتری نسبت به مودم‌های ۴G یا LTE Cat 4 ارائه می‌دهند اما اگر از قابلیت تجمیع فرکانس آن‌ها استفاده شود؛ می‌توانند به سرعت‌های بسیار بالاتری دست پیدا کنند.

به علاوه، غالب این مودم‌های از MIMO 2×2 یا MIMO 4×4 برخوردار بوده و چون سرعت اینترنت آن‌ها بالا است؛ وای‌فای دو بانده سریعی دارند تا کاربر بتواند به سرعت‌های بالای ۱۰۰ مگابیت روی شبکه‌های بی‌سیم دست پیدا کند.

مجموع این مزایا باعث شده مودم‌های همراه ۴.۵G در بازار پرطرفدار باشند و کاربران زیادی خواهان خرید یکی از آن‌ها هستند.

خوش‌بختانه، در زمستان امسال (۱۳۹۹) و با فروکش کردن نوسانات ارز و دلار در بازار، شرکت‌های بیشتری توانستند مودم‌های ۴.۵G با کیفیت و رده بالایی وارد کشور کنند و مقداری در این بازار شاهد افزایش تنوع هستیم که بهترین خبر برای کاربران و علاقه‌مندان به مودم‌های جیبی و همراه است.

حالا، می‌خواهیم بهترین مودم‌های جیبی ۴.۵G موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم:

دی‌لینک DWR-933: همه‌چیز تمام

مودم DWR-933 یکی از تازه‌واردهای بازار ایران است و یکی از بهترین مودم‌های همراه و جیبی سال‌های اخیر دی‌لینک!

این مودم کوچک، زیبا و سبک است. فقط ۱۴۰ گرم وزن دارد و از یک صفحه‌نمایش کوچک ۲ اینچی سود می‌برد. کلید پاور و WPS دارد و از یک باتری ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی قابل تعویض با دوام ۱۴ ساعت برخوردار است.

وای‌فای دوبانده AC1200، سرعت اینترنت بالای ۳۰۰ مگابیتی، کیفیت ساخت خوب و پنل مدیریتی نسبتا قوی و مدرن از ویژگی‌های بارز این مودم ۴.۵G است.

قیمت این مودم در بازار ایران بین ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان است؛ همان محدوده قیمتی که دیگر مودم‌های ۴.۵G قرار دارند.

بررسی کامل مودم دی‌لینک DWR-933 در سایت شبکه‌چی

لینک خرید مودم دی‌لینک DWR-933 از سال دیجی‌کالا

آلکاتل EE71: در قامت یک مدعی

مودم EE71 تازه‌وارد دیگری در بازار مودم‌های همراه و جیبی ایران است. کمتر از یک ماه است که این مودم وارد بازار شده و با نام ۴GEE WiFi Mini ۲۰۲۰ نیز شناخته می‌شود.

جزو تازه‌ترین مودم‌های تولیدی شرکت آلکاتل برای اپراتور EE است. شرکت آلکاتل مودم‌های با کیفیتی می‌سازد و تقریبا می‌توان گفت همه مودم‌های این شرکت خوب هستند.

مودم EE71 در رده LTE Cat 6 با سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۵۰ مگابیت است. وای‌فای دو بانده پرسرعت از دیگر مزایای این مودم است تا کاربر بتواند به راحتی استریم ویدیو و بازی داشته باشد یا تعداد زیادی دستگاه را به اینترنت همراه وصل کند.

باتری این مودم ظرفیتی ۲۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که باید ۱۰ الی ۱۲ ساعت شارژ باتری بدهد. به نسبت مودم دی‌لینک DWR-933 شارژ باتری کمتری دارد. این مودم هم سبک و جمع‌وجور است و برای مصارف سفری یا قابل حمل بسیار مناسب خواهد بود.

بررسی کامل مودم آلکاتل EE71 در سایت شبکه‌چی

لینک خرید مودم آلکاتل EE71 از سایت دیجی‌کالا

آلکاتل EE70: زرد قناوری دوست داشتنی

مودم EE70 بیش از دو سال است که در بازار ایران به فروش می‌رود. یک مودم در رده LTE Cat 7 با همان سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیتی ولی آپلود ۱۰۰ مگابیت و کیفیت ساخت خوبی که از شرکت آلکاتل سراغ داریم.

این مودم در بسیاری از نقاط جهان نیز جزو پرفروش‌ترین مودم‌های جیبی پرسرعت محسوب می‌شود. وزن آن تنها ۸۵ گرم است و بسیار خوش ساخت و جمع و جور طراحی شده است تا همیشه همراه خود داشته باشید و از آن لذت ببرید.

باتری این مودم ۲۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی با ۸ ساعت شارژ مفید اتصال به شبکه‌های ۴G است.

آلکاتل EE۷۰ به وای‌فای دو بانده ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac مجهز است. البته از استاندارد وای‌فای ۸۰۲.۱۱n نیز پشتیبانی می‌کند و دستگاه‌های سری N می‌توانند به وای‌فای این مودم وصل شوند.

قدرت وای‌فای این مودم تا فاصله ۱۵ متری بسیار خوب و قوی است. نزدیک به ۲۰ دستگاه می‌توانند به طور همزمان به هات‌اسپات وای‌فای مودم وصل شوند.

پردازنده کوالکام MDM۹۲۴۰-۱ روی این دستگاه قرار گرفته است؛ همان پردازنده‌ای که روی آلکاتل EE71 هم شاهد هستیم.

بررسی کامل مودم آلکاتل EE70 در سایت شبکه‌چی

لینک خرید مودم آلکاتل EE70 از سایت شبکه‌چی

ایرانسل FD-M60 (هواوی E5785): آچارفرانسه همراه

شناخته شده‌ترین مودم ۴.۵G در بازار ایران است. دو سال پیش قیمت خرید آن روی سایت ایرانسل نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان بود ولی اکنون به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و بیشتر هم رسیده است.

مودم ایرانسل FD-M60 در واقع همان مودم هواوی E5785 لاک شده است. خود هواوی E5785 را کمتر در بازار ایران می‌توانید پیدا کنید. سال‌های گذشته بیشتر به فروش می‌رفت ولی این روزها کمتر فروشگاهی آن را دارد. برعکس، مودم ایرانسل FD-M60 به وفور یافت می‌شود.

این مودم یک آچارفرانسه واقعی و همیشه همراه برای کاربران است. در بیشتر آیتم‌ها، کیفیت متوسط رو به بالایی دارد. از اینترنت موبایل با سرعت ۳۰۰ مگابیت و آنتن‌دهی خوبی بگیرید تا وای‌فای نسبتا قوی، باتری خوب که نزدیک به ۱۰ ساعت شارژ نگه می‌دارد و قابلیت نصب آنتن‌های خارجی به آن.

دارای صفحه‌نمایش با کلید منویی، کلید روشن/خاموش و قابلیت‌های دیگری است تا هر کاربری به راحتی بتوانید یک هات‌اسپات موبایل در هر زمان و هر کجا راه‌اندازی کند.

بررسی کامل و تخصصی مودم ایرانسل FD-M60 در سایت شبکه‌چی

بررسی مودم هواوی E5785 در سایت شبکه‌چی

لینک خرید مودم ایرانسل FD-M60 از سایت دیجی‌کالا

هواوی E۵۸۸۵: یک مودم پاوربانک عالی

اگر دوست دارید با یک تیر؛ دو نشان بزنید و دستگاهی برای سفر و گردش و همیشه همراه بخرید که هم مودم اینترنت موبایل پرسرعتی است و هم یک پاوربانک خوب برای شارژ گوشی تلفن همراه؛ سراغ خرید مودم بسیار خوب و با کیفیت هواوی E5885 بروید.

این مودم امتحانش را پس داده و کاربری نیست که آن را خریداری کرده و ناراضی باشد. در بسیاری از بازارها این مودم را به نام «Mobile WiFi Pro۲» می‌شناسند. از تراشه وای‌فای  های‌سیلیکون Hi۱۱۵۱ سود می‌برد که وای‌فای دو بانده AC1300 راه‌اندازی کرده و سرعتی نزدیک به ۱۳۰۰ مگابیت روی دو باند می‌دهد.

باتری این مودم ظرفیتی ۶۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد تا نشان بدهد واقعا یک پاوربانک است. هواوی می‌گوید این ظرفیت باتری قابلیت ۲۵ ساعت اتصال به شبکه فورجی و استفاده از اینترنت را می‌دهد. افزون بر این، می‌تواند ۱۶۰۰ ساعت در حالت آماده باش قرار بگیرد.

این مودم دارای درگاه شبکه اترنت RJ۴۵ هزار مگابیتی، یک درگاه USB ۲.۰ و یک درگاه شارژ میکرو USB ۲.۰ است. یعنی می‌توانید یک لپ‌تاپ را هم به طور مستقیم از طریق کابل شبکه به مودم وصل کنید.

به نظر می‌رسد یکی از بهترین مودم‌های جیبی ۴.۵G برای سفرهای طولانی باشد. البته قیمت این مودم نسبتا بالا است و باید حوالی ۵ میلیون تومان برای خریدش هزینه کنید.

بررسی کامل مودم هواوی E5885 در سایت شبکه‌چی

لینک خرید مودم هواوی E5885 از سایت دیجی‌کالا

مودم هواوی E5785-330: هم ۴.۵G و هم TD-LTE (نسخه به‌روز شده ایرانسل FD-M60)

مودم هواوی E5785-330

مودم هواوی E5785-330 یا Mobile Wifi Elite 2 که به تازگی وارد بازار ایران شده است؛ یک نسخه به‌روز شده از مودم معروف ایرانسل FD-M60 یا هواوی E5785 است.

در مودم E5785-330 شاهد استفاده از LTE Cat 7 هستیم که سرعت آپلود را به ۱۰۰ مگابیت می‌رساند. سرعت دانلود کماکان ۳۰۰ مگابیت با تجمیع فرکانس دو باند رادیویی است. در این مودم، از باندهای رادیویی بسیار بیشتری پشتیبانی می‌شود؛ از جمله باند B42 که مخصوص سرویس اینترنت TD-LTE است. یعنی شما با مودم هواوی E5785-330 می‌توانید هم به اینترنت ۴.۵G و هم به اینترنت TDLTE وصل شوید.

در تجمیع فرکانس نیز این مودم ارتقاهایی پیدا کرده و گزینه‌های زیادی برای تجمیع فرکانس دارید. فریم‌ویر این مودم نیز کاملا به‌روز شده است و اینک از نصب VPN پشتیبانی می‌کند. باتری مودم همان ظرفیت ۳ هزار میلی‌امپرساعتی را دارد و امکان استفاده از مودم بدون باتری وجود ندارد.

با توچه به اینکه این مودم با قیمتی در حدود ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان وارد بازار ایران شده است؛ بی‌شک یکی از باارزش‌ترین مودم‌های ۴.۵G خواهد بود و شما می‌توانید هر سیم‌کارتی از اپراتورهای ایرانی را با خیال راحت روی آن انداخته و استفاده کنید.

بررسی کامل مودم هواوی E5785-330 در سایت شبکه‌چی

نکته مهم: اگر بخواهید هزینه بیشتری برای خرید مودم همراه و جیبی ۴.۵G بکنید؛ می‌توانید مودم ای ای/ هواوی B625 را با قیمتی حدود ۸ میلیون تومان بخرید یا بالاتر از آن، مودم ۵G ای ای QTAD52E را با قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان خریداری کنید. این مودم‌ها تقریبا همه‌چیز تمام هستند و ویژگی‌های پیشرفته‌ای ارائه می‌کنند و اکنون توسط اپراتورهای بزرگ اروپایی به مشتریان داده می‌شوند.

در پایان این مطلب باید اشاره کنیم که علاوه بر مودم‌های جیبی ۴.۵G، یک سری مودم رومیزی ۴.۵G هم داریم که بیشتر برای افرادی است که می‌خواهند در جای ثابتی از اینترنت موبایل پرسرعت استفاده کنند. بهترین مودم‌های رومیزی ۴.۵G را در مقاله زیر معرفی کردیم:

با بهترین مودم روترهای ۴.۵G بازار ایران آشنا شوید


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا